جاباما
۹۲۰۷۲۵
۱۳ نظر
۵۱۴۴
۱۳ نظر
۵۱۴۴
پ

جناب سرهنگ‌ علیفر، تا کجا می‌خواهید ادامه بدهید؟

علیرضا علیفر که محروم شد، در نامه روابط عمومی شبکه ورزش مدت‌زمان این محرومیت قید نشده بود. حداقل فایده‌اش این بود که شبکه ورزش در برابر انتقاد‌های فزاینده منفعل عمل نکرد و گاف علیفر را غیرقابل اغماض دانست. می‌دانید که او در حین گزارش مسابقه رئال مادرید و لوانته، سید جلال حسینی را بازیکن لوانته عنوان کرد و ... تعابیر متعددی از این اشتباه شد.

روزنامه هفت صبح: علیرضا علیفر که محروم شد، در نامه روابط عمومی شبکه ورزش مدت‌زمان این محرومیت قید نشده بود. حداقل فایده‌اش این بود که شبکه ورزش در برابر انتقاد‌های فزاینده منفعل عمل نکرد و گاف علیفر را غیرقابل اغماض دانست.

می‌دانید که او در حین گزارش مسابقه رئال مادرید و لوانته، سید جلال حسینی را بازیکن لوانته عنوان کرد و ... تعابیر متعددی از این اشتباه شد.

برخی پای مسائل غیرفوتبالی را پیش کشیدند و برخی آن را گاف سهوی، اما وحشتناک سرهنگ دانستند. حالا مسئله هیچ‌کدام از این فرضیات نیست؛ علیفر از ابتدای هفته کارش را از سر گرفته، اما نمی‌خواهد دست از مصاحبه و توجیه بردارد.

جناب سرهنگ‌ علیفر، تا کجا می‌خواهید ادامه بدهید؟

مورد اول: ۵ مصاحبه در یک ماه!

ایراد بزرگ علیرضا علیفر در گزارشگری اطاله کلام است. او اجازه نمی‌دهد صدای استادیوم به گوش بیننده برسد و روی هر صحنه، نظر و تحلیل دارد. این عیب محدود به گزارشگری‌اش نیست و در ماجرای اخیر خودش را بیشتر نشان داد. علیفر بلافاصله بعد از گاف، با خبرآنلاین مصاحبه‌ای انجام داد و از خودش دفاع کرد.

تا اینجا طبیعی است و علیفر حق دارد. بعد از آن، اما مصاحبه‌های او اضافه است. یک بار با ایسنا گفتگو کرد و از رفع محرومیت خود خبر داد و در همین مصاحبه درباره گاف و حواشی بعد از آن هم به‌طور مبسوط توضیح داد. پیش‌تر به تفصیل با روزنامه همشهری به گفتگو نشست.

کمی عقب‌تر مصاحبه او با سایت ورزش سه منتشر شد. روز گذشته هم شاهد گفتگوی او با روزنامه شهروند بودیم. این وسط شاید مصاحبه‌ای دیگر هم بوده که از چشم‌مان پنهان مانده! عجالتاً می‌شود پنج مصاحبه در کمتر از یک ماه!

مورد دوم: توجیه و توجیه

از همان گفتگوی اول تا همین مورد اخیر، نخ تسبیح صحبت‌های سرهنگ علیفر چند کلیدواژه است. مهم‌ترین رد گفته‌های او توجیه درباره گاف وحشتناکی است که داده. هر بار توضیح می‌دهد که: "من به انگلیسی در اینترنت سرچ کردم رئال مادرید - لوانته، لاین‌آپ، وقتی لاین‌آپ یا همان فهرست بازیکنان دو تیم آمد، نام بازیکن شماره ۱۷ لوانته، جلال حسینی بود.

خب، در نگاه اول شک کردم، اما تا وقتی پنپجره نقل و انتقالات باز است، هر بازیکنی می‌تواند به تیم دیگری برود. " جناب سرهنگ یک بار گفتید و تمام؛ او که باید باور کند کرده. چرا در همه مصاحبه‌ها توضیح می‌دهید؟

جناب سرهنگ‌ علیفر، تا کجا می‌خواهید ادامه بدهید؟

مورد سوم: فرار رو به جلو

آنچه در مصاحبه‌های اخیر علیفر بیش از همه به چشم می‌آید، انتقاد تند و تیز به رسانه‌هاست. گویی آن‌ها مرتکب این گاف بوده‌اند و گویی بعد از این اشتباه باید از علیفر تشکر می‌کردند: "اشتباه کردن که ایرادی ندارد.

مگر آن‌ها که با من مشکل شخصی دارند، اشتباه نداشته‌اند؟ شما آدمی را می‌شناسید که اشتباه نکند؟ من که نباید به خاطر اشتباهاتم به برخی افراد خاص پاسخ بدهم... " بله؛ هر کس اشتباه کرد باید تاوانش را بدهد. نیاز به این همه توضیح و برچسب زدن هم نیست.

مورد چهارم: غلبه بر احساسات

یکی دیگر از آفت‌های مصاحبه زیاد حرف‌هایی است که نباید زده شوند. علیفر در حالی در مصاحبه اخیر، خود را "کارمند سازمان معظم و ابررسانه صداوسیما" معرفی کرده که همین یک ماه پیش عزم رفتن کرده بود. او می‌خواست از ایران برود و حرفه‌اش را در شبکه‌ای دیگر پی بگیرد!

آن‌ها که سرهنگ را می‌شناسند می‌دانند این تهدید یک واکنش تمام احساسی بود که دلیل آن مصاحبه‌های زیاد است. جمله معروف کتابی او هم نسبتی با تمجید از صداوسیما ندارد: "اگر بخواهیم به این شکل افراد را تعلیق کنیم، همه همکاران جوان من که در ابتدای راه هستند، تعلیق می‌شوند و از چند وقت دیگر باید جای گزارش، موسیقی پخش کنیم. "

جناب سرهنگ‌ علیفر، تا کجا می‌خواهید ادامه بدهید؟

مورد پنجم: و گاف‌ها ادامه دارد

درباره ویژگی‌های گزارشگری علیرضا علیفر پیش‌تر به تفصیل نوشتیم و نقاط ضعف و قوتش را برشمردیم. چیزی نمی‌ماند جز اینکه گاف همنشین علیفر است.

نمونه جدیدش را خبرآنلاین منتشر کرده: "نکته جالبی که در ترکیب نیوکاسل به چشم می‌خورد و در ماه‌های اخیر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، حضور دو برادر یعنی شان و متئو لانگ‌استاف است، اما علیفر، در دقیقه ۲۶ اعلام کرد که لانگ‌استاف‌های نیوکاسل نسبتی با هم ندارند؟! "

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودشیفتس .کارش نداشته باشین کم عقله

    • بدون نام

      وقتی می بینی نمی تونی کاری رو به درستی انجام بدی محترمانه و عزتمند کنار بکش نه اینکه تا جایی پیش بری که دیگه مسخره کوچه و بازار بشی

    • بولدوزر

      اینو به این دوستنمون که این مقاله ومطلبو نوشته میگم.
      داداش من میگه قراره همه عادل فردوسی پور باشند.که این انتظار را رو از این بنده خدا داری .سطح وکلاس این اداما همین قدره.وقتی یکی مثل عادل ومزدک عزیز نباشن.
      جا برا این دوستان گشاد میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در اینکه سطح این افراد همین قدره و نمیشه انتظاری ازشون داشت کاملا صحیحه اما مشکل کار اینه که میلیون ها نفر باید باوجود نخبگانی مثل عادل و مزدک بشینن و چرندیات ایشون و خیابانی رو گوش بدن.

    • بدون نام

      به خدانمی فهمم ...مگه میشه یک ادمی اینقدر وقیح و پر روباشه؟

    • بدون نام

      یه مقدار خجسته میزنه :))

    • بدون نام

      فکر می کنید چند تا گزارشگر خوب هست
      عادل که اون طوری شد ، مزدک که رفت
      علیفر و خیابانی و یوسفی گاف بدن ، باز خیلی بهتر از امثال قانع هستند
      شما فقط گاف رو می بینید ، ولی لحن و صدا رو نمی گید ، به غیر از احمدی کدوم یک از گزارشگر جدید لحن و صدا دارن

      پاسخ ها

      • معصومه

        احمدی هم تو مخیه بابا، فقط زور می زنه.

      • بدون نام

        والله این علیفرم همچین لحن و صدای خاصی نداره از بس گزارش کرده به صداش فقط عادت کردی به غیر از این صدای خاصی نداره

    • حسین

      اینم مثل کوتی بود سالها پیش گزارشگری میکرد.۹۰ دقیقه تیم اطریش رو استرالیا میگفت یا یه بازیکن بود اسمش بورگِنسن بود میگفت یورسنگن با هزارتا سوتی دیگه تحت هیچ شرایطی هم زیر بار اشتباهاتش نمیرفت.یه خورده پنج کار میکنن

    • بدون نام

      وای به جال ما فوتبالدوستان که باید چه کسانی را نحمل کنیم !

    • بدون نام

      حالا دوتا اشتباه کرده مردم هم خندیدن..مگه قتل کرده گیرمیدیدبهش..

    • \پرویز

      این بنده خدا تقصیرش اینه که سرهنگه اگه سرداربودعمرا کسی بهش گیرمیدادکه چرا اینوگفتی یا نگفتی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج