جاباما
۹۲۱۲۲۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

کُردها: مذاکره با دمشق به زودی آغاز می‌شود

رئیس کمیته اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» با وجود خیانت آمریکا، باز هم اعلام کرد کردها حاضر به همکاری با آمریکا هستند.

خبرگزاری فارس: «الهام احمد» رئیس کمیته اجرایی نهاد موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» اظهاراتی درباره حمله نظامی ترکیه به سوریه، موضع آمریکا در قبال کُردها و مذاکره کُردها با دولت سوریه مطرح کرد.

شورای دموکراتیک شاخه سیاسی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند.

احمد در گفت‌وگو با پایگاه «دیفنس پست» گفت که توافق دولت سوریه با فرماندهان کُرد، مربوط به دفاع متقابل نیست، بلکه شماری از نیروهای دولتی سوریه وارد «منبج»، «الطبقه»، «کوبانی» و مناطق مرزی در شمال شرق سوریه شده‌اند.

او ضمن طرح این ادعا که ارتش سوریه، کنترل این شهرها را به دست نگرفته است، بار دیگر از گروه موسوم به «خودمختاری کُرد» در شمال و شرق سوریه سخن گفت و ادعا کرد که این گُروه، «تلاش کرده است در قانون اساسی دولت سوریه تغییر ایجاد کند تا استقلال سیاسی [کُردهای حاضر در] شمال شرق تضمین شود».

این مسئول کُرد در ادامه اعلام کرد که «مذاکرات سیاسی با دولت سوریه به زودی آغاز خواهد شد» و شورای دموکراتیک، از دمشق خواهد خواست که «حقوق ساکنان منطقه [شمال شرق] در قانون اساسی [سوریه] تضمین شود».احمد با بیان اینکه «این مسئله (تضمین حقوق کُردها) دشوار است»، تصریح کرد که «ما نمی‌توانیم امیدمان را از دست بدهیم».

او در بخش دیگری از این مصاحبه، تأکید کرد که شبه‌نظامیان کُرد، هیچ اطمینانی به ترکیه ندارد، ولی در عین خیانت آمریکا به آنان، باز هم ادعا کرد که «ما به همپیمانان آمریکایی خود اطمینان داریم؛ زیرا آنان همیشه می‌گویند که هیچ گاه ب هیچ شخصی ادامه نخواهد داد که منطقه ما را تهدید کند».

این اظهارات در حالی از سوی این مقام کُرد مطرح می‌شود که آمریکا به محض آغاز عملیات ترکیه در سوریه تحت عنوان «چشمه صلح»، پشت کُردها را خالی کرد.

احمد در ادامه با بیان اینکه «مسئولان آمریکا هرگز نگفتند که اگر ترکیه حمله کند، آماده خواهند بود که از نظر نظامی از نیروهای دموکراتیک سوریه دفاع کنند»، اذعان کرد که آمریکایی‌ها «همیشه گفتند که نیازمند برقراری توازن در روابط خود هستند... ولی عقب‌نشینی بدین صورت -که درها را به روی ترکیه باز کرد- به منزله ضربه مهلک به تلاش‌هایی است که با هم برای مبارزه با تروریسم، به کار بستیم».

او در پایان اما باز هم گفت که شبه‌نظامیان کُرد نیروهای دموکراتیک «هچنان آماده همکاری با آمریکا هستند» و از دولت ترامپ خواست که نفوذ خود را به کار گیرد تا ترکیه و تروریست‌ها این کشور از شمال شرق سوریه خارج شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بجای وابستگی به امریکا به فکر حل مشکلات خود بروش مسالمت امیز باشید که این راه قطعا از کشتار و عقب ماندگی منطقه بخصوص کردها جلوگیری میکند ازادو عاقل باشید نه وابسته و خاعن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج