جاباما
۹۲۱۳۵۷
۱۳ نظر
۵۰۰۴
۱۳ نظر
۵۰۰۴
پ

عابدینی: چرا با آل‌اشپورت به‌هم زدید

فدراسیون فوتبال قرارداد البسه تمام تیم‌های ملی را با آل‌اشپورت امضا کرده است.

ایران ورزشی: فدراسیون فوتبال قرارداد البسه تمام تیم‌های ملی را با آل‌اشپورت امضا کرده است. برای رسیدن به این نقطه چند سالی طول کشید و فدراسیون فوتبال هزینه‌های زیادی پرداخت کرد. این همان چیزی است که امیر عابدینی به آن اشاره می‌کند.

قبل از اینکه هیچ حرفی بزند این سؤال را از مسئولان فدراسیون مطرح می‌کند که چرا قراردادتان را با آل‌اشپورت به‌هم زدید؟ سؤالی که پاسخ به آن، بهانه گپ و گفت مفصل ما با امیر عابدینی می‌شود. او که مدیر پیشین کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال بود، در جریان جزئیات ماجرای فسخ قرارداد با آل‌اشپورت و خرید لباس از آدیداس قرار داشته و حالا از پروسه‌ای می‌گوید که فدراسیون از زمان فسخ قرارداد با آل‌اشپورت تا عقد مجدد قرارداد از سر گذرانده است.

فدراسیون فوتبال مدعی است قرارداد با آل‌اشپورت اولین قرارداد البسه‌ای است که بسته شده و فدراسیون نه‌تنها پولی نمی‌پردازد که بابت این قرارداد پول هم می‌گیرد.

البته که وقتی آقایان ساکت و تاج به‌طور مشترک کاری را انجام می‌دهند، همیشه بهترین و تکرارنشدنی‌ترین کار را انجام داده‌اند و قبل از این دو بزرگوار و مغز متفکر فوتبال، دیگران نه تجربه‌اش را داشتند، نه دارند و نه خواهند داشت. من اما از چند قرارداد می‌خواهم بگویم که تکرار مکررات بوده و پیش از این انجام شده. بهتر است از مسئولان فدراسیون فوتبال بپرسیم که اصلاً چرا با آل‌اشپورت به‌هم زدید؟

منظورتان اصرار کی‌روش به این موضوع است؟

یک روز آقایان کفاشیان و تاج با البسه ایتالیایی قرارداد بستند. آن روز از آل‌اشپورت جدا شدند چون کی‌روش به سهمش نمی‌رسید. کی‌روش پایش را در یک لنگه کفش کرده بود. آقایان هم به‌جای دفاع از اسپانسرشان، از مربی دلال‌شان دفاع کردند. بندگان خدا از ایتالیا آمده بودند البسه تیم ملی را در ایران می‌دوختند، با کیفیت پایین! در نهایت اما ایرانی اصیل شیرازی که حقوقدان بود هم خودش را گرفتار این پرونده کرد و با بزرگواری به نفع ما رأی داد و جلوی طمع فدراسیون فوتبال را گرفت.

تا اینجا اشتباهات فدراسیون فوتبال مربوط به چه مواردی می‌شد؟

اولین اشتباه، فسخ قرارداد آل‌اشپورت بود، بعد هم عقد قرارداد اشتباه با اسپانسر ایتالیایی و سومین اشتباه اینکه بدون داشتن بینات داشتیم به دادگاه می‌رفتیم که قطعاً با آن شرایط می‌باختیم. اگر نباختیم به‌خاطر لطف آن نماینده ایرانی شیرازی بود که نامش را خاطرم نیست. یعنی اگر اصالت ایشان نبود یک دردسر دیگر هم به دردسرهای ما اضافه می‌شد. با این حال اما فدراسیون اینطور وانمود می‌کرد که خودش توانسته همه‌چیز را به نفع ایران تمام کند.

بعد از آن به سراغ آدیداس رفتیم. کمی از جزئیات همکاری با آدیداس می‌گویید؟

رفتیم سراغ آدیداس، اما چطوری؟ دست و پا بسته! کی‌روش همه مذاکرات را خودش با آدیداس انجام داده بود. تاج هم نماینده خود را فرستاده بود. بعد از همه اینها آمدند ماجرا را به من که مسئول بازرگانی بودم، انتقال دادند.

با این شرایط کار شما در جلسات سخت شده بود.

ما در اولین جلسه در آلمان ۳ بر صفر از آدیداس عقب بودیم. رفتم دیدم همه اطلاعات ما را دارند. می‌دانند چقدر به این قرارداد محتاجیم و پزش را داده‌ایم. می‌دانند بازیکنان را چقدر حساس کرده‌ایم و مربی‌مان هم پایش را در یک کفش کرده تا این قرارداد امضا شود. همین شد که آدیداس مدام موضع خود را بالا و بالاتر برد. قرار بود ما البسه را به قیمت عمده‌فروشی از آدیداس بخریم اما به ما قیمت خرده‌فروشی دادند.

یعنی اگر می‌رفتیم بازار قیمت می‌گرفتیم که لباس را بخریم، معادل همان قیمتی بود که آدیداس به ما داده بود و حالا ما باید روی آن قیمت، تخفیف می‌گرفتیم. خب ما همینجا هم می‌توانستیم برویم نمایندگی آدیداس و لباس‌ها را با همان قیمت بخریم. می‌توانستیم همین قرارداد را با علی دایی ببندیم و از او لباس بخریم!

شما در آن جلسه شرایط آدیداس را پذیرفتید؟

من پیش‌نویس قرارداد را برای فدراسیون فوتبال فرستادم و عجیب بود که آقای ساکت ضرب‌العجل عجیبی گذاشته بود برای امضا شدن این قرارداد. من از آقایان بیگلری و فغان‌پور که از حقوقدان‌های بین‌المللی هستند مشاوره گرفتم و به من گفتند که این قرارداد را امضا نکن. گفتند این دقیقاً قرارداد ترکمانچای است.

همه‌چیز می‌خواهند و هیچ‌چیز جز لباس نمی‌دهند. من هم گزارش نوشتم و به هیأت رئیسه دادم و گفتم: «خود دانید.» در همین حین که من داشتم مذاکره می‌کردم، ساکت با کمپانی مجید برای لباس قرارداد بسته بود! در واقع خرید بود تا انعقاد قرارداد. ساکت خرید را بیشتر از عقد قرارداد دوست داشت. حالا برای بزرگسالان لباس مجید داریم، برای تیم‌های پایه هم داریم، در انبار هم پر از لباس مجید است. مجید هم می‌گفت درست است که در ایران تولید می‌کنیم اما کیفیت‌مان عالی است.

آدیداس چه شد؟

در همین زمان رفتند با آدیداس هم قرارداد خرید بستند. اسپانسرینگ هم هوا شد.

شما با ادامه قرارداد با آل‌اشپورت موافق بودید؟

اگر آل‌اشپورت را اذیت نکنند، برای ما خوب است. باید ببینیم بعضی‌ها راضی هستند از این قرارداد یا نه؟ من همان زمان هم آل‌اشپورت را خوب می‌دیدم. این برند به همه تیم‌ها لباس می‌دهد. فقط یک نفر با آل‌اشپورت جدل داشت و سهم‌خواهی می‌کرد. آقایان هم روی موج او رفتند.

علی کفاشیان در این بخش واقعاً ظلم کرد. نه اینکه آدم سالمی نباشد. من همیشه هم گفته‌ام همه‌جا شهادت می‌دهم که کفاشیان انسان سالمی است، دستش پاک است، اما در فشارهایی که قرار می‌گرفت، ندانم‌کاری داشت. یکی از این ندانم‌کاری‌ها هم همین فسخ قرارداد با آل‌اشپورت و سوار شدن بر موج کی‌روش بود.

استعفای شما هم به‌دنبال همین مسائل به‌وجود آمد؟

الان شما شنیدید که کی‌روش در کلمبیا چه مشکلاتی پیدا کرده است؟ جاهای دیگر دست‌ها رو می‌شود اما اینجا فدراسیون فوتبال با پنهان‌کاری و لاپوشانی نمی‌گذارد این واقعیت‌ها برملا شود. در این ماجرا من برخورد کردم اما تاج طرف کی‌روش را گرفت و من هم استعفا دادم ولی بعدها شنیدم کی‌روش به تاج گفته بود عابدینی نباشد. ما همه اینها را گفته بودیم اما کسی گوش نکرد اما قرار است بگوییم، قرار نیست سکوت کنیم و سرپوش بگذاریم. بنده عذرخواهی می‌کنم و می‌روم اما خیلی‌ها هستند که باید بروند و از مردم عذرخواهی کنند. تاوان عذرخواهی بعضی‌ها زیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک برند بی کیفیت که یکی مثل عابدینی به دلیل دلالی که تو قرار داد با این شرکت هستش ناراحت بهم خوردنشن مردک دلال میگه چرا با شرکتی که محصولاتش بی کیفیت هستش بهم زدید..لباسهاشو که بازیکنان تیم ملی میپوشیدند تو تمام بازیها پاره میشد و اگر کیروش به دادشون نمیرسید توی جام جهانی ابروی ایران میرفت و اخر هر بازی بازیکنان بدون لباس میشدند..مردک واسه پول دلالی چه تبلیغی واسش میکنه

    • بدون نام

      مردک دلال اگر کیروش نبود ابروی ایران با لباسهای بی کیفت اون برندی که توی دلال واسه قرار دادش جفتک زدی میرفت ..کیروش تو کلمبیا چه مشکلی پیدا کرد؟ادم دروغ گوی بی چشم رو .الکی واسه مردم حرف درمیاره تو و اون ترابیان همه روی هرچی دزد و دلال بود سفید کردید .کیروش بد بود چون دست شما دوتا رو روکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتره یه سری به اینترنت بزنی کیروش توی کلمبیابه فسادمالی متهم شده واصلاًهم شایع ودروغ نیست

    • بدون نام

      ههووووشششش. برترینها افسار این مسئول بی خود قسمت ورزشتو بکش که کارش شده بدگویی از کیروش از روی عقده و خبر از برانکوی دلال و شجاع بی تربیت انگار عقده کیروش داره ادم بی خود...بعهم تو عابدینی دلال بی صفت مردک دروغگو اخه کیروش کدوم کارش واسه نفع شخصی بود؟گند ال اشپرت که به تم رشوه داده بود که دراومد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم کارش واسه نفع شخصی نبودمردک موزامبیکی

    • بدون نام

      مدیر ورزش برترینها تو کفش کیروش هم نمیشی با خبر از یه مشت معلوم الحال منتشر کردن نمیتونی کیروش و بد کنی خاک بر سرت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیروش نیازی به بدکردن نداره خودش بدهست

    • بدون نام

      لابد رانت تپلی بهت میدادن
      قربون منقل ت

    • بدون نام

      حالا به همه ثابت شد دلال موزامبیکی با تاج و ساکت شریک بودن

    • امیر موری

      رییس دلالها داره به کیروش تهمت دلالی میزنه،خخخخخخ

    • بدون نام

      واسه اینکه کیروش نذاشت حق دلالی ات بیشتر از اینا باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه کی دلال بوده،کیروش الان تو کلمبیا طبل رسواییش زده شد
        تاج و ساکت و کبروش فعلا دلال بازیاشون رو نشده به امید روزی که ی ادم با شرف پیدا بشه و رسواشون کنه

    • بدون نام

      ‌واقعیت همیشه تلخ است،من با افتخار ی استقلالیم اما حرفای عابدینی عین واقعیته،تاج و ساکت فوتبال ایران و نابود کردن،کیروش که واسه همه معلوم شد که ی دلاله الان هم ابروش رفته چون کلمبیا ایران نیست و انحا خبری از تاج و ساکت نیست که مردم خیانت کنن،ان کسانی که از کیروش و تاج حمایت مبکنن فقط و فقط از روی تعصب رنگ بازیه،کیروش روز اول که اومد با استقلال مثل دشمن برخورد میکرد بعد چند سال عوض شد،کیروش ی دلال بود که فقط به فکر دلار بود،کیروش خیلی از بازیکنان ایران و نابود کرد چون نمیتونست از انها پولی به جیب بزند،الان تو کلمبیا با خامس و چند بازیکن دیگه داره همون کاره و میکنه که با بازیکنان ایران کرد اما انجا خبری از حمایت کور کورانه از کبروش نیست،انجا کارشناسانه از کیروش حواب میخوان نه مثل تاج خدمتکار کیروش باشن
      فوتبال ایران با بودن تاج و اطرافیانش هر روز بیشتر از دیروز تو فساد و لجن فرو میره
      عابدینی مدیری بسیار قوی و کارنامه داره و نمیشه اون و با تاج و ساکت مقایسه کرد،ساکت که راننده بود و تاج هم سابقه اش معلومه
      تف به فوتبالی که با رانت و رفیق بازی مدیرانش مشخص میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج