۹۲۱۷۱۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

کار سخت تراکتور برای بازگشت به صدر

رقابت‌های لیگ برتر فردا جمعه دوم آبان‌ماه با برگزاری ۷ دیدار وارد هفته هشتم خواهد شد تا به این ترتیب و با برگزاری این رقابت‌ها پرونده یک‌چهارم از فصل نوزدهم لیگ برتر بسته شود.

فرهیختگان: رقابت‌های لیگ برتر فردا جمعه دوم آبان‌ماه با برگزاری ۷ دیدار وارد هفته هشتم خواهد شد تا به این ترتیب و با برگزاری این رقابت‌ها پرونده یک‌چهارم از فصل نوزدهم لیگ برتر بسته شود. ارزیابی درخصوص لیگ برتر تا اینجای کار بماند با کارشناسان امر، اما شکست‌ناپذیری سپاهان و تراکتور بدون دریافت حتی یک گل خورده در کنار قدرت‌نمایی خوزستانی‌ها و عملکرد متوسط سرخابی‌های پایتخت از نکاتی هستند که تا پایان هفته هفتم جای بحث زیادی داشته و چه‌بسا حتی بتوان به وسیله آنها خیلی از اتفاقات پایان فصل را نیز تحلیل و پیش‌بینی کرد.

در هرصورت در هفته هشتم رقابت‌ها استقلال و پرسپولیس دو تیم پرطرفدار پایتخت به مصاف تیم‌های بوشهری خواهند رفت؛ یکی برای تداوم پیروزی‌ها و موفقیت‌هایش و دیگری برای دفاع از حیثیت و یادآوری قهرمانی در استانی که آخرین قهرمانی را در آن جشن گرفت.

شاهین و سپاهان، باثبات‌های لیگ

سپاهان تا اینجای کار را با قدرت آغاز کرده و طی ۷ هفته با ۵ صدرنشینی از این حیث صدرنشین است و نکته قابل‌توجه اینکه ۲ هفته صدرنشینی دیگر به شهرخودرو تعلق دارد و تراکتورسازی بدون گل خورده و با ۵ پیروزی حتی یک‌بار هم رنگ صدر را ندیده است و جالب اینکه این تیم با وجود قرار داشتن در کورس قهرمانی در فصل گذشته حتی یک‌بار هم به صدر نرسید. از سوی دیگر رتبه‌های دوم و سوم جدول بین ۴ تیم دست به دست شده که یک نوبت به پرسپولیس اختصاص داشت که در هفته چهارم تا رده دوم خود را بالا کشید.

در پایین جدول نیز شاهین بوشهر میزبان پرسپولیس در هفته هشتم تمام ۷ هفته را در مکان شانزدهم سپری کرده و مکان پانزدهمی بین ۳ تیم پیکان، گل‌گهر و همچنین استقلال دست به دست شده است. در این بین، شاهین با ۷ هفته قعرنشینی و بعد از آن سپاهان با ۵ هفته صدرنشینی از تیم‌های باثبات لیگ برتر تا پایان هفته هفتم به شمار می‌روند. در ادامه بازی‌های هفته هشتم لیگ برتر را با هم مرور می‌کنیم.

ماشین‌سازی - نفت مسجدسلیمان

تیم‌هایی که سرشار از نیروی جوانی هستند و بازی‌های جذابی را از خود به نمایش می‌گذارند، در این هفته از رقابت‌ها در تبریز به مصاف هم می‌روند. ماشین‌سازی در هفته گذشته در خانه شکست عجیبی را مقابل فولاد متحمل شد و حالا برای جبران این شکست از‌ انگیزه‌ بالایی برخوردار است و از سوی دیگر تیم تارتار که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، با فوتبال باکیفیت و تماشاگرپسندی که ارائه می‌کند، می‌خواهد به روند شکست‌ناپذیری خود ادامه دهد و چه‌بسا حتی پیروزی‌هایش را طبق روال دو هفته گذشته تداوم بخشد. دو تیم با ۴ امتیاز اختلاف در رتبه‌های میانی جدول قرار دارند و در هر صورت ۳ امتیاز این مسابقه می‌تواند به تثبیت جایگاه آنها در میانه جدول کمک کند.

سپاهان - سایپا

تقابل دو تیم صنعتی لیگ برتر؛ یکی در بهترین شرایط و روزهای درخشانش و دیگری در بدترین شرایط و روزهای بدی که دارد. یکی با سرمربی باتجربه با کارنامه‌ای پرافتخار و دیگری با مربی جوانی که در ابتدای راه قرار دارد.

سپاهان تا امروز بهترین فوتبال را بین سایر تیم‌های لیگ برتر ارائه کرده است و ثبات این تیم در صدرنشینی با ۵ هفته، گواه این ادعاست. تنوع در گلزنی شاگردان قلعه‌نویی و مالکیت توپ در دیدارهایی که این تیم برگزار می‌کند، از نقاط قوت این تیم اصفهانی به شمار می‌رود و از سوی دیگر سایپایی قرار دارد که با جوانانش به دنبال اعاده حیثیت بوده و می‌خواهد ثابت کند نتایج هفته‌های اخیر این تیم دلیلی جز بدشانسی نداشته و می‌تواند دوباره به روزهای خوش ابتدای فصل برگردد.سایپا ۴ دیدار اخیر در لیگ را با شکست پشت‌سر گذاشته و از سوی دیگر سپاهانی‌ها هر ۳ دیدار هفته اخیر خود را برده‌اند و این نشان می‌دهد در هرصورت سایپا در نصف‌جهان کار سختی در پیش دارد.

پیکان - ذوب‌آهن

دو تیم قعرنشین و صنعتی دیگر لیگ برتر باید در هفته هشتم رقابت‌ها این‌بار در تهران به مصاف هم بروند. هر دو تیم امسال با اندیشه‌های متفاوت و البته با کادری به‌ جا مانده از فصل گذشته رقابت‌ها لیگ را آغاز کردند، اما آنچه باید برای آنها تا امروز رخ نداده و فوتبال روی دیگرش را به فرکی و منصوریان فعلا نشان داده است.

نکته قابل‌توجه اینکه دو تیم در مجموع طی ۱۴ دیداری که برگزار کرده‌اند فقط به یک پیروزی دست پیدا کرده‌اند که آن هم متعلق به پیکان است و ذوبی‌ها هنوز به این مهم در رقابت‌های لیگ امسال نائل نشده‌اند و چه‌بسا بتوان با این تحلیل حتی بازی فردای دو تیم را نیز مساوی پیش‌بینی کرد.در هرصورت اردوی دو تیم شرایط خوبی ندارد و بوی هشدار و اولتیماتوم نیز به دو مربی به مشام می‌رسد و شاید بعد از این بازی و درصورت شکست یکی از دو تیم، مربی تیم بازنده حتی رنگ هفته نهم رقابت‌‌ها را همراه با تیم تحت‌هدایتش به خود نبیند.

شاهین بوشهر - پرسپولیس

پرسپولیس دوباره به استانی رسیده که خاطرات آخرین قهرمانی‌اش در این استان به ثبت رسیده است. سرخ‌ها بعد از شکست پیکان در تهران در دقایق پایانی حالا برای رسیدن به جمع مدعیان چاره‌ای جز پیروزی مقابل حریف نگون‌بخت خود ندارند و این درحالی است که شاهین بعد از جدایی ویسی از این تیم همچنان روزهای بد توام با ناکامی را سپری می‌کند. شاهین طی ۷ هفته گذشته ۴ شکست پیاپی را پذیرا شده و نکته جالب اینکه دو تیم طی ۱۴ دیداری که برگزار کرده‌اند فقط در یکی از آنها به تساوی رسیده‌اند.از سوی دیگر پرسپولیسی‌ها از حضور در بوشهر و درتقابل با این تیم خاطرات خوشی ندارند و از ۳ تقابل خود در این شهر در دو دیدار شکست خورده‌اند که اتفاقا یکی از سنگین‌ترین شکست‌ها برای این تیم در بوشهر با نتیجه ۴ بر یک به ثبت رسیده است.

پرسپولیس و شاهین هرکدام یک پیروزی چهار گله را در کارنامه دارند. شاهینی‌ها در لیگ نهم موفق شدند با درخشش شکرون، کیانی، احمدپوری و سلیمانی پرسپولیس را در هم بکوبند و سرخ‌پوشان نیز با هدایت مصطفی دنیزلی در لیگ یازدهم شاهین را گلباران کردند. سرخ‌ها با ۳ امتیاز احتمالی این دیدار می‌توانند حتی به صعود به رده سوم جدول امیدوار باشند.

فولاد - نساجی

تقابل دو تیم در اهواز را باید تقابل دو تیم ریشه‌دار بدانیم؛ تیم‌های قدیمی در فوتبال ایران که البته یکی از آنها یعنی نساجی به‌تازگی به سطح اول فوتبال رسیده و فقط از این جهت با فولاد قابل قیاس نیست.فولاد برخلاف روزهای ابتدایی در لیگ برتر حالا با صلابت و زیبا بازی می‌کند و نتیجه آن را هم در زمین می‌گیرد و از سوی دیگر نساجی بعد از شکست ۴ گله مقابل تراکتورسازی وارد بحران شده و چه‌بسا در این زمان کم هنوز نتوانسته باشد خود را ریکاوری کند و این یعنی یک برد راحت دیگر برای تیم اهوازی.فولاد که حالا بین مدعیان قرار دارد، در دو هفته اخیر خود را به جمع بالانشینان رسانده و از سوی دیگر نساجی می‌تواند با ۳ امتیاز این دیدار خود را به نیمه بالایی جدول برساند.

نفت آبادان - تراکتورسازی

این دیدار هم تقابل تیم‌های قدیمی و خاطره‌ساز فوتبال ایران است، آن هم با هوادارانی پرشور و دوست‌داشتنی. این‌بار در بازی رفت دو تیم در آبادان به مصاف هم می‌روند و این بهترین فرصت برای آبادانی‌هاست تا شایستگی‌های خود را به بهترین شکل ممکن در ادامه قدرت‌نمایی در فصل جاری به اثبات رسانده و چه‌بسا این فرصت را هم به تبریزی‌ها خواهد داد تا درصورتی که سپاهان نتیجه لازم را نتواند کسب کند، دوباره بعد از سال‌ها و ماه‌ها به صدر جدول رده‌بندی برسد.

تراکتورسازی از هفته یازدهم لیگ شانزدهم یعنی حدود ۳ فصل پیش هنوز رنگ صدر را ندیده و شاید این طلسم در آبادان شکسته شود، اما نفت آبادان هم تیمی نیست که به همین راحتی‌ها وا داده و میدان را برای هر حریفی خالی کند و شاید حتی نتیجه‌ای را در خانه رقم بزند که این حسرت را برای تیم پرشورها بیشتر و بیشتر کند.در مجموع ۱۴ بازی دو تیم فقط یک شکست برای نفت آبادان به ثبت رسیده و جالب اینکه تیم دنیزلی هر ۴ دیدار اخیر خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است.

استقلال - پارس جنوبی

اما استقلال؛ تیمی که بعد از ناکامی‌های ابتدای فصلش حالا موتورش روشن شده و به رقبایش رحم نمی‌کند. تیمی که در ابتدای فصل از گلزنی عاجز بود، حالا با اختلاف حریفانش را شکست می‌دهد و شاید این زهرچشمی باشد برای رقبای قدرتمند و مدعیان در هفته‌های بعدی لیگ برتر.استقلالی‌ها بعد از برتری ۴ گله مقابل سایپا در هفته ششم با روحیه‌ای بالا به دیدار مقابل پارس رسیده‌اند، هرچند دیگر شجاعیان نیست تا ریتم و ضربان بازی آبی‌ها را در وسط میدان تنظیم کند و همین مورد می‌تواند به سختی‌های کار استرا در ادامه فصل بیفزاید.

به‌نوعی حتی این دیدار می‌تواند تمرین بازی بدون شجاعیان باشد و شاید برد احتمالی در این دیدار از حالا هدیه‌ای باشد برای بازگشت روحیه مردی که طی دو فصل اخیر دو بار از عرصه دور ماند.استقلال که دو برد پیاپی در لیگ داشته، آخرین شکستش را ۴ هفته قبل متحمل شد و پارس نیز آخرین بردش را ۴ هفته پیش کسب کرد و شاید همین موضوع نشان دهد استقلال برای پیروزی در این دیدار خانگی کار دشواری ندارد، اما تیم کمالوند هم با وجود اینکه فقط به یک پیروزی در این ۷ هفته دست پیدا کرده، تیم قابل احترامی نشان داده که دست‌کم گرفتنش می‌تواند برای هر تیمی عواقب جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمارت اشتباهه تراکتور بارها نفت رو شکست داده نه یک بار!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج