۹۲۰۳۴۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

ترک زمین در اعتراض به نژادپرستی

در یکی از بازی‌های جام حذفی فوتبال انگلیس، بازیکنان تیم میهمان که هدف شعارهای نژادپرستانه هواداران تیم میزبان واقع شدند، اقدام به ترک زمین مسابقه کردند.

خبرگزاری تسنیم: روز گذشته (شنبه) در مراحل مقدماتی جام حذفی انگلیس (FA Cup) یک بازی میان تیم‌‌‌های فوتبال هارینگی بورو و یئوویل تاون برگزار شد که این بازی پس از توهین نژادپرستانه هواداران تیم یئوویل به بازیکنان حریف دسته هفتمی نیمه کاره رها شد.

در حالی که ۲۵ دقیقه به پایان بازی مانده بود و مدت کوتاهی پس از اینکه تیم یئوویل از روی نقطه پنالتی گلزنی کردند، بازیکنان تیم هارینگی که کاسه صبرشان از شنیدن شعارهای نژادپرستانه حریف لبریز شده بود به دستور سرمربی‌شان تام لویزو از زمین بازی خارج شدند.

این حادثه در حالی در دور چهارم مرحله مقدماتی جام حذفی انگلیس رخ داد که ۵ روز پیش اعضای تیم ملی فوتبال این کشور در خانه تیم ملی بلغارستان (در مرحله انتخابی یورو ۲۰۲۰) هدف شعارها و رفتارهای نژادپرستانه واقع شدند و رسانه‌های انگلیسی هم واکنش تندی به این ماجرا نشان دادند.

لویزو درباره اتفاقی که رخ داد به خبرنگاران گفت که مدافع تیم او کوبی رو هدف شعارهای نژادپرستانه واقع شده است، ضمن اینکه یکی از هواداران تیم یئوویل روی دروازه‌بان تیم هارینگی، داگلاس پایتات آب دهان انداخته و به همین دلیل هم او به بازیکنانش دستور داد که زمین بازی را ترک کنند.

لویزو به اسکای نیوز گفت: در ابتدای نیمه دوم ما یک ضربه کرنر به دست آوردیم و چند از بازیکنان تیم به من گفتند که هواداران در آن نقطه از زمین، صدای میمون شنیده‌اند. با این حال ما تحمل و کردیم و به بازی ادامه دادیم. بعد حریف یک ضربه پنالتی به دست آورد و در همان حین روی دروازه‌بان ما آب دهان انداخته و چند تا فشفشه و مواد محترقه به سمت او پرتاب شد. داور برای مدت کوتاهی بازی را متوقف کرد. بعد آنها پنالتی‌شان را به گل تبدیل کردند و وقتی که یکی از بازیکنان‌مان رفت توپ را از داخل دروازه بیرون بیاورد به او و کوبی رو توهین نژادپرستانه شد. بعد از آن من به چند بازیکن تیمم نگاه کردم و یأس و ناراختی را در چهره آنها دیدم. گذاشتم یکی دو دقیقه‌ دیگر از بازی بگذرد و بعد وارد زمین شدم و بازیکنانم را از زمین بازی بیرون آوردم چون به هیچوجه امکان نداشت دو سه تا از بازیکنان تیمم با آن وضعیت بتوانند به بازی ادامه دهند. چیزهایی که آنها می‌شنیدند واقعاً منزجر کننده و ترس در چهره‌شان مشخص بود. من نمی‌توانم بنشینم و ببینم که بازیکنان جوان تیمم از سوی گروه کوچکی مورد اهانت واقع می‌شوند.

تصمیم سرمربی تیم هارینگی با واکنش‌های مثبتی از جمله جنبش مبارزه با نژادپرستی «کیک ایت اوت» مواجه شده است. در همین حال اتحادیه فوتبال انگلیس هم اعلام کرده که به صورت اضطراری به این ماجرا رسیدگی می‌کند.

تایرون مینگس بازیکن تیم استون ویلا که در اولین بازی ملی‌اش برای انگلیس مقابل بلغارستان بیش از سایر بازیکنان سه‌شیر هدف شعارهای نژادپرستانه واقع شد هم با تحسین حرکت تیم هارینگی برای مبارزه با نژادپرستی در صفحه توئیتر خود نوشت:« گاهی اوقات در لیگ‌های دسته پایین‌تر این چیزها ممکن است به چشم نیاید اما همه با شما هستند. کشور ما هم بی‌عیب و نقص نیست.»

ترک زمین در اعتراض به نژادپرستی

ترک زمین در اعتراض به نژادپرستی

ترک زمین در اعتراض به نژادپرستی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارشون درست بود. این انگلیسی های دزد و انریکایی های تجاوز گر باید نابود بشن

    • هوادار آبی

      لعنت به نژادپرستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج