۹۲۰۹۸۳
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

روسیه: مقرِ برخی جلسات سازمان ملل تغییر کند

روسیه با توجه به امتناع دولت آمریکا از صدور روادید برای برخی از دیپلمات‌های روس، خواستار انتقال مقر برخی از نشست‌های سازمان ملل متحد از آمریکا به اروپا شده است.

خبرگزاری فارس: «آندره بلوسوف»، از مقام‌های وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه گفته در صورتی که آمریکا از اجرای تعهداتش در خصوص صدور روادید برای دیپلمات‌ها خودداری کند این کشور خواستار تغییر مقر برگزاری نشست‌های مربوط به «کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد» خواهد شد.

بلوسوف در نشست این کمیته گفت: «روسیه مجبور خواهد بود بر تغییر مقر کمیته اول و کمیسیون خلع سلاح سازمان ملل متحد به وین یا ژنو اصرار کند. چنانچه ایالات متحده از حل مسئله روادید خودداری کند ما این را تنها راه حل ممکن برای موانع ایجاد شده از سوی آمریکا در خصوص دسترسی به رویدادهای سازمان ملل می‌دانیم.»

پیش از این یک دپیلمات به خبرگزاری تاس گفته بود که روسیه تدوین پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را برای انتقال مقر کمیته اول سازمان ملل از نیویورک‌ به ژنو یا وین را آغاز کرده است.

پیش از این دولت آمریکا از صدور روادید برای ۱۸ دیپلمات روسیه جهت شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد خودداری کرد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این موضوع به خبرنگاران گفته است: «این یک نمونه بی‌احترامی از طرف آمریکا به کشورهای عضو سازمان ملل و عدم انجام تعهدات یک کشور میزبان است. این نمونه جدیدی از بی‌توجهی به حقوق کشورها و سازمان‌های بین‌المللی است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از صدور روادید برای یک سوم اعضای هیأت ایرانی نیز برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خودداری کرده است.

همچنین «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران که برای مجمع عمومی سازمان ملل، وارد نیویورک شده بود با همان محدودیت‌های شدید عبور و مروری روبرو شد که واشنگتن ماه ژوئیه سال جاری میلادی برای کارکنان هیأت ایرانی در سازمان ملل تحمیل کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سال دیگه روادید کافی بهتون میده

    • فرمانده ناتو

      به تو ربطی ندارد سمور ابی

    • بدون نام

      سازمان ملل یا باید در چین باشد یا روسیه .جاهای دیگه مفت نمی ارزه .

      پاسخ ها

      • سیف اله اسد

        چرا در ایران نباشه که قدرت موشکیش بالاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج