جاباما
۹۲۰۷۱۸
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

ویسی: فضا را علیه من مسموم کردند

سرمربی سابق تیم فوتبال شاهین بوشهر با بیان اینکه هیچکس حریف بعضی از سهم‌خواهان پیرامون این تیم نشد، گفت: فضا را علیه من مسموم کردند و اتفاقاتی هم که در بازی با ماشین سازی رخ داد توطئه بود.

خبرگزاری مهر: عبدالله ویسی به دلایل کنار گذاشتنش از سرمربیگری تیم فوتبال شاهین بوشهر بعد از گذشت ۶ هفته پرداخت و تاکید کرد که عده‌ای سهم خواه، فضای کاری برای او در بوشهر را مسموم کردند و هیچکس هم حریفشان نشده است. وی همچنین تاکید کرد که، چون لابی ندارد و آدم سیاسی نیست، کمتر از مربیانی که در ۲۰ سال کار تیمشان را از رده نهم پایین‌تر نیاوده اند، در کانون توجه است.

آقای ویسی بعد از جدایی از تیم شاهین مشغول چه کاری هستید؟

فعلا که در حال استراحت و ریکاوری هستم. احتمالا سر تمرین تیم ملی هم حاضر می‌شوم و صحبتی با مارک ویلموتس خواهم داشت تا ببینم می‌تواند زمینه حضورم در تمرین تیم‌های بلژیکی را فراهم کند یا خیر.

دلیل اصلی کناره گذاشتن شما از هدایت تیم شاهین چه بود؟

وقتی تیم به لیگ برتر صعود کرد، همه خوشحال بودند. در لیگ برتر نتایج طوری پیش رفت که فضا برای ادامه همکاری مناسب نبود و با توافق دو طرفه جدا شدم. این اتفاق برای تمام تیم‌های دنیا و مربیان رخ می‌دهد. برانکو ایوانکوویچ سه سال با پرسپولیس قهرمان شد، اما بعد از سه هفته در عربستان اخراج شد. من هم مربی حرفه‌ای هستم و این شرایط را قبول کرده ام.

قبل از شروع فصل بود که مشکلاتی در تیم شاهین ایجاد شد و شما در اعتراض به آن مشکلات، استعفا کردید. اختلافات شما در آن زمان به چه مواردی مربوط بود؟

دوست داشتم هر اتفاقی در تیم‌های دیگر لیگ برتری می‌افتد، در تیم شاهین هم رخ بدهد. نمی‌خواستم صعود شاهین به لیگ برتر آسانسوری باشد و دوباره به لیگ دسته اول برگردد. دوست داشتم تیم در لیگ بماند، زیرساخت‌های خوب داشته باشد، زمین تمرین برای تیم‌های پایه داشته باشد و مواردی از این دست. اختلافاتمان سر این مسائل بود. یکسری دخالت‌های بی جا هم وجود داشت. یک عده آدم شناخته شده می‌خواستند تیم را خراب کنند که من اجازه ندادم. برای تیم شاهین در ادامه لیگ آرزوی موفقیت دارم.

آیا هنوز هم این افراد اطراف تیم شاهین هستند؟

نمی‌دانم. تا موقعی که بنده بودم می‌خواستند یکسری کار‌هایی بکنند که اجازه ندادم. الان هم ارتباطم با تیم شاهین محدود به تماس با بعضی از اعضای تیم است و گاهی با هم مشورت می‌کنیم.

می‌شود با جزئیات بگویید که درخواست این افراد چه بود؟

چند نفر از افراد سیاسی شهر می‌خواستند در کارم دخالت کنند، یا فردی را به من تحمیل کنند و بگویند که ما هستیم. می‌خواستند خودنمایی کنند. در حالی که همه می‌دانند شورای شهر حامی تیم است. یکی دو نفر در شورای شهر به خاطر منافع شخصی خود هر کاری که می‌خواستند، می‌کردند، ولی من آدمی نبودم که زیر بار دخالت آن‌ها بروم و تیرشان به سنگ می‌خورد.

آیا باشگاه از شما حمایت لازم را در مقابل این افراد داشت؟

شاید با این نتایج شاهین هر باشگاه دیگری هم بود، سرمربی اش را اخراج می‌کرد. ولی باید دید چه چیزی به من داده اند و چه چیزی می‌خواستند. ما یک تیم نوپا بودیم. شرایط شاهین مثل خانه‌ای بود که یا آب و برقش قطع بود، یا بخشی از دیوارش خراب می‌شد و باید آنرا تحمل می‌کردیم و خانه را می‌ساختیم. شاهین تیم خوبی بود. به مسئولان تیم می‌گفتم الان هوا گرم و مرطوب است و بدن بازیکنان تحلیل رفته است؛ بدون شک در پاییز و زمستان شرایط بازیکنان بهتر می‌شود. ضمن اینکه مکمل‌هایی که تیم‌های دیگر استفاده می‌کنند را در اختیار نداشتیم.

آیا با اتفاقاتی که در باشگاه شاهین رخ داد به کارنامه مربیگری خودتان نمره قبولی می‌دهید؟

در ایران مربی‌ای داریم که ۲۰ سال کار کرده، اما تیمش را از رده نهم و دهم پایین‌تر نیاورده است. به این مربی می‌گوند «کاربلد». من کار مربیگری ام را از فولاد شروع کردم و اصل کار هم دست خودم بود که با آن تیم قهرمان ایران شدیم. صبای قم با آن همه بازیکن از لیگ دسته اول سهمیه آسیا گرفت.

دو سال استقلال خوزستان را با آن وضعیت در لیگ برتر نگه داشتم و سال سوم قهرمان شدیم. هیچکس این‌ها را نمی‌بیند و حالا که از شاهین بیرون آمده ام، همه فقط این بخش از ماجرا را می‌بینند. به من مثل مربی‌ای که ۲۰ سال است هیچ تیمی را در لیگ ایران از رده نهم پایین‌تر نیاورده نمی‌گویند مربی کاربلد، چون لابی ندارم و آدم سیاسی نیستم، ولی کارم همیشه در چشم است.

مثل اینکه دل پُری دارید.

بله واقعا. چرا رزومه من در مربیگری مشخص است. دلالی نکرده ام، به داور یا بازیکن حریف بی احترامی نداشته ام، سیاسی هم نیستم، ولی بازهم این بلا سرم می‌آید.

قبول دارید که با انتخاب شاهین در لیگ دسته یک ریسک بزرگی کردید؟

بله، ولی کار من همین است. کار در تیم‌هایی با این وضعیت در پیشانی من نوشته شده است. من مربی‌ای نیستم که ۲۰ بازیکن درجه یک بگیرم و کار کنم. چالش، ساختن، طراحی و پله پله جلو آمدن را دوست دارم. ضمن اینکه مردم بوشهر هم واقعا به من لطف داشتند و نمی‌توانستم این تیم را رها کنم.

از رفتن به شاهین پشیمان نیستید؟

پشیمان نه، ولی اگر به ابتدای فصل برمی‌گشتیم شاید از این تیم جدا می‌شدم و می‌رفتم. اما بازهم که فکر می‌کنم و مردم بوشهر جلوی چشمم می‌آیند، نمی‌توانم به راحتی این حرف را بزنم. متاسفانه یکی دو نفر فضا را مسموم کردند و هیچکس هم حریفشان نشد. آن‌ها سهم خواه بودند و زور کسی به آن‌ها نرسید.

این افراد در جدایی شما و تصمیم باشگاه نقش داشتند؟

بله صد درصد. همه چیز از همین افراد آب خورد. دلیل جدایی من فنی نبود. ما بیرون از بوشهر بهتر بازی می‌کردیم. در بازی با ماشین سازی هم تا دقایق پایانی مساوی بودیم، ولی در عرض ۵ دقیقه اتفاقات بدی افتاد و توطئه بود که آن نتیجه رقم خورد.

منظورتان چیست؟

نمی‌خواهم بیشتر از این به گذشته برگردم. شاهین در لیگ بازی دارد و نمی‌خواهم به حاشیه برود. برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

ممکن است دوباره هدایت تیمی از لیگ دسته اول را بر عهده بگیرید؟

خیر لیگ یک نمی‌روم و بیرون می‌مانم. استقلال خوزستان هم به من پیشنهاد داده بود که اگر می‌خواستم پیشنهادشان را قبول می‌کردم. البته اگر خیلی بیرون ماندم و نزدیک به انتهای فصل بود، شاید به لیگ دسته یک بروم!

شما در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش هم درخواست داشتید به تمرین منچستریونایتد بروید که نشد. آیا فکر می‌کنید مارک ویلموتس بتواند زمینه حضور شما را در بلژیک فراهم کند؟

ویلموتس با تیم ملی بلژیک و باشگاه‌های این کشور ارتباط دارد. با کمیته آموزش هم صحبت‌هایی داشته ام که هزینه‌های سفر را خودم بدهم و آن‌ها فقط شرایط حضورم را در تمرین تیم‌های اروپایی فراهم کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      برو بتنگا.... هاا تمام استان بوشهر مقصر بیدن، غیر خودت که مشتی بازیکن درپیت، لیگ دویی گرفتی،،، فقط تو مقصر نبودی،، تو درست میگی، برو دس خداها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امید حرف مفت نزن..درست میگه

      • بدون نام

        معلوم هستش بوا تو چی میگی اینجورنه درسته ها ویسی بهترنمیا سی شاهین بوشهراینه بفهمینا

    • ناشناس

      بچه رودزرد برایت آرزوی موفقیت دارم.ازشهر محروم هفتکل

      پاسخ ها

      • طوفان زرد آسیا سپاهان قهرمان

        فکر کنم ماهی سرخو حالشو بد کرده خخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج