جاباما
۹۲۱۲۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

ترودو، نخست‌وزیر کانادا می‌ماند

هرچند نتایج نهایی انتخابات سراسری کانادا هنوز اعلام نشده است اما رسانه‌های داخلی کانادا از پیروزی حزب «لیبرال»، به رهبری جاستین ترودو، نخست‌وزیر کنونی، خبر می‌دهند.

انتخاب: هرچند نتایج نهایی انتخابات سراسری کانادا هنوز اعلام نشده است اما رسانه‌های داخلی کانادا از پیروزی حزب «لیبرال»، به رهبری جاستین ترودو، نخست‌وزیر کنونی، خبر می‌دهند.

به نقل از خبرگزاری ها، براساس گزارش‌های اولیه، حزب لیبرال کانادا، قدرت را حفظ خواهد کرد اما به مانند دور پیش نمی‌تواند «دولت اکثریت» تشکیل دهد.

پارلمان کانادا در اتاوا ۳۳۸ کرسی دارد. هر حزبی که بتواند ۱۷۰ نماینده خود را به پارلمان بفرستد می‌تواند دولت اکثریت تشکیل دهد. در حال حاضر، حزب حاکم لیبرال اکثریت آرا در اختیار دارد اما این وضعیت تغییر خواهد کرد.

بر پایه آخرین نتایج حزب حاکم لیبرال ۱۴۶ کرسی از مجموع ۳۳۸ کرسی پارلمان را به دست آورده است.حزب محافظه‌کار نیز دستکم ۱۱۹ کرسی خواهد داشت.

رقاب میان نامزدهای دو حزب «لیبرال» و «محافظه‌کار» در بسیاری از مناطق شانه‌به‌شانه بوده است.

حزب«دموکراتیک نو »، به رهبری جاگمیت سینگ، نیز به عنوان حزب سوم دستکم ۲۳ نماینده خواهد داشت اما از انتظارهای اولیه نتایج ضعیف‌تری گرفت.

حزب سبز کانادا نیز در این دور از انتخابات حضور فعالی داشت و انتظار می‌رود بخشی از آرای حزب لیبرال را به خود اختصاص دهد. بنابر گزارش‌ها حزب سبز کانادا دست‌کم سه نماینده خواهد داشت.

علی احساسی نامزد ایرانی‌تبار حزب لیبرال نیز برای بار دیگر در حوزه انتخاباتی خود ،در شمال تورنتو ، توانست موفق شود.

مریم منصف، دیگر نامزد حزب لیبرال کانادا، نیز برای بار دیگر توانست به پارلمان کانادا راه پیدا کند. او در مشهد به دنیا آمده است و اصالتا افغانستانی است.

مجید جوهری، دیگر نامزد ایرانی‌تبار حزب لیبرال در حوزه انتخابیه ريچموند هيل، تورنتو، در رقابت نزدیک با کاستاس منگاکیس، کاندیدای حزب محافظه‌کار، پیروز شد و به پارلمان کانادا راه پیدا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فلان

      جاستین ترودو عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج