۹۲۰۶۲۵
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

شاه‌علی‌دوست: هیچ تیمی شکست‌ناپذیر نیست

روزبه شاه‌علی‌دوست کاپیتان سایپا که سال‌های زیادی در این تیم حضور دارد، حالا آنقدر نسبت به سایپا عرق و تعصب دارد که هیچ رنگی جز نارنجی برایش اهمیت ندارد.

ایران ورزشی: روزبه شاه‌علی‌دوست کاپیتان سایپا که سال‌های زیادی در این تیم حضور دارد، حالا آنقدر نسبت به سایپا عرق و تعصب دارد که هیچ رنگی جز نارنجی برایش اهمیت ندارد. شاه‌علی‌دوست که ۳، ۴ سال در تیم‌های پایه و ۱۱ سال در تیم بزرگسالان سایپا کار کرده، فکر می‌کند انگیزه بازیکنان جوان تیم آنقدر زیاد است که می‌توانند استقلال را شکست دهند و به ۳ امتیاز ارزشمند دست پیدا کنند.

البته همین جوان‌ها و کم‌تجربگی در بازی‌های گذشته به سایپا ضرر زد اما کاپیتان سایپا معتقد است تعطیلات لیگ به آنها کمک کرد تا نقاط ضعف‌شان را برطرف کنند و با شرایط متفاوتی مقابل آبی‌های پایتخت قرار بگیرند تا بیش از هر زمانی امیدوار به کسب پیروزی باشند.

اوضاع سایپا قبل از بازی با استقلال چطور است؟

اوضاع خوب است. ما در ۲، ۳ هفته اخیر نتایج خوبی نگرفتیم اما تلاش می‌کنیم این هفته جلوی استقلال جبران کنیم. در لیگ بازی‌های خوبی انجام دادیم اما توأم با نتیجه نشد، در نتیجه این هفته تمرکزمان را روی بازی با استقلال گذاشتیم و روی نقاط ضعف و قوت این تیم کار کردیم تا بتوانیم امروز از آنها امتیاز بگیریم.

استقلال ظاهراً نقاط ضعف مشهودی هم دارد؟

همه تیم‌ها نقاط ضعف و قوت دارند که ما تلاش می‌کنیم از نقاط ضعف استقلال و نقطه قوت خودمان استفاده کنیم و نتیجه بگیریم.

به‌نظر می‌رسد تعطیلی لیگ به نفع سایپا بود تا بتواند خودش را آماده بازی با استقلال کند.

نمی‌شود اینطور گفت چون ما در مقطعی روی دور نتیجه‌گیری خوب بودیم اما تعطیلی به ضرر ما شد، حالا امیدوارم این وقفه به نفع ما باشد. در کل تا الان تعطیلی‌ها چندان برای ما خوب نبود. مثلاً ما در ابتدای فصل زودتر از همه تیم‌ها شروع کردیم اما تعویق در شروع لیگ به ما و تیم‌هایی که زود کارشان را شروع کردند، ضربه زد.

شاید یکی از مشکلات تیم، جوان شدن بیش از حد آن باشد.

به هر حال تیم ما جوان است و در واقع این فصل جوان‌ترین تیم لیگ هستیم. همین کم‌تجربگی و البته غفلت باعث شد در بازی‌های اخیر حداقل امتیازات را بگیریم اما حالا تلاش می‌کنیم جبران کنیم.

جالب است که اینقدر با روحیه در مورد پیروزی مقابل استقلال صحبت می‌کنید.

به این دلیل با روحیه صحبت می‌کنم که می‌دانم تیم‌مان انگیزه زیادی دارد و امیدواریم بتوانیم نتیجه بگیریم. به هر حال هیچ تیمی شکست‌ناپذیر نیست و همه‌چیز بستگی به ۹۰ دقیقه دارد که کدام تیم از فرصت‌ها بهتر استفاده کند.

اما سایپا در سال‌های اخیر معمولاً مقابل استقلال شکست خورده و این آمار ممکن است روی تیم تأثیر منفی بگذارد.

سایپا این فصل ۱۷ تغییر داشته که با تیم‌های قبلی که شکست می‌خورد، متفاوت است. پس نتایج فصل قبل نمی‌تواند روی تیم تأثیر بگذارد. ما مقابل استقلال بردهای خوبی هم داشتیم و خیلی وقت‌ها شاید باتجربه‌های تیم هم به آن نتایج فکر کنند و روحیه بگیرند.

نتیجه را چند چند پیش‌بینی می‌کنی؟

من فکر می‌کنم ما یک-هیچ یا ۲-هیچ می‌بریم.

اینطور که دقیق دارید پیش‌بینی می‌کنید، به‌نظرت کدام بازیکنان گل می‌زنند؟

امیدوارم رمضانی و سلیمانی که فورواردهای تیم هستند گل بزنند.

اما رمضانی معمولاً بیشتر از همه بازیکنان بازی می‌کند و خیلی کم گل می‌زند.

آرمان یکی از خوب‌های تیم ماست و سبک بازی‌اش باعث شد بیشتر گلسازی کند. البته آرمان گل هم زده اما اینطور نبوده که برای آقای گلی مدعی باشد. به هر حال او به‌خاطر اینکه کاری که مربی می‌گوید انجام می‌دهد کمتر گل زده و بیشتر گل ساخته.

به هر حال از یک مهاجم، همیشه انتظار گل می‌رود.

درست است اما باید دید مربی از او در بازی‌ها چه می‌خواهد.

اینکه قبلاً از پرسپولیس پیشنهاد داشتی الان باعث نمی‌شود حس متفاوتی نسبت به بازی مقابل استقلال داشته باشی؟

واقعاً استقلال و پرسپولیس برایم فرقی ندارند. من سال ۸۱ که فکر می‌کنم ۱۶، ۱۷ساله بودم به سایپا آمدم، لباس نارنجی سایپا را پوشیدم و دیگر نمی‌دانستم بقیه رنگ‌ها چطور است. عرق خاصی هم به سایپا دارم و همیشه از اینکه اینجا هستم خوشحالم. البته شرایطی وجود داشته که جدا شوم اما همیشه دوست داشتم در سایپا بمانم.

مسأله عجیبی که قبل از بازی رقم خورد، این است که روز قبل از بازی چندبار ورزشگاه بازی عوض شد. خیلی عجیب است که مثلاً تیم میزبان تا روز قبل از بازی نمی‌داند کجا باید بازی کند. البته عصر دیروز در نهایت اعلام کردند بازی در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود اما تغییر مداوم ورزشگاه عجیب است.

دقیقاً همینطور است. البته ما امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده در ورزشگاه خودمان از استقلال و پرسپولیس و دیگر حریفان میزبانی کنیم. شهر قدس زمین ما نیست، زمین ما دستگردی است اما به‌خاطر مشکلاتی که وجود دارد مجبوریم در شهر قدس از استقلال میزبانی کنیم که امیدواریم این مشکل حل شود و در سال‌های آینده در ورزشگاه خودمان میزبان باشیم. هرچند بعضی وقت‌ها بازی در آزادی هم خوب است.

با توجه به اینکه سایپا هوادار چندانی ندارد و شهر قدس هم زمین تیم‌تان نیست، بازی در آزادی بهتر نبود؟

از آنجا که استقلال شناخت خوبی از زمین شهر قدس ندارد بازی در اینجا برای ما بهتر است. البته ما هم در این زمین هنوز تمرین نکردیم اما به‌خاطر اینکه حریف هم نسبت به این زمین شناخت ندارد، به‌گونه‌ای شرایط میزبانی را به ما القا می‌کند.

برای استقلالی‌ها کری نمی‌خوانی؟

نه، چون دوستان زیادی از جمله وریا، دانشگر، آرش (رضاوند) و دشتی در این تیم دارم، پس کری خاصی ندارم.

دشتی این روزها شرایط خوبی در استقلال ندارد. با توجه به اینکه خیلی با هم دوست هستید، فکر می‌کنی مشکل او چه باشد؟

دشتی بازیکن خیلی خوبی است و با توجه به اینکه سایپا بوده، شناخت نسبتاً خوبی از او دارم. دشتی فکر می‌کنم به‌لحاظ روحی مشکل دارد و شرایط آنطور که انتظار دارد، برایش مهیا نیست. اینها را می‌توان از صحبت‌های سرمربی استقلال متوجه شد. امیدوارم این مشکل زودتر حل شود تا او توانایی‌هایش را نشان دهد. دشتی بازیکنی توانمند است که می‌تواند خیلی موفق باشد.

اگر مقابل استقلال گل بزنی، چه می‌کنی؟

کار خاصی نمی‌کنم، فقط سمت آقای صادقی می‌روم تا این گل را به ایشان تقدیم کنم.

سرمربیگری ابراهیم صادقی چطور است؟

ایشان خیلی برای تیم وقت می‌گذارد. از زمانی که بازیکن بود من همیشه می‌دیدم سختکوش است و همه فکر و ذکرش موفقیت تیم است. الان هم که سرمربی شده، همین مسأله وجود دارد و تا الان زحمت زیادی کشیده که امیدوارم نتیجه لازم را بگیریم تا او موفق باشد.

این روزها کمتر مربی به جوان‌ها بها می‌دهد اما صادقی با وجود اینکه سال اول سرمربیگری‌اش است به‌جای اینکه سمت نتیجه‌گرایی برود، دست به جوانگرایی زد و کاری کرد که شجاعت زیادی می‌خواهد. امیدوارم در بازی‌های آینده موفق باشیم تا گوشه‌ای از زحماتش را جبران کنیم و یک مقدار خستگی را از تنش بیرون بیاوریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کیسه پکیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داور رو نداشتین چیکار میکردین لنگ پاره ها خخخ!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج