۹۲۰۴۱۹
۶۱ نظر
۵۴۴۶
۶۱ نظر
۵۴۴۶
پ

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

همواره برای سنجیدن هوش افراد به سوالاتی که انسان‌ها در کلاس ریاضی پاسخ داده‌اند توجه نمی‌کنند. انسان‌های نابغه‌ی زیادی در تاریخ وجود داشته‌اند که در یادگیری ابتدایی‌ترین نکته‌ها در آغاز تحصیل خود به مشکل برخورده‌اند. اما آن‌ها هیچ‌وقت ناامید نشده‌اند و با تلاش و هوش سرشار خود نظر دیگران را راجع به خود تغییر داده‌اند.

برترین‌ها: همواره برای سنجیدن هوش افراد به سوالاتی که انسان‌ها در کلاس ریاضی پاسخ داده‌اند توجه نمی‌کنند. انسان‌های نابغه‌ی زیادی در تاریخ وجود داشته‌اند که در یادگیری ابتدایی‌ترین نکته‌ها در آغاز تحصیل خود به مشکل برخورده‌اند. اما آن‌ها هیچ‌وقت ناامید نشده‌اند و با تلاش و هوش سرشار خود نظر دیگران را راجع به خود تغییر داده‌اند.

برای مثال آلبرت انیشتین بار‌ها توسط معلمان دوره‌ی ابتدایی خود بیرون انداخته شد، زیرا معلمان گمان می‌کردند که انیشتین یک کودک کودن است. نیوتون نیز در کودکی همین مشکل را داشته است. تام کروز، بازیگر خو‌ش‌چهره و خوش‌تیپ هالیوود نیز در کودکی در یادگیری مشکل داشته است.

اما با این وجود همه این افراد در صنعت و رشته‌ی خود باعث تغییر شگفت‌انگیزی شده‌اند. آیا امروزه می‌توان تاثیر انیشتین و تیوتون را بر پیشرفت علم نادیده گرفت؟ در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی ۱۰ فرد باهوش در تاریخ بپردازیم که همه‌ی که احتمالاً نام همه‌ی آن‌ها را شنیده‌اید.

۱۰. اسکندر مقدونی

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

تلاش‌های اسکندر برای فتح روسیه منجر به کشته شدن هزاران نفر شد، اما با این وجود از او به عنوان یکی از باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ یاد می‌شود.

اسکندر زمانی که تنها ۱۶ سال سن داشت پدرش را از دست داد و مجبور شد در همان سن بر مقدونیه حکومت کند. او زمانی که بر اثر گزش مالاریا از دنیا رفت، توانسته بود نقاط زیادی از آسیا را تحت سلطه‌ی خود درآورد.

۹. میکل آنژ

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

هنرمندان امروزی میزان تسلط بر هنر داوینچی و میکل آنژ را به یک اندازه می‌دانند. هرچند که آن‌ها دو سبک مختلف را در نقاشی‌های خود اجرا می‌کردند. ﻣﯿﮑﻞﺁﻧﮋ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻥ ﻧﺎﺑﻐﻪ‌ی ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻌﺮﻭﻓﺘﺮﯾﻦ ﭼﻬﺮﻩﻫﺎﯼ ﺭﻧﺴﺎﻧﺲ ﺍﯾﺘﺎﻟﯿﺎ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. آثار این هنرمند امروزه الهام‌بخش هنرمندان بسیاری است.

۸. توماس ادیسون

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

توماس ادیسون ﻣﻬﻨﺪﺱ، ﻣﺨﺘﺮﻉ، ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪ ﻭ ﮐﺎﺭﺁﻓﺮﯾﻦ ﺍﻫﻞ ﺍﯾﺎﻻﺕ ﻣﺘﺤﺪﻩ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ ﺑﻮﺩ. ﻭﯼ ﻭﺳﺎﯾﻞ ﻣﺘﻌﺪﺩﯼ ﺭﺍ ﻃﺮﺍﺣﯽ ﯾﺎ تکمیل ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ ﻭ ﻣﻌﺮﻭف‌ترﯾﻦ ﺁﻥﻫﺎ ﻻﻣﭗ ﺭﺷﺘﻪﺍﯼ ﺍﺳﺖ.

مدیر مدرسه ادیسون در دوران کودکی اعتقاد داشت که توماس ادیسون شاگردی کودن است و به همین علت او را از مدرسه اخراج کرد. اما امروزه از ادیسون به عنوان یکی از باهوش‌ترین افرادی که پا بر روی کره‌ی خاکی گذاشته‌اند، یاد می‌شود.

۷. لئوناردو داوینچی

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

داوینچی بر رشته‌های هنری بسیاری تسلط داشت. از داوینچی به عنوان ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪ، ﻧﻘﺎﺵ، ﻣﺠﺴﻤﻪﺳﺎﺯ، ﻣﻌﻤﺎﺭ، ﻣﻮﺳﯿﻘﯽﺩﺍﻥ، ﺭﯾﺎﺿﯽﺩﺍﻥ، ﻣﻬﻨﺪﺱ، ﻣﺨﺘﺮﻉ، ﺁﻧﺎﺗﻮﻣﯿﺴﺖ، ﺯﻣﯿﻦﺷﻨﺎﺱ، ﻧﻘﺸﻪﮐﺶ، ﮔﯿﺎﻩﺷﻨﺎﺱ ﻭ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ یاد می‌شود.

وی را می‌توان به عنوان یکی انعطاف پذیرترین شخصیت‌های تاریخ دانست که در مسائل گوناگون تسلط بالایی داشت. ﺷﻬﺮﺕ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺩﺍﻭﯾﻨﭽﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪﺧﺎﻃﺮ ﻧﻘﺎﺷﯽﻫﺎﯼ «ﺷﺎﻡ ﺁﺧﺮ» ﻭ «ﻣﻮﻧﺎﻟﯿﺰﺍ» ﺍﺳﺖ. عده‌ای داوینچی را بزرگ‌ترین نقاش و بااستعدادترین شخصیت تاریخ می‌دانند.

۶. ویلیام شکسپیر

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

از ویلیام شکسپیر به عنوان یکی از بااستعدادترین شخصیت‌های تاریخ یاد می‌شود. این شاعر انگلیسی همچنین یکی از بزرگ‌ترین نمایشنامه نویسان تاریخ نیز است و از آثار معروف او می‌توان به «مکبث»، «هملت» و «شاه لیر» اشاره کرد. امروزه ضریب هوشی شکسپیر ۲۱۰ در نظر گرفته شده است. ﻭﯾﻠﯿﺎﻡ ﺷﮑﺴﭙﯿﺮ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ۲۳ ﺁﻭﺭﯾﻞ ۱۶۱۶ ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺩﺭ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﻭ ﺩﻭ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺩﺭﮔﺬﺷﺖ.

۵. آدولف هیتلر

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

با وجود اینکه هیتلر باعث کشتار هزاران انسان شد، اما هنوز هم جزء یکی از باهوش‌ترین افراد تاریخ به حساب می‌آید. او با تشکیل مکتب «نازیسم» قصد داشت تا به جهانیان ثابت کند که کار‌هایی که انجام می‌دهد درست و برحق هستند. این هم یکی از دلایلی است که ثابت می‌کند هیتلر از هوش بالایی برخوردار بوده است.

ﻫﯿﺘﻠﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﮐﻬﻨﻪﺳﺮﺑﺎﺯ ﻧﺸﺎﻥﺩﺍﺭ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﻭﻝ، ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۹۲۰ ﺑﻪ ﺣﺰﺏ ﻧﺎﺯﯼ ﭘﯿﻮﺳﺖ و خیلی زود توانست ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۹۲۱ ﺑﻪ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺁﻥ برسد. گفته می‌شود آدولف هیتلر در شامگاه ۳۰ آوریل ۱۹۴۵ در حالی که ۵۶ سال سن داشت به زندگی خود پایان داده است.

۴. گالیلئو گالیله

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

گالیله ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪ ﻭ ﻣﺨﺘﺮﻉ ﺳﺮﺷﻨﺎﺱ ﺍﯾﺘﺎﻟﯿﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺳﺪﻩﻫﺎﯼ ۱۶ ﻭ ۱۷ ﻣﯿﻼﺩﯼ ﺑﻮﺩ. ﮔﺎﻟﯿﻠﻪ ﺩﺭ رشته‌های ﻓﯿﺰﯾﮏ، ﻧﺠﻮﻡ، ﺭﯾﺎﺿﯿﺎﺕ ﻭ ﻓﻠﺴﻔﻪ تسلط ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﻪﮔﺬﺍﺭﺍﻥ ﺗﺤﻮﻝ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﮔﺬﺍﺭ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺩﺍﻧﺶ ﻧﻮﯾﻦ ﺑﻮﺩ. اطلاعاتی که گالیله پس از مرگ خود در علم نجوم به جای گذاشت، امروزه نیز بین دانشمندان مطالبی ارزشمند محسوب می‌شوند.

۳. استیون هاوکینگ

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

یکی از شایسته‌ترین افرادی که می‌تواند در فهرست ما قرار بگیرد استیون هاوکینگ است. هاوکینگ با اتکا به نبوغ خود توانسته است تعداد زیادی از تئوری‌های انیشتین را به اثبات برساند. تئوری‌هایی که انسان‌های زیادی در به اثبات رساندن آن‌ها ناتوان بوده‌اند. ﻫﺎﻭﮐﯿﻨﮓ ﺩﭼﺎﺭ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ «ﺍﺳﮑﻠﺮﻭﺯ ﺟﺎﻧﺒﯽ ﺁﻣﯿﻮﺗﺮﻭﻓﯿﮏ» ﺑﻮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﺑﻮﺩ، اما با این وجود کار‌های بزرگ بسیاری در جهت پیشرفت علم انجام داد.

۲. ایساک نیوتون

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

هیچ‌کس در نابغه بودن نیوتون شکی ندارد. فیزیک‌دان و ریاضی‌دانی که با مفاهیم پایه‌ای فیزیک خود باعث تغییری شگفت‌انگیز در علم و دانش شد. نیوتون احتمالاً تنها دانشمندی است که آموزه‌هایش در همه‌ی مدارس دنیا تدریس می‌شوند. نیوتون در زمان خود با دانشمندان زیادی هم‌عقیده نبود و اختلافاتی آشکار با آن‌ها داشت.

۱. آلبرت انیشتین

باهوش‌ترین انسان‌های تاریخ

همه‌ی ما تقریباً آلبرت انیشتین را می‌شناسیم و می‌دانیم که وی تا چه میزان شخص باهوشی بوده است. دانشمندان می‌گویند که انیشتین از مغز خود حدوداً ۴ درصد از انسان‌های معمولی، بیشتر استفاده می‌کرده است. وی به عنوان مشهورترین و تاثیرگذارترین دانشمند قرن ۲۰ شناخته شده است.

انیشتین همچنین در نواختن ویولون نیز مهارت بالایی داشته است. انیشتین در ۱۷ آوریل سال ۱۹۵۵ در حالی که ۷۶ سال سن داشت، از دنیا رفت. پس از مرگ وی تحقیقات و آزمایش‌های بسیاری بر روی مغز وی انجام شد.

منبع: wonderslist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یه بنده خدا

      واقعا توقع داشتم نیکولا تسلا رو توی این لیست ببینم حداقل به جای ادیسون کسی که ذهنی انتگرال میگرفت و خیلی کار برای بشریت کرد حقش نبود توی این لیست نباشه

    • بدون نام

      متاسفم براد که نابغه های وطنت رو نمیشناسی!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درست میگه

    • مهدی

      ادیسون مخترع لامپ رشته ای نبود درواقع جوزف سوان لامپ رشته ای بادوام را اختراع کرد درضمن ادیسون به عنوان یه کارخانه دار و کارآفرین شناخته میشه که اختراعات دیگران رو تکمیل میکرده به اسم خودش میزده نه یکی از باهوش ترین انسان های کره خاکی . جای تسلا هم خیلی خالیه ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته حتی یه مقاله تو همین برترین ها مختصر بهش اشاره کرده بود

    • سادی

      پس تسلا کو؟؟
      از خود انشتین پرسیدن باهوش ترین فرد تاریخ بودن چه حسی داره.
      گفت نمیدانم این سوال باید از نیکولاس تسلا بپرسید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نامردا اسم خیام و ابوعلی سینا و خوارزمی و زکریای رازی و فردوسی و... کجاست؟؟

    • بدون نام

      انیشتین؟ کدوم بی سوادی اینو نوشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بس چي باسوات؟

      • بدون نام

        اینشتین

    • بدون نام

      خخخخخ
      یه مطلب نوشتید نصفش غلط
      اینشتین در نواختن ویولن مهارت داشت؟؟
      همه ی کسایی که ویولن زدن اینشتین رو شنیدن گفتن خیلی اماتور میزده
      استیون هاوکینگ سومین نفر؟؟؟
      حداقل برید چهار تا مقاله از شرودینگر و پاولینگ و کوری بخونید بفهمید باهوش یعنی چی
      هاوکینگ در برابر اونها هیچ محسوب میشه

    • بدون نام

      چرا دراین لیست دانشمندان ایرانی نیستند؟مثل ابوعلی سینا

    • بدون نام

      یعنی حتی یک انسان شرقی هم تو این لیست نبود؟!!

    • بدون نام

      اون اسکندر وحشی غیر از اینکه رسوم ضد اخلاقی یونانی ها رو به ایران بیاره هیچ کاری دیگه نکرد. از سر شانسش به دوره پادشاهای بی عرضه ایران خورد و گرنه هیچ ... نمیشد.

      پاسخ ها

      • صوری

        انصافا وحشیگری و باهوشی تضلدی با هم ندارن. همه هوش درستکاری نیست.

    • بدون نام

      ابن سینا، حضرت محمد،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        محمد یه بی سواد بود

      • بدون نام

        اگه عقیده ای نداری لزومی نداره نظر توهین آمیز بنویسی این حرف و لحنت یه جور توهین به اونایی که حضرت محمد رو قبول دارن در ضمن کاری ندارم که حضرت محمد باهوش بوده یانه ولی تیتر این مقاله باهوشترین انسان های تاریخه نه باسواد ترین

      • بدون نام

        همین نکته که بیسواد بوده اما کاری کرده که الان قرنهاست از چهارگوشه جهان میلیونها نفر به صحرای لم یزرع عربستان میرن تا (به خیال خودشون) خونه خدا رو زیارت کنند و کلی ارز به جیب عربها سرازیر میشه، نشانه نهایت هوش و نبوغشه. حالا بنشین بهش حسادت کن و کماکان توی دلت فحشش بده تا ببینیم به چه موفقیتی نائل میشی

      • ali

        نه نمیشه بعضیا اونقدر تعصب دین گریزی و روشنفکری دارن که نمیشه باهاشون حرف زد و تنها پیامبر محمد(ع) بلکه تمام معصومین سواد و هوش بسیار داشتند

    • بدون نام

      پس چرا اسم گاليله، گاگوله؟

    • بدون نام

      استیون هاوکینگ برای همیشه عشق و الگوی من میمونه

    • بدون نام

      ادیسون مثل استیو جابز از دزدیدن ایده های تسلا پولدار و مشهور شد !!!!!

    • سعید

      این رتبه بندی بین انسان های عادیه چون اگر معصومین را حساب کنیم هیچکدام از این افراد درجه دو در لیست قرار نمیگیرند

      پاسخ ها

      • ali

        بله

    • بدون نام

      تسلا؟

    • بدون نام

      همشون خارجی بودن که.پس تو کله ی ما چیه؟

    • آپولو ۱۱

      پس کو ابن سینا و زکربای رازی؟

    • فرهاد

      به جای اسکندر ،شاه اسماعیل در ۱۳ سالگی به شاهی رسید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شاپور دوم هم وقتی هنوز در شکم مادرش بود به سلطنت رسید. اینو بعنوان نشانه هوش نیاورده

    • بدون نام

      و تمام هموطن های من که در همه موارد احساس فضل دارند

    • بدون نام

      ترینی وجود نداره خیلیا ممکنه باهوش تر باشن

    • بدون نام

      پس تسلا کو؟

    • بدون نام

      گالیله رو قبول نداریم ،کلا دانشمندان نجوم اروپایی دانش شان را از دانشمندان مسلمان گرفتند و بنام خود کردند ،شرم آوره !

    • بدون نام

      و من

    • بدون نام

      و من

    • بدون نام

      تلاشهای اسکندر برای فتح روسیه؟ روسیه؟!
      اسکندر زمانی که پدرش را از دست داد حدودا ۲۰ ساله بود نه ۱۶ ساله!
      باهوشترین انسان شناخته شده در طول تاریخ، ویلیام جیمز سیدیس فرزند بوریس سیدیس بود که سرگذشت واقعا عجیب و در عین حال دردناکی دارد که میتواند موضوع یک گزارش جالب و خواندنی باشد.

    • بدون نام

      این چرندیات رو از کجا آوردی؟

    • ر . ش

      حدس میزدم که انتقادها رو از خودتون درج نکنین
      درست فکر کردم
      مزدور حکومت

    • عبدالرحمن

      ممنون از لطفتون عالی بود!

    • بدون نام

      مطلب جالبی بود و البته عجیب
      یک ایرانی در بین افراد دیده نمی شد!
      قبل از خواندن این مطلب فکر می کردم اسم خیام یا یک ایرانی دیگر را ببینم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر خیام

    • محمد

      این مطلب ایراد دارد چون فقط افرادی از مغرب زمین را با هوش ترین آدم های تاریخ نشان داده در حالی که در مشرق زمین هم کم نبودند افراد با هوش بالا

    • زهرا

      چرا دانشمنذای ایرانی مثل ابن سینا و رازی و.. نبودن؟

    • علی

      واقعا خنده داره تسلا توی این لیست نیست حداقل به جای ادیسون هرچند رتبه اش خیلی بالاترازاین حرفاست

    • بدون نام

      مرگ بر فمنیست و فمنیسم

    • رضا

      نیکولا تسلای کبیر جا مونده یه فکری به این نوشته بکنید

    • م

      میگه اسکندر تو 16 سالگی فرمانده بوده انگار داریوش هخامنشی رو یادت رفته برو تاریخ بخون انقدر کپی هم نکن

    • بدون نام

      ليست ما شرقي ها با ليست شما غربيها فرق دارددد

    • (:

      اسم من رو از قلم انداختین.

    • بدون نام

      این لیست ها توسط غربی ها درست شده و میشه و اعتبار چندانی ندارن.
      یعنی می خوان بگن تمام باهوش ها فقط در بین اونها وجود داشتن و دارن؟!
      با عقل جور در نمیاد.

    • بدون نام

      و من

    • بدون نام

      برید دوتا مقاله و کارهای شرودینگر و هایزنبرگ و تسلا رو بخونید اصلا هاوکینگ و ادیسون و اینارو باهوش به حساب نمیارید

    • بابایی

      بابا اسم یکی تو این لیست از قلم افتاده اونم کسی نیست جز دکتر محمود احمدی نژاد.

    • بدون نام

      ممنون از مطلب عالیتون فقط میخواستم بگم توایران هم افراد لسیار باهوش واثر گذار وجود داشته چرا نام هیچ کدام را اینجا نبردید!

    • بدون نام

      اونی که گفتی محمد بیسواد بود مگر مسیح و موسی و بقیه با سواد بودند یا مخترع ؟



      از کدوم اقلیت بودی ؟

      آخه برترین ها خواننده غیر مسلمون هم داره ،منتها نمی گن به اسم مسلمون به مسلمونا دری وری میگن !

      دل تون خیلی از محمد صلی الله علیه و آله و سلم پره آره ؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ali

        اره بعضیا میخان تخریب کنن ولی زورشون نمیرسه

    • Hektor

      آقای رسول گل افلاک اینا از خودت در اوردی قبل از نوشتن یه مطلب یه کم تحقیق کنی که یه مطلب درست بنویسی. نفر اول باید نیکولا تسلا می بود که اصلا اسمش رو نیاوردی

    • بدون نام

      ولی من چند جا مطلب خوندم، همشون نوشته بودن داوینچی از اینشتین باهوش تره

    • Rohy Miraghaye

      این همه دانشمند ایرانی داریم چرا یکی رو نگفتین؟زکریا رازی،ابوعلی سینا،خوارزمی و...

    • بدون نام

      عجیبتر از این افراد و کارهاشون ، اینه که اعتقاد داشتن علم از کتابهای شرقی به غرب منتقل شده و لیستی ازشون نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج