جاباما
۹۲۰۷۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

ظریف: تصمیم FATF علیه ایران کاملا سیاسی است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به هشدار اخیر FATF به ایران گفت: تصمیم FATF کاملا سیاسی است و ما با آن مخالفیم.

خبرگزاری مهر: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به هشدار اخیر FATF به ایران گفت: تصمیم FATF کاملا سیاسی است و ما با آن مخالفیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه همایش بین المللی «یکجانبه گرایی و حقوق بین الملل» در جمع خبرنگاران درباره هشدار FATF به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در قوانین داخلی خود مبارزه با پولشویی را به عنوان یک ضرورت و هدف دنبال می کند و این تصمیم FATF کاملا سیاسی است و ما با آن مخالفیم.

وی با بیان اینکه البته ما به دلیل توجه به منافع ملی خودمان تمام اقدامات لازم را برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با پولشویی انجام دادیم، ادامه داد: تصویب آیین نامه مبارزه با پولشویی در دولت و قوه قضاییه گام مهمی است و این قانون بسیار مفصل و کامل است و امیدواریم اقدامات بعدی را هم با همگرایی داخلی انجام دهیم تا بهانه را از دست کسانی که مخالف منافع جمهوری اسلامی ایران هستند بگیریم.

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود به اجلاس سران عدم تعهد و حضور رئیس جمهور در این اجلاس گفت: نشست اجلاس سران عدم تعهد روز جمعه برگزار می‌شود و اجلاس وزرا از روز چهارشنبه آغاز می‌گردد و رئیس جمهور هم در این اجلاس حضور می یابد.

ظریف با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از اعضای فعال عدم تعهد است، تصریح کرد: برای ما عدم تعهد یک جنبش بسیار مهم است که در برابر یکجانبه گرایی ایستاده و سیاست های ایران هم همسو با سیاست های عدم تعهد است.

وی ادامه داد: این اجلاس فرصت بسیار خوبی برای مشورت درباره اوضاع بین المللی، منطقه ای و شرایط سوریه خواهد بود و قطعا با همکاران خود در این زمینه تبادل نظر خواهیم کرد.

ظریف درباره گام چهارم جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام اظهار داشت: اگر اروپایی‌ها نتوانند تا آن زمان تعهدات خود را عملیاتی کنند ما گام چهارم را برمی‌داریم و زمانی که شورای عالی امنیت ملی تصمیم خود در این باره را اتخاذ کند، آن را اعلام می‌کنیم.

وزیر امور خارجه درباره تحولات اخیر لبنان تصریح کرد: ما همواره در کنار مردم منطقه بوده ایم و معتقدیم باید امنیت، آرامش و ثبات در منطقه حفظ شود و خواسته های به حق مردم منطقه هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت ایران و احزاب لبنانی با توجه به خواسته های مردم این کشور در ساختن لبنان بهتر و آبادتر موفق باشند و ما همواره در کنار مردم و مسئولان این کشور بوده و هستیم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره آزادی سلیمانی دانشمند ایرانی گفت: یکی از موضوعاتی که در سفر خود به نیویورک پیگیری کردیم این این مساله بود و در گفتگوها و مصاحبه های خود هم مباحثی را در این باره اعلام کردم و امیدوارم اخبار خوبی در این باره داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      دکتر ضریف عزیز که خیلیم دوست دارم خودتم خوب میدونی پذیرش شفافیت مالی چیزیه که کاملا به نفع مردمه جلوی پول شویی وکمک به این وآن کشور رو میگیره ومقامات هم نمیتونن پولهای اختلاس رو جایی قایم کنن وفرار مالیاتی هم کم میشه دارامد نفت هم دقیق مشخص میشه که چقدره وکجا خرج مبشه این وسط مشخصه که شفافیت به ضرر کسانیه که در تارکی مشغول چپاول کشورن بعدشم تاریک نشینان دشمن شفافیت در هر زمینه ای هستن

    • علی

      شما آب خوردنتان هم سیاسی است آنوقت چطور انتظار دارید دنیا با شما غیر سیاسی برخورد کنند

    • بدون نام

      کار رو بدتر نکنید

    • .‌.‌.‌‌

      نه په میخواستی اقتصادی
      یا حوادث
      باشه
      چه طور شدی وزیر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی چیزی نمیدونی اگه حرف نزنی نمیگن لالی

    • shanjani.............

      '''' کاملا سیاسی است 'و فرهنگی نیست !FATF

    • بدون نام

      بله عزیزم کامل شفاف میکنه که چطوری میشه تحریم ها رو دور زد و بعدش کامل خفه مون میکنن که نتونیم نفس بکشیم خیلی ساده هستی حسین که فکر میکنی این قوانین رو آمریکا برای کمک به مردم ایران طراحی کرده

    • بدون نام

      این که می گید ننگین تر از فرجامه .....

    • بدون نام

      یعنی ایران اف ای تی اف را تصویب کرده، ولی اینا به دلایل سیاسی میگن تصویب نکردیم؟؟؟؟

    • بدون نام

      خداروشکر تو این وضعیت ایران به فکر خواستهای مردم لبنان هم هستی و کنارشونی پس کی کمار مای بدبخت باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج