جاباما
۹۲۱۰۷۶
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

چرا کاهش وزن دشوار است؟

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که گاهی دو خواهر یا دو برادر هستند که وزن یکسانی ندارند؟ یکی از آن‌ها نمی‌تواند وزنش را کم کند و دیگری خیلی لاغر است و نمی‌تواند وزنش را افزایش دهد، در حالی که هر دو غذایی یکسان مصرف می‌کنند؛ پاسخ در تفاوت میزان متابولیسم است. بسیاری از افراد متابولیسم آهسته‌ای دارند و سوزاندن کالری مصرفی‌شان با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌توانند وزن خود را کم کنند.

خبرآنلاین: آیا تا به حال متوجه شده‌اید که گاهی دو خواهر یا دو برادر هستند که وزن یکسانی ندارند؟ یکی از آن‌ها نمی‌تواند وزنش را کم کند و دیگری خیلی لاغر است و نمی‌تواند وزنش را افزایش دهد، در حالی که هر دو غذایی یکسان مصرف می‌کنند؛ پاسخ در تفاوت میزان متابولیسم است. بسیاری از افراد متابولیسم آهسته‌ای دارند و سوزاندن کالری مصرفی‌شان با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌توانند وزن خود را کم کنند.

اضافه وزن یا چاقی دیگر مشکل مهمی محسوب نمی‌شود، با این‌حال، سازمان جهانی بهداشت، آن را طبقه‌بندی و درمان می‌کند. چاقی ناشی از یک سری مشکلات متابولیکی نظیر دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا است و همچنین می‌تواند منجر به بیماری‌هایی از جمله حمله قلبی، سکته مغزی، تنگی نفس، درد مفاصل، کبد چرب، ناباروری، افسردگی و سرطان‌های متعدد شود؛ از این رو، اگر اضافه وزن دارید، حفط وزن سالم و شناختن گزینه‌های کاهش وزن بسیار مهم است.

کاهش وزن؛ گزینه‌ها چیست؟

راه‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود دارد.اما تکنیک‌های کاهش وزن تنها در صورتی عملی و موثر خواهد بود که هنگامی که به وزن دلخواه رسیدید، آن را با رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن حفظ کنید.

کاهش وزن پزشکی

گزینه‌های پزشکی زمانی کارساز است که از مبتلا نبودن به بیماری‌هایی قابل درمان که موجب افزایش وزن می‌شوند، مثل کم‌کاری تیروئید یا اختلال‌های هورمونی مطمئن شوید. در این حالت، داروهایی وجود دارند که پزشک می‌تواند برای کاهش وزن شما تجویز کند. تا زمانی که از این داروها استفاده می‌کنید، باید حتما تحت نظر پزشک باشید تا از نزدیک عوارض داروها را بررسی کند.

روش‌های آندوسکوپی

در این روش یک بالون سیلیکونی پر از نمک را در معده قرار می‌دهند که با محدود کردن میزان مصرف غذا، به کاهش وزن کمک می‌کند. این روش همچنین باعث می‌شود که زودتر احساس خستگی کنید. اگر بدن‌تان تحمل بالون را داشته باشد، تا یک سال می‌تواند دوام داشته باشد و وزن را ۱۰-۱۵ کیلوگرم کاهش دهد. این، روشی بدون جراحی است که می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

جراحی

اگر دچار مشکلات پزشکی نظیر دیابت یا فشار خون بالا هستید، بهترین راه برای کاهش وزن شما، جراحی است. جراحی همچنین می‌تواند کمکی در جهت درمان چندین بیماری مثل فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا، کبد چرب، آسم، بدخوابی، آرتروز و ناباروری باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاهش وزن فقط برای آدمها تن پرور سخت است :

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیخود

    • بهار

      اینطور نیست بعضی ها هم با رژیم گرفتن مریض میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج