جاباما
۹۲۰۴۰۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

پلمب بیش از ۴۰ مرکز غیرمجاز زیبایی و طب سنتی

مراکزی که در زیر زمین برخی ساختمان‌ها دایر شده و یا مراکزی که در روز‌های تعطیل کار می‌کنند، معمولا در شمار مراکز غیرمجاز هستند.

خبرگزاری ایسنا: مراکزی که در زیر زمین برخی ساختمان‌ها دایر شده و یا مراکزی که در روزهای تعطیل کار می‌کنند، معمولا در شمار مراکز غیرمجاز هستند.

مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ماه‌های گذشته تاکنون بیش از ۴۰ مرکز غیرمجاز که اقدام به خدمات درمانی زیبایی و طب سنتی می‌کردند، پلمب شدند.

قاسم ایزدی با اشاره به پایش شبانه‌روزی درمانگاه‌ها، موسسات و مراکز درمانی توسط مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: افرادی در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس در حال فعالیت در حوزه اعمال زیبایی هستند که خود را تحت عنوان پزشک معرفی می‌کنند، در حالی‌که فاقد مجوزهای لازم از دانشگاه علوم پزشکی هستند.

او افزود: نیروهای زیادی برای پلمب چنین مراکزی نیاز داریم و از سوی دیگر با پلمب یک مرکز، این افراد مکان خود را تغییر می‌دهند و در این صورت باز هم مردم هستند که باید برای مراجعه به چنین مراکزی هشیار باشند.

مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: با توجه به اینکه تقاضا برای اعمال زیبایی زیاد است، لذا ضروری است که شهروندان به مراکزی مراجعه کنند که مجوز از دانشگاه علوم پزشکی دارند.

ایزدی با تاکید بر اینکه مراکز و موسسات مجاز درمانی-زیبایی باید دارای تابلو و یا پروانه از سازمان نظام پزشکی یا وزارت بهداشت باشند، گفت: مراکزی که در زیر زمین برخی ساختمان‌ها دایر شده و یا مراکزی که در روزهای تعطیل کار می‌کنند، معمولا در شمار مراکز غیرمجاز هستند.

او به پزشکانی که دارای تخصص زیبایی نیستند اما اقدام به کار زیبایی می‌کنند هم اشاره و عنوان کرد: برخی پزشکان اجازه چنین فعالیتی دارند اما در هر حال مراجعه کننده باید این موضوع را مطالبه کند، چرا که تقاضای زیادی برای انجام زیبایی در شیراز وجود دارد.

مدیر نظارت، اعتبار بخشی و صدور پروانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: پزشک طبق قانون مسئولیت دارد و اگر فردی به پزشک مراجعه کند که در انجام کار زیبایی قصوری، متوجه پزشک شده باشد، باید شکایت کند تا با او برخورد جدی شود.

ایزدی تاکید کرد: مشکل اصلی ما در اعمال زیبایی، متوجه کسانی است که اصلا پزشک نیستند و و با گذراندن دوره‌های کوتاهی، اقدام به کار درمانی می‌کنند.

او مجددا یادآور شد: مردم برای انجام اعمال زیبایی به مراکز معتبر مراجعه کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج