۹۲۱۴۷۹
۲۸ نظر
۵۰۰۷
۲۸ نظر
۵۰۰۷
پ

یک ادعا؛ آمادگی اسرائیل برای حمله موشکی ایران

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که اسرائیل آماده حمله مستقیم موشکی یا پهپادی تهران است، که در واکنش به حملات اخیر به نایبان منطقه ای ایران که به دولت یهودی اسرائیل نسبت داده شده، صورت میگیرد.

تابناک: رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که اسرائیل آماده حمله مستقیم موشکی یا پهپادی تهران است، که در واکنش به حملات اخیر به نایبان منطقه ای ایران که به دولت یهودی اسرائیل نسبت داده شده، صورت میگیرد.

برخلاف موشک های بالستیک که معمولاً در مسیر رسیدن به هدف با قوس بلند پرواز می کنند، موشک های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین در ارتفاع کم پرواز کرده و ردگیری آنها دشوار است.

این گزارش به نقل از «منابع اسرائیلی» ناشناس بیان کرده که ارتش اسرائیل هم اکنون در خصوص احتمال این حمله سطح بالای هشدار امنیتی را صادر کرده و کابینه امنیتی اسرائیل نیز برای یک تشکیل جلسه «برنامه ریزی نشده» در سه شنبه آینده در خصوص تنش ها با جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است.

این دومین بار طی ماه جاری میلادی است که کابینه امنیتی سطح بالای اسرائیل تشکیل جلسه میدهد. در ۶ اکتبر، اعضای این کابینه در خلال هشدارهای مرموز رهبران اسرائیلی مبنی بر تهدید امنیتی در حال افزایش از سوی ایران تشکیل جلسخ دادند. این جلسه نزدیک به شش ساعت به طول انجامید.

در آن جلسه، وزیران اسرائیل به بررسی پیشنهادی پرداختند که از سوی بنیامین نتانیاهو پیش کشیده شد و مبنی بر اقدام برای یک پروژه ۱ میلیارد شِکِل معادل ۲۹۰ میلیون دلاری برای تقویت پدافند هوایی اسرائیل که تمرکز ویژه ای در دفاع در برابر حملات موشکی کروز داشته باشد، بود.

کانال ۱۲ اسرائیل در همان زمان با استناد به مقامات ناشناس بیان کرد که تهران احتمالا اطلاعات در مورد نقشه خنثی شده «اسرائیلی-عربی» برای ترور ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران را علنی کرده و از آن به عنوان توجیهی برای حمله به اسرائیل استفاده میکند.

هم نتانیاهو و هم رئیس جمهور اسرائیل ریون ریولین در روزهای اخیر به نیازهای امنیتی اساسی اشاره كرده و خواستار تشکیل دولت متحد یکپارچه پس از انتخابات ۱۷ سپتامبر شده اند.

بخش خبری کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داده که مقامات دفاعی که سلاح های مورد استفاده در حمله به تأسیسات سعودی را مورد مطالعه قرار داده اند، به این نتیجه رسیده اند که حمله مشابه ایران به اسرائیل، در صورت وقوع احتمالاً از غرب عراق و جایی که گروه های شبه نظامی وابسته به ایران حضور قدرتمندی دارند آغاز می شود.

اسرائیل طی بیش از یکسال گذشته به بهانه جلوگیری از نفوذ نظامی ایران و تقویت گروه های وابسته به ایران در منطقه دست به صدها حمله به خاک سوریه و اخیرا عراق زده است.

از ماه ژوئیه تاکنون حداقل نه حمله در داخل عراق و در آن سوی مرزهای سوریه صورت گرفته است که شبه نظامیان متحد ایران را که به طور جمعی به عنوان نیروهای بسیج مردمی یا حشدالشعبی شناخته می شوند، هدف قرار داده است.

تا پیش از انتخابات اسرائیل این حملات با هدف پیش بردن دستور کار بنیامین نتانیاهو در راستای امنیتی سازی فضای سیاست داخلی اسرائیل و سوق دادن رای دهندگان برای حمایت بیشتر از حزب لیکود و قدرت گیری مجدد نتانیاهو در اسرائیل بود.

اکنون آنچه به نظر میرسد این است که اخبار پیرامون احتمال حمله ایران به اسرائیل نیز در پی ناکامی های نتانیاهو در انتخابات ۱۷ سپتامبر و نیاز فوری وی به تشکیل دولت است.

نتانیاهو که در پی بن بست سیاسی به وجود آمده پس از انتخابات پارلمانی اخیر در اسرائیل مامور تشکیل دولت جدید شده بود روز دوشنبه اعلام کرد که از انجام این ماموریت منصرف شده است. اعتراف نخست وزیر اسرائیل در ناکامی برای تشکیل دولت جدید سبب شده است تا بنی گانتس، مهم ترین رقیب وی مامور تشکیل کابینه آینده اسرائیل شود.

رووین ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل که حدود یک ماه پیش طی حکمی بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود را مامور تشکیل کابینه جدید کرده بود در پی انصراف بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که این ماموریت را به بنی گانتس، رئیس حزب آبی سفید ها محول کرده است.

بر اساس بیانیه ای که از سوی دفتر ریاست جمهوری اسرائیل منتشر شده کلیه فراکسیون های کنست، پارلمان این کشور در جریان تصمیم ریولین مبنی بر اعطای اختیار تشکیل دولت جدید به بنی گانتس، رهبر آبی سفید ها قرار گرفته اند. گفته می شود که گانتس برای انجام این ماموریت تنها بیست و هشت روز مهلت دارد و رئیس جمهوری از وی خواسته است که هر چه سریعتر به تشکیل کابینه جدید اسرائیل اقدام کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارمند

      ایران لولو سر خرمن منطقه است پس کسی کاری با ما ندارد چون با وجود ایران هرروز سلاحهای بیشتری فروخته میشود

    • بدون نام

      هیچ غلطی نمی کنه.اگه می خواد که نقشه اش از روی کره زمین پاک بشه .دست به این حماقت بزنه.

    • بدون نام

      اسرائیل هیچ قلتی نمی توان بکند

      پاسخ ها

      • ali

        تو اول درست بنویس غلط بعد نظر بده بیسواد

      • ایران ۲۰۲۰

        غلط دوست عزیز

    • بدون نام

      اسرائیل هیچ قلتی نمی توان بکند

      پاسخ ها

      • amir.a

        قلت نه بابا.غلط درسته دقت کن.

    • بدون نام

      خدایی اینا واسه طنز عالین

      پاسخ ها

      • shanjani.............

        ''''' قلط '''' اینجوریه بی سواد!

    • بدون نام

      خدا خیرش هم بده موشکی که روحانی و امثالهم به زندگیمون زدن فاجعه است

    • امید

      خخخخخخخ خوب اگه راست میگین یک دونه موشک بزنین تا ببینین بعد نیم ساعت اسراییل چجوری از روی نقشه جهان حذف میشه خخخخخخخ فکر کردین ایران مثله سوریه هست که ترکیه بهش حمله کرده

      پاسخ ها

      • ایران ۲۰۲۰

        با چه کسانی ۸۰میلیون شدیم تقصیر ندارید ..میگن وای به حال ان روزی که جنگ بشه ..ما که تو اقتصاد و فقر و مسکن و اینا له شدیم جنگی بشه ما هزار تا بزنیم اونا هم بزنن دودش به چشم کی عزیز ..جنگ یعنی ویرانی یعنی بدبختی یعنی داغدار شدن خانوادها یعنی یتیم شدن بچه ها ..ان شالله خدای ایران زمین نمیزاره این جنگها روخ بدهد ..به کوری هر چی دشمن ایران و ایرانی

    • بدون نام

      اسراییلیا اینقدر بدبختوبیچاره شدن که نه تنهانتونستن ازنیل تافراتوبگیرن بلکه دارن دورخودشون دیوار میکشن بالاخره جنگه دیگه میزنیو میخوری امابانظرآقاامام زمان عج این ماهستیم که خیلی بیشترمیزنیم وخیلی کمترمیخوریم

    • ایران ۲۰۲۰

      خدا به همه این مردم رحم کنه ملت ایران خواستار هیچ جنگی نیستن چون ما سوریه و عراق رو با چشم دیدیم ان شالله خدا کمکمون کنه جنگی روخ ندهد ..الهی امین

    • بدون نام

      اینها فقط لبو دهنن غلط اضافی میکنن

      پاسخ ها

      • پرویز

        اسراعیل کشور نامردیه .اگه زمانی موجودیتش به خطر بیفته .ا ز هدف قراردادن .مهاجم باسلاح هسته ای ابایی نداره .

    • ■■■■

      جنگی در پیش است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشاالله اسراییل جنایتکاروکودک کش بدست موشک های سپاه قدرتمندایران وحشدالشهبی ونیروهای مقاومت لبنان بطورکلی ازبین خواهدرفت۰ فرماندهان سپاه ۰تورابه خداشمارابه اهل بیت پیامبرع قسم می دهیم این جرثومه کثیف وجنایتکارعربستان فاسدراباموشک بزنیدنگیدهمسایه است وآمریکایی هاسواستفاده می کنداگرعربستان ازبین برودمنطقه خاورمیانه امن وآرامش پیدامی کنندتورابه این لباس سبزی که برتن خودپوشیده ایداین عربهای نادان وجاهل راازسرراه بردارید

      • ایران ۲۰۲۰

        بی سواد مگه اسرائیل مثل افغانستان و کشورهای جهان سوم ..ما بخواهیم بزنیم اونم مطمعن باش برای دفاع از خودش بمب اتم داره فقط بدون فکر نطر میدید عجب نظرهایی میدن بعضی ها

    • حامد

      اسراییل الله اکبر

    • بدون نام

      حالا داوطلبانه موافقت کنه برای امتحان وافزایش آمادگی نظامی اش . یک مانور و عملیات مشابه انجام بدیم .شاید برای نابودیش مفید باشه.

    • عبدالرحمن

      امتحانش مجانیه! ما هم که موش آزمایشگاهی!

    • بدون نام

      بزرگتر از اینها غلطی نکردن . اینها که دیگه هیچ نیستن
      فقط حراف اند

    • بدون نام

      اگع میخاد از‌زمین‌محو بشه بسم اله

    • بیکار

      ترس برادر مرگ است اینقدر خیال بافی. می کنند تا دق کنند ایران شده کابوس اسراییل شب تا صبح خواب موشک می بینند خخخ

    • بدون نام

      تهران در خطر افتاد.

    • بدون نام

      اسراییل هم نظامی هایش بهانه ای ندارند!وبااوهام همه راسرگرم وبرای خودشان حالت فوق العاده اعلام می کنند!خخخخخخ

    • امید

      اونی که گفته با کیا شدیم ۸۰ میلیون اگه قرار بود زمان جنگ ایران و عراق همه مثله شما میترسیدن از کشته شدن الان معلوم نبود بر سر ایران و ناموسمون چی میامد بعدش هم عاقبت همه انسانها مرگ هست یعنی اجباری هست نه دلبخواهی حالا با جنگ یا مرگ طبیعی فرقی نمیکنه به عوض ترس از مرگ خودت رو اماده کن چون سفر اجباری هست من یا شما یا بقیه فرقی نمیکنه اگه ایران از اسراییل یا امریکا میترسید الان کل ایران باید به عوض فارسی به اجبار انگلیسی صحبت میکرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج