جاباما
۹۲۱۲۳۹
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

اقدام جدید قوه‌قضاییه برای تماس‌ تلفنی زندانیان

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اقدام جدیدی در سازمان زندان‌ها در این زمینه آغاز و نرم افزاری جدیدی تهیه شده است که طی آن به زندانیان گفته شده که شماره خانواده و بستگان در این سامانه ثبت شود و آن‌ها صرفا با شماره‌هایی که در سامانه ثبت شده می‌توانند تماس بگیرند؛ این کار اقدامی در جهت به حداقل رساندن عوارض تماس است.

ایسنا: سخنگوی قوه قضائیه گفت: اقدام جدیدی در سازمان زندان‌ها در این زمینه آغاز و نرم افزاری جدیدی تهیه شده است که طی آن به زندانیان گفته شده که شماره خانواده و بستگان در این سامانه ثبت شود و آن‌ها صرفا با شماره‌هایی که در سامانه ثبت شده می‌توانند تماس بگیرند؛ این کار اقدامی در جهت به حداقل رساندن عوارض تماس است.

غلامحسین اسماعیلی درباره سطح حفاظت در زندان‌ها، اظهار کرد: تماس تلفنی از زندان با خانواده و بستگان از جمله امکاناتی است که در نظام جمهوری اسلامی ایران برای زندانیان ایجاد و این فرصت فراهم شده که آن‌ها بتوانند از زندان با خانواده و بستگانشان تماس بگیرند و احوالپرس آن‌ها باشند.

اقدام جدید قوه‌قضاییه برای تماس‌ تلفنی زندانیان

وی با بیان اینکه ما در فرآیند مکالمه زندانیان با خارج از زندان؛ محتوای مکالمات را تایید و کنترل نمی‌کنیم، تصریح کرد: منتها برخی از زندانیان از این طریق مباردت به کلاهبرداری می‌کردند و برای جلوگیری از کلاهبرداری این افراد شیاد، در سامانه تماس تلفنی زندانیان یک پیام صوتی کار گذاشته شد که در فواصل معین پیام صوتی‎ با مضمون (مخاطب محترم تماس گیرنده از زندان-نام زندان- با شما تماس می‌گیرد) اعلام می‌شود.

اسماعیلی گفت: ما محتوای مکالمه را کنترل نمی‌کنیم، فرد زندانی با خانواده صحبت می‌کند و در ضمن صحبت، صوت در آن طرف خط و از سوی خانواده ضبط می‌شود و صوت را در فضای مجازی و بخش‌های مختلف قرار می‌دهند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: اقدام جدیدی در سازمان زندان‌ها در این زمینه آغاز شده است و نرم افزاری جدیدی تهیه شده است و طی آن به زندانیان گفته شده که شماره خانواده و بستگان در این سامانه ثبت شود و آن‌ها صرفا با شماره‌هایی که در سامانه ثبت شده می‌توانند تماس بگیرند؛ این کار اقدامی در جهت به حداقل رساندن عوارض تماس است.

وی افزود: اینگونه نیست که بگوییم اصل تماس با خارج از زندان ممنوع است و زندانیان حق تماس ندارند، گاهی برخی زندانیان در حین تماس با اعضای خانواده در کنار احوالپرسی، مطالب غیرواقعی و ادعاهای بی ربطی را مطرح می‌کنند که این موضوعات در خارج از زندان ضبط می‌شود و در اختیار مراکزی که مدنظر آن زندانیان است برای بازنشر در فضای مجازی قرار داده می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: نسبت به برخی از زندانیانی که تحت قرار هستند و جرم‌های سنگین انجام داده اند و برابر آیین نامه سازمان زندان‌ها نمی‌توانند از این تماس‌ها استفاده کنند، بعضا مواجه با این بودیم که به طرق مختلف و غیرمجاز تلفن همراه را وارد زندان‌ها کردند و از این طریق تماس برقرار کرده اند که این موضوع هم در دستور کار قرار گرفته است و جدیت لازم انجام می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پایان خاطر نشان کرد: نفس تماس تلفنی با خارج از زندان از طریق تلفن‌هایی که در اختیار زندانیان است یک امر کاملا رایج در نظام زندانبانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی منظورتون این هست که کسی بلاها و حقایقی که توی زندان هست را به کسی انتقال نده!!؟

    • حسن

      از قوه قضائیه خواهش میکنیم که عزیزان نیروی انتظامی زحمت میگشند آن همه شررور که اکثران سابقه دار هستند امکانات ندهید بگذارید در زندان ویا کویر بمیرند تا از شرشان خلاص شوند

    • بدون نام

      الان چندین سال میشه که زندانیا چند تا شماره رو اعلام میکنن و میتونن با اون شماره ها تماس بگیرن این که موضوع جدید یا مثلا خیلی مهمی نیست

    • هموطن

      تماسهایی که باهاش کلاهبرداری میکنند با موبایل از داخل زندان گرفته میشه نه با خطوط زندان.

    • بدون نام

      نوار زرد از زندان زنگ زد به سرگرد پخش کرد ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج