۹۲۰۸۲۶
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

عمر ساختمان‌ها باید حداقل ۸۰ سال باشد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد که ساخت و سازها در کشورمان باید به گونه‌ای باشد که ساختمان‌ها حداقل ۸۰ سال عمر مفید داشته و دوام بیاورند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد که ساخت و سازها در کشورمان باید به گونه‌ای باشد که ساختمان‌ها حداقل ۸۰ سال عمر مفید داشته و دوام بیاورند.

اسماعیل نجار در حاشیه نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره اینکه بر اساس چه قانونی می‌توان بر کیفیت ساخت و سازها نظارت کرد، گفت: آئین‌نامه ۲۸۰۰ بر این موضوع نظارت داشته و اگر این آئین‌نامه و دستورات آن به طور کامل اجرا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد چرا که نظارت‌ها نیز ارتقاء خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در ارتقای ایمنی ساختمان‌ها نقش مصالح و نظارت حائز اهمیت است گفت: حدود ۷۰ درصد از ساختمان‌ها در شهر تهران کمتر از ۴۰ سال عمر دارند. عمده همین ساختمان‌ها نیز طی دو دهه اخیر ساخته شده‌اند پس سوال این است که چرا ما باید نگران باشیم و چه عاملی سبب شده که ساخت و سازهای ما ایمن نباشد.

نجار افزود: بنابراین لازم است که به مسئله ایمنی و رعایت استاندارد مصالح در ساخت و سازها توجه کنیم. چرا باید ساختمانی با عمر کم در برابر زلزله آسیب ببیند و بعد بگویند چون درست ساخته نشده. بیایید حداقل از امروز رویکرد جدیدی اتخاذ کنیم.

نجار با بیان اینکه ساخت و سازها در کشور ما باید به گونه‌ای باشد که حداقل ۸۰ سال دوام بیاورد گفت:‌ این ۸۰ سال حداقل است و می‌تواند حتی تا ۱۰۰ سال و بیشتر از آن نیز دوام داشته باشد. کما اینکه در کشور خودمان و بسیاری از کشورهای جهان نیز می‌توان ساختمان‌هایی را پیدا کرد که با قدمت بیش از ۱۰۰ سال و ۸۰ سال همچنان فعالند. چرا ما باید با این دانش و تجهیزاتی که داریم باز هم نگران ساخت و ساز باشیم؟ این نگرانی یعنی یک جای کار ایراد دارد.

وی با بیان اینکه اگر زلزله‌ای با بزرگی بیشتر از ۶.۵ ریشتر در پایتخت رخ دهد دچار بحران خواهیم شد گفت:‌ البته من معتقد نیستم که همه چیز کن فیکون می‌شود اما بالاخره بحران‌هایی خواهیم داشت که باید از همین حالا به فکر برنامه ریزی برای آن باشیم.

نجار افزود: یکی از این راهکارها بحث آموزش است که متولی اصلی آن صدا و سیما است. ما دیدیم که در زلزله ملارد شهروندان تهرانی رفتاری از خود نشان دادند که مناسب نبود و این نشان از عدم آموزش‌های لازم داشت به همین دلیل نیز از صدا و سیما می‌خواهیم که با توجه به شرایط کشورمان بیشتر به این موضوع توجه کند.

نجار افزود: متاسفانه علی رغم تمام اقداماتی که در حوزه آموزش انجام شده سهم آموزش در بحران همچنان کم و حدود ۱۰ درصد است که باید ارتقاء پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای نجار با این بتون ها و نظارت بر جوش کاری ها؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      باید قانونی وضع بشه که بساز بنداز ها نتوانند پولی راکه خریداران عمری با زحمت فراهم نموده اند با بزک کاری ساختمان های سست بنیاد از چنگشان بربایند و در آرامش و خیال راحت خود را به هیچ کس و مقامی پاسخگو نبینند.
      باید ساخت و ساز توسط شرکت های ساختمانی و تضمین دهنده ساخته شود ، در آن صورت آن شرکت از مهندسین کم تجربه و اهمال کار و نبروی کار غیر مجرب و مصالح غیر استاندارد استفاده نخواهد کرد .

    • بدون نام

      زرشک تخت جمشید سه هزارسال است دوام داشته که ازمصالح معمولی بوده اونوقت تو باعلم مدرن ومصالح روز هشتادسال دوامش کنی خیلی خنگی عقب مونده کجا درس خوندی ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درایران فکرکنم دوسه سال بیشترنمیتونه باشه بااین مصالح وساخت وسازها

      • بدون نام

        درایران فکرکنم دوسه سال بیشترنمیتونه باشه بااین مصالح وساخت وسازها

    • سید رضا میرسالاری

      وقتی ناظر یاختمان بخاطر وضع بد اقتصادی از خیلی چیزا چشم پوشی کنه (بجای میلگرد25از میلگرد16) ی خانه سست ساخته میشه اونوقت شما انتظار داری 100سال هم عمر مفید کنه

      نمونه اش بیمارستانی ک ت کرمانشاه تازه تاسیس بوده ک تو زلزله فرو ریخت اما بیمارستانی ک در زمان.پهلوی ساخته شده بود سالم ماند
      چرا؟؟؟چون زمان پهلوی ناظر ساختمان کارشو درست انجام داد تازه اون وقت اینهمه امکانات نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج