جاباما
۹۲۱۵۱۷
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

کاهش قیمت کاغذ به ۳۰ درصد رسید

نماینده مصرف کنندگان کاغذ تشکل‌های استان‌های کشور به جز تهران گفت: قیمت کاغذ از ماه گذشته تا به حال حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است، اما این کاهش نسبت به سرعت افزایش قیمت آن طی ۲ سال اخیر اصلا قابل توجه نیست.

میزان: غلامرضا شجاع نماینده مصرف کنندگان کاغذ تشکل‌های استان‌های کشور به جز تهران پیرامون قیمت کاغذ در بازار گفت: درحال حاضر قیمت کاغذ در بازار حدود ۳۶۰ هزار تومان در هر بند محاسبه می‌شود اما اگر با فاکتور غیر رسمی همراه باشد قیمت کاغذ افزایش پیدا می‌کند و به حدود ۳۸۵ هزار تومان در هر بند می‌رسد، این در حالی است که قیمت کاغذ تا ماه گذشته حدود ۵۰۰ هزار تومان بود.

کاهش قیمت کاغذ به ۳۰ درصد رسید

وی در همین راستا ادامه داد: تغییر قیمت کاغذ از ۳۶۰ هزار تومان به ۳۸۵ هزار تومان در هر بند به دلیل فرار مالیاتی است، زیرا برخی از خریداران کاغذ حاضر به پذیرش فاکتور‌های رسمی نیستند لذا هر بند کاغذ را ۲۵ هزار تومان گرانتر می‌خرند که البته این افزایش از جیب مصرف‌کنندگان نهای هزینه خواهد می‌شود.

شجاع به کاهش ۳۰ درصدی قیمت کاغذ اشاره و تاکید کرد: قیمت کاغذ از ماه گذشته تا به حال حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است، اما این کاهش نسبت به سرعت افزایش قیمت آن طی ۲ سال اخیر اصلا قابل توجه نیست.

وی پیرامون اظهارات برخی ناشران مبنی بر اینکه کاهش ۱۵ درصدی قیمت کاغذ تاثیری بر قیمت کتب نداشته است، بیان کرد: کاغذ، ۳۳ درصد قیمت هر کتاب را به خود اختصاص می‌دهد با این توضیح نمی‌توان گفت که کاهش قیمت کاغذ هیچ تاثیری را بر روی قیمت کتاب نخواهد داشت، اما از آنجا که قیمت کاغذ طی ماه‌های اخیر بشدت بالا رفته کاهش پانزده تا ۳۰ درصدی آن نمی‌تواند شرایط مطلوبی را برای تولید کتاب با خود به همراه داشته باشد.

شجاع اشاره‌ای به شرایط دشوار انتشار کتاب در سال جاری داشت و تصریح کرد: انتشاراتی‌ها روز‌های بسیار سختی را می‌گذرانند و به سختی روی پای خود ایستاده‌اند تعدادی از این انتشاراتی‌ها شغل دومی را در کنار انتشارات خود در نظر گرفته‌اند زیرا با ۲۰ یا ۳۰ عنوان کتاب در سال نمی‌توان معیشت خانواده را تامین کرد.

وی به کاهش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه امروز به عنوان یک معضل اشاره و ابراز کرد: عدم استقبال مردم از کتاب و کتابخوانی یک معضل است که بیشترین صدمه را متوجه ناشران کرده است همین امر علاوه بر تاثیرات فرهنگی در بعد کسب و کار برای ناشران و چاپخانه نیز مشکلات فراوانی را در برداشته است.

شجاع کاهش مطالعه کتاب‌های غیر درسی را فاجعه فرهنگی خواند و اظهار کرد: متاسفانه شرایط به شیوه‌ای تغییر کرده که مطالعه کتاب‌های غیر درسی خصوصا دربین نسل جوان کاهش یافته و این قشر تنها به مطالعه کتاب‌های درسی می‌پردازند در عین حال تعداد کسانی که علاقه به مطالعه دارند در جامعه کاهش چشم‌گیری داشته که می‌توان آن را فاجعه فرهنگی تعبیر کرد.

وی تولید برخی از انواع کاغذ مانند کاغذ تیشو و کاغذ کرافت را در داخل کشور مطلوب دانست و تاکید کرد: تولید برخی از انواع کاغذ مانند کاغذ تیشو و کاغذ کرافت را در داخل کشور و حتی در حد صادرات اقدامی ارزشمند است اما کاغذ چاپ و تحریر به علت وجود تکنولوژی خاص آن در داخل کشور تولید نمی‌شود لذا واردات در قالب قوانین و برنامه‌های نظارتی همواره باید مد نظر دولتمردان باشد.

شجاع لزوم نظارت بر توزیع کاغذ در بخش مطبوعات و انتشاراتی‌ها را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: تامین کاغذ مطبوعات با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مطبوعات در دستور کار دولت قرار داشت و عملیاتی شد اما نظارت یکی از مقوله‌های مهمی است که وزارت ارشاد نباید نسبت به آن کوتاهی کند لذا کج روی‌هایی از سوی برخی افراد در این شرایط فراهم شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهروند

      دم خروس را باو کنیم یا قسم حضرت عباس را دیگر دروغ بسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج