جاباما
۹۲۱۴۱۹
۵۰۵۹
۵۰۵۹
پ

با کدوحلوایی از بیماری‌ها پیشگیری کنید

با این که کدوحلوایی در همه فصول سال در بازار میوه و تره بار دیده می‌شود، اما در فصول سرد بیشتر به چشم می‌آید، چون یکی از گزینه‌های موثر برای پیشگیری از سرماخوردگی است. به خصوص برای کدبانو‌های ایرانی که می‌توانند از آن انواع غذا، سوپ، سالاد و دسر تهیه کنند.

روزنامه خراسان: با این که کدو حلوایی در همه فصول سال در بازار میوه و تره بار دیده می‌شود، اما در فصول سرد بیشتر به چشم می‌آید، چون یکی از گزینه‌های موثر برای پیشگیری از سرماخوردگی است. به خصوص برای کدبانو‌های ایرانی که می‌توانند از آن انواع غذا، سوپ، سالاد و دسر تهیه کنند. اما خاصیت این گرد نارنجی:

با کدوحلوایی از بیماری‌ها پیشگیری کنید

کدو حلوایی و پوست

کدوحلوایی یا همان کدو تنبل، منبع خوبی از ویتامین C و یک آنتی اکسیدان قوی و حاوی بتا کاروتن است که از آسیب اشعه UV محافظت می‌کند.

کدو حلوایی ومو

کدوتنبل منبع غنی از مواد معدنی از جمله پتاسیم و روی است. پتاسیم به حفظ سلامت مو کمک می‌کند و رشد مجدد آن را بهبود می‌بخشد.

کدو حلوایی و کاهش وزن

کدوتنبل یک سبزی بسیار کم کالری است. ۱۰۰ گرم کدوتنبل فقط ۲۶ کالری دارد. بیشتر کدوتنبل را در برنامه‌های کاهش وزن توصیه می‌کنند.

کدو حلوایی و تامین پتاسیم

پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای عملکرد درست قلب و ماهیچه هاست. یک وعده کدوتنبل حدود ۵۵۰ گرم پتاسیم دارد. شما می‌توانید کدوتنبل را به وعده غذایی یا میان وعده خود اضافه کنید.

با کدوحلوایی از بیماری‌ها پیشگیری کنید

کدو حلوایی و سیستم ایمنی

کدو حلوایی سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی است. کدوتنبل برای حفظ عملکرد ماهیچه‌ها و تقویت سیستم ایمنی کاربرد دارد. با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون در بدن، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند که باعث ایجاد مقاومت در برابر انواع مختلفی از عفونت‌ها مانند سرماخوردگی، آنفلوآنزا و تب می‌شود.

کدو حلوایی و استرس

کمبود تریپتوفان در بدن اغلب منجر به افسردگی می‌شود. کدوتنبل سرشار از تریپتوفان است که افسردگی و استرس را کاهش می‌دهد. خواص مسکن کدوتنبل در درمان بی خوابی بسیار موثر است.

کدو حلوایی و فشارخون

مصرف منظم کدوتنبل در حفظ کنترل فشار خون بسیار موثر است و در نتیجه خطر فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. این فواید کدوتنبل به دلیل حضور پتاسیم در آن است. پتاسیم ماده معدنی حیاتی است که گردش خون در بدن را بهبود می‌بخشد.

اگر داروی فشارخون مصرف می‌کنید بهتر است با پزشک تان درباره مصرف کدوتنبل مشورت کنید تا هیچ گونه تداخلی با داروهایتان نداشته باشد.

ویتامین‌ها و مواد تشکیل دهنده تخم کدو حلوایی

تخم کدو تنبل مواد مغذی ضروری بسیاری را برای سلامت بدن داراست مانند پروتئین، فیبر، آهن، مس، منیزیم، منگنز، فسفر، کلسیم، پتاسیم، روی، سلنیوم، فولات و نیاسین و همچنین آمینواسید‌های آرژنین و گلوتامیک اسید.

با کدوحلوایی از بیماری‌ها پیشگیری کنید

خواص ضدالتهابی

تخم کدو تنبل، تأثیر زیادی در کاهش التهاب مفاصل دارد. در واقع اثر آن را با دارو‌های ضدالتهابی غیراستروئیدی مقایسه می‌کنند. البته با یک تفاوت مهم که این تخم‌ها در مقایسه با ایندومتاسین هیچ نوع عوارض و مضراتی ندارد. یعنی باعث افزایش چربی‌های بد خون نمی‌شود.

ماسک کدو حلوایی برای پوست چرب

اگر پوست چربی دارید، یک قاشق سوپ خوری کدوتنبل و یک قاشق چای خوری سرکه سیب را با هم مخلوط کنید و این ترکیب را روی صورت مرطوب بمالید و تا ۳۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود. اول با آب ولرم و سپس با آب سرد بشویید. بعد از آن می‌توانید از مرطوب کننده مناسب پوست استفاده کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج