۹۲۱۸۰۹
۵۸ نظر
۵۰۲۰
۵۸ نظر
۵۰۲۰
پ

کارگردان «ستایش»: سریال ۸۵میلیون بیننده دارد

کارگردان سریال «ستایش » در پاسخ به اینکه آیا «ستایش ۴» نیز ساخته خواهد شد؟ گفت: داستان پایان خوبی دارد و اگر ادامه داشته باشد اتفاق جدیدتری با همین کاراکترها است. بخش سوم برای من اینگونه بود که وقتی دو را تمام کردیم می‌دانستیم ادامه خواهد داشت، اما همه چیز قائل به کشف و شهود نویسنده بود. اکنون درباره فصل چهارم واقعا نمی‌دانم و باید از نویسنده آقای مطلبی سوال کرد.

خبرگزاری ایسنا: کارگردان سریال «ستایش » در پاسخ به اینکه آیا «ستایش ۴» نیز ساخته خواهد شد؟ گفت: داستان پایان خوبی دارد و اگر ادامه داشته باشد اتفاق جدیدتری با همین کاراکترها است. بخش سوم برای من اینگونه بود که وقتی دو را تمام کردیم می‌دانستیم ادامه خواهد داشت، اما همه چیز قائل به کشف و شهود نویسنده بود. اکنون درباره فصل چهارم واقعا نمی‌دانم و باید از نویسنده آقای مطلبی سوال کرد.

سعید سلطانی و فریبا نادری کارگردان و بازیگر «ستایش» با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سه از فصل یک این سریال، حواشی فصل سه و انتقادات منتقدان و شوخی‌های مردم در فضای مجازی با این سریال سخن گفتند.

کارگردان «ستایش»: سریال ۸۵میلیون بیننده دارد

سلطانی در ابتدا درباره رضایت مخاطبان از این سریال گفت: این لطف خدا بود. همه کاری که ما انجام می‌دهیم قصد و نیتمان این است که کار دیده شود. درباره «ستایش» نمی‌گویم از ابتدا چنین رضایتی را پیش بینی نمی‌کردم اما از ذات داستان و نوع روایتی که داشت و عقبه‌ای که مردم از ۱۰ سال پیش با سریال داشتند این فهم را داشتم که مورد اقبال عمومی قرار خواهد گرفت.

نادری نیز در این باره اظهار کرد: زمانی که ستایش ۱ پخش می‌شد خودم بیننده پرو پاقرص آن بودم اما فکر نمی‌کردم همه جامعه از اقشار مختلف بیننده آن باشند و درباره اش صحبت کنند.

*۲۰۰ دقیقه از «ستایش» ساخته شده بود که کارگردانی آن را پذیرفتم

سلطانی با اشاره به اینکه شروع ستایش با زنده یاد ایرج قادری بود و ورود سعید مطلبی به عنوان نویسنده نیز به طبع ورود او بود، ادامه داد: متاسفانه ایشان نتوانستند به خاطر بیماری کار را ادامه بدهند. سپس آقای اصغر هاشمی وارد پروژه شدند و چیزی حدود ۲۰۰ دقیقه هم کار گرفته بودند، اما مشکلی برایشان پیش آمد و نتوانستند کار را ادامه بدهند. بخش قابل توجهی از بازیگران چیده شده بود، قصه مشخص بود و ادامه کار دشوار بود و من با توجه به اینکه قصه، موضوع روز بود و با جسارت به مسائل روز وارد شده بود، بنابراین کار را پذیرفتم و کارگردانی اش کردم.

*طرفدار پر و پاقرص «ستایش» بودم

نادری در این باره که فکر نمی‌کرد روزی به عنوان قطب منفی این سریال باشد، اظهار کرد: روزی که به من زنگ زدند اصلا آنقدر هول شدم که حتی نقش را هم نپرسیدم و گفتم فقط نشانی دفتر را به من بدهید! حالا هم احساس می‌کنم «ستایش۳» شاخص ترین کار من است و مردم مرا با پری سیما می شناسند.

وی با بیان اینکه خوشحال است اجرا به شکلی بوده که مردم «پری سیما» را باور کرده‌اند، ادامه داد: نقش منفی خیلی سخت‌تر است چون معمولا فاصله زیادی با شخصیت خود بازیگر دارد و برای رسیدن به آن فقط دانستن چهار تکنیک بازیگری کافی نیست و هدایت کارگردان و نویسنده مهم است.

نادری یادآور شد: من به «پری سیما» حق نمی‌دهم که این همه منفی باشد و انتقام بگیرد. او حق دارد بابت دگرگونی زندگی اش ناراحت باشد اما اینکه روی همه روابط پا بگذارد درست نیست.

سلطانی در ادامه اظهار کرد: نقش‌های مثبت و منفی قصه را رنگ آمیزی می‌کنند، اما از ویژگی های ستایش این است که درباره آدمها علی رغم مثبت و منفی بودنشان، اراده شان برای کاری که انجام می‌شود توضیح داده می‌شود و بیننده آنها را می‌شناسد و جایگاهشان را در قصه درک می‌کند و اینگونه ‌درباره شان قضاوت می‌کند.

*اجرای نقش‌های منفی دشوارتر است

این کارگردان افزود: پری سیما کاراکتر بسیار دشواری بود و خانم نادری زحمات زیادی کشید. خانم تیرانداز هم همینطور و ایفای نقش‌هایی که بار منفی داشت، اجرایشان دشوارتر بود.

سلطانی در ادامه درباره تعامل خود با سعید مطلبی نویسنده این سریال اظهار کرد: او به نوعی خالق اصلی این کاراکترها و ما ارتباط دائمی و فراگیری با ایشان داریم که برگرفته از خاصیت‌های شخصی او است و هیچ توقفی در فعالیت‌های او وجود ندارد و انگار با خودش مسابقه دارد.

وی افزود: او اولین نویسنده‌ای است که با خیال راحت می‌توانم با او کار کنم و متن‌هایش به ذهن من نزدیک است.

*اگر هر بازیگر دیگری جای ارجمند بود

نادری نیز در این باره بیان کرد: تقریبا در بیشتر سکانس‌هایی که بازی داشتم آقای مطلبی سر صحنه بودند و بدون کمکشان کار من سخت تر می‌شد. در ستایش دو پری سیما خیلی کاراکتر بیرونی نبود و ناگهان مشخص می‌شود او چه نقابی داشته است. در ستایش سه او ورق‌هایش را رو می کرد و رو بود. بنابراین از من خواستند بدون هیچ نقابی این نقش را بازی کنم.

سلطانی هم با اشاره به اینکه قبل از پیوستن به پروژه، راش‌های داریوش ارجمند را دیده بوده، درباره شخصیت حشمت فردوس تصریح کرد: وقتی کاری با چنین سابقه و طول پخشی داریم، کم کم استهاله‌ای بین کاراکتر و بازیگر می‌بینیم. چه بسا ویژگی‌هایی که خود ارجمند دارد در حشمت فردوس دیده می‌شود. مطمئنم اگر هر بازیگر دیگری جای ارجمند بود این ویژگی‌ها پیدا نمی‌شد و شاهد این شیرینی، زبری و نرمی و لطافت که از آدمهای این سن و سال سراغ داریم در کار نبود.

وی افزود: خود او یک دایی داشته است که خیلی به این کاراکتر نزدیک است و دوستانی در بازار دارد که از آنها برای اجرا کاراکتر استفاده کردند. خیلی ها که در تره بار کار می کردند سر صحنه می‌آمدند و به ارجمند می گفتند چقدر مشابه آدمهایی است که آنجا می بینند.

نادری نیز درباره همکاری با ارجمند گفت: در سکانسی که من به دفتر میدان می رفتم و با زبان نرم حشمت فردوس را تهدید می کردم. باید از موضع قدرت صحبت کنم اما آنقدر ترسیده بودم که نمی دانستم از پس این کار برمی‌آیم یا نه. آقای ارجمند به شدت آدم نازنینی هستند و مرا که دیدند فهمیدند من ترسیده ام و راهنمایی ام کردند.

*منتقدان برای نقد سریالی با ۸۵ میلیون مخاطب از فرمول دیگری استفاده کنند

سلطانی درباره اینکه نظرش درباره انتقاداتی که به سریال «ستایش» مطرح می شود، تصریح کرد: کم هوشی کسی در کار ما است که پیشنهاد و انتقادی را که سبب بهتر شدن کارش می شود، نپذیرد. بپذیریم که سریال سازی در کشور ما جریانی است که باید با توجه به آن نقد و بررسی شود. این را به عنوان دلایلی که کار در جاهایی مقابل نقد قرار گرفته عرض نمی‌کنم بلکه می‌گویم یک منتقد وقتی درباره یک کار تلویزیونی صحبت می کند که با ۸۵ میلیون مخاطب مواجهه داشته است، باید از فرمول دیگری برای نقد استفاده کند. مواجهه با محصولی که طیف گسترده‌ای از نوجوانان تا افراد مسن را در برمی گیرد، فرمول دیگری می‌طلبد. ضمن اینکه به نظر همه منتقدان احترام می‌گذارم، مشخصا آنها کار را دیده اندو حالا نقد می کنند.

*نمی دانم فیلم یا سریال فارسی یعنی چه؟

وی درباره نقدی که مبنی بر فیلم فارسی بودن ستایش به آن می شود، تصریح کرد: من این عبارت فیلم فارسی را نمی فهمم. سریال فارسی را متوجه نمی‌شوم یعنی چه و چون منظورشان را درک نمی کنم که آیا از نظر نقصان محتوا و منظور می‌گویند یا شکل ارائه. نمی‌پذیرم اثری را که بسیار دیده می شود با یک انگ به گناه اینکه دیده شده اینگونه برخورد شود.

*استقبال مردم از سریال در فضای مجازی یک نکته مثبت است

سلطانی یادآور شد: من وقت نمی کنم اما پسر و دخترم فضای مجازی را مرور می کنند و از حوصله و شوخ طبعی مردم خنده‌ام می گیرد و خیلی برایم جالب است. مثلا درباره گریم ستایش یا روابطی که شخصیت‌ها دارند، هر شب این اتفاق به روز می‌شود و جریان آن قطع نمی شود و این یک نکته مثبت است.

نادری نیز در این خصوص بیان کرد: من آب می‌خورم می گویند پول حشمت فردوس است. لطف هم دارند اما خیلی محترمانه است. به صورت جدی فرصت نمی‌کنم در فضای مجازی باشم و روزی نیم ساعت ۴۵ دقیقه درگیر می‌شوم.

وی یادآور شد: مردم بیشتر با من شوخی کرده‌اند و مرا مورد لطف‌شان قرار داده اند.

*سریال جدید کارگردان «ستایش»

سلطانی درباره فعالیت‌های تازه خود توضیح داد: با آقای زرین کوب به عنوان تهیه کننده ساخت سریال «بوم و باران» را برای شبکه دو سیما آغاز کرده ایم. این مجموعه بستر تاریخی دارد و نوشته شهره شریعتی است و دو ماه است جلوی دوربین رفته و برای سال بعد روی آنتن می‌رود.

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا «ستایش ۴» نیز ساخته خواهد شد یا خیر، گفت: خیلی‌ها از من در این باره سوال می کنند. بخش سوم هم برای من اینگونه بود که وقتی دو را تمام کردیم می دانستیم ادامه خواهد داشت اما همه چیز قائل به کشف و شهود نویسنده بود و بنا بود مطالب یک و دو در بخش سه جمع بندی شود. اکنون درباره فصل چهارم واقعا نمی‌دانم و باید از آقای مطلبی سوال کرد.

وی در این باره که آیا داستان در فصل سه بسته می‌شود، اظهار کرد: داستان پایان خوبی دارد و اگر ادامه داشته باشد اتفاق جدیدتری با همین کاراکترها است.

نادری هم در ادامه درباره کار جدیدش خبر داد: من سر سریال «از سرنوشت» هستم که در سه فاز ساخته می‌شود و فاز اول را آقای علیرضا خردمندان ساختند و فاز بعدی را علیرضا بذرافشان می سازد.

سلطانی در پایان گفت: مجموعه «ستایش» فقط حاصل کار کارگردان و بازیگران نیست و مجموعه عواملی است که از ۱۰ سال پیش مشغول کار هستند.

«سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه‌ها ساعت ۷ تا ۹ و ۳۰روی آنتن می رود و هر روز به مسائل گوناگون سیاسی، اجتماعی، ورزشی، هنری و... می‌پردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جنوبی

      از بس گاگولی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای خودت آمار نده ، یکی من که از سال 89 اینترنت گرفتم و روی نت برنامه میبینم و حوصله قطره چکونی برنامه دیدن از صدا و سیما و تبلیغ های تحقیرآمیرشو ندارم
        نمی گم هیچ برنامه ای از صدا و سیما ندیدم ولی اگه دیدم، وسط سریال هم قسمت هایی که آب توش بوده زدم جلو
        و سریال شریف شما رو هم اصلا ندیدم فقط اخبار مزخرفشو هر روز از رسانه های رنگی می شنوم به ناچار
        تازه من آدمیم که وقت آزادم زیاده ببین اونها که نخبه و رتبه برتر و جراح و متخصص و خلبان و ... فکر کردی میان ستایش ببینن؟

      • بدون نام

        به خدا همه نگاه میکنن بخندن یه کم حالشون عوض شه

      • جواد

        85 میلیون بیکار برای وقت کشی مجبورن نگاه کنند بالاخره از هیچی که بهتره.

      • بدون نام

        یکی بگه آخه ایران کلا هشتاد چند میلیون جمعیت داره که از اونها چند میلیون فقط تو سنی هستند که بیننده
        محسوبب نمیشن زیر چهار پنج سال اند و اگر همه مردم ختی نوزادان و کودکان هم مینشستن تماشا میکردن هشتاد و پنج میلیون نمیشد

      • گنزق

        سریال آب دوغ خیاری

      • بدون نام

        عاشق خواستگاری حشمت فردوس شدم. سه جلدتو بردار بریم.... خخخخخ

    • روزگاره تلخ شیرین

      دقت کردین این بازیگر مهدی سلوکی همش خواب؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه ۸۵میلیون نفریم نکنه با گوگولیها و شیرخوارها حساب کردید!ایرانیهای کشورهای دیگه هم که وقت طلاشونو بابت سریال درپیتی مثل این نمیدن

      • بدون نام

        خخخخخخ

    • بدون نام

      خاک بر سرتون با فیلمتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک بر سر تو وبی عقلیه تو...

    • بی نام

      از آقای ارجمند تعجب میکنم چطوری حاضر میشه توی فیلمی مثل ستایش بازی کنه. ..مالک اشتر

      پاسخ ها

      • بخشعلي صفات

        هنرمند هنرش بازی وايفاي نقش است درود بر آقای ارجمند که هم مالک اشتر است وهم میتواند حشمت فردوس را به خوبی بازی کند

      • بدون نام

        شخصیتش همینه دیگه

      • بدون نام

        یه جور میگی انگار خود مالک اشتره. اونم یه نقش بود دیگه چرا همه چیو قاطی میکنید با هم

    • بدون نام

      بمیربابا

    • بدون نام

      مزخرفتر از این فیلم سراغ ندارم
      چی چیه این بابایه با این صدا کلفتش هم راه میره میگه افتاد افتاد افتاد!؟!؟
      معنی نداره که چی چی نشون خانواده ها میدن بخدا
      حالا یک و دو شو ساختید بسه دیگه جمعش کنید
      صداوسیما هیچ دستاورد جدیدی نداشته بخدا میرسه سریالهای تکراری دوباره میزاره تو برنامش

      پاسخ ها

      • مصطفی

        بنظرمن سریال قشنگیه بیشتربهش فکرکن‌ موضوعش

      • بدون نام

        مزخرف مال یک لحظه ش هست

      • بدون نام

        متنشو نمیفهمی الکی نظر نده کسی رو اجبار نکردن ....ضمناآیا به کسی که در باره موضوع سریالی اظهار فضل میکنه و اونو ندیده میشه گفت عاقل...؟

    • محمد

      ستایش از پسرش جوونتره!!!

      پاسخ ها

      • حسن۲

        خوب مونده ماشالا.

        از بدبختی ما مردم این سریاله

      • حسن۲

        این پسر از شوهر اولشه. ماشالا

    • بدون نام

      آخرش معلومه خانم بزرگ باشکستن شاخ غرورحشمت به عقدش درمیاد وازماه ثنادلجویی خواهدکردو....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه ازدواج و ماصنا بچه دار .حشمت بچه دار میشه و

    • پارسا منطزری

      فقط وقت مردم خراب کردین با اون افتاد افتاد فردوساین فیلما دیگه ور افتاده است

    • بدون نام

      یه چیز طبیعی هست
      هرفیلم و سریالی چه خارجی چه ایرانی آخرش بقول معروف حق به حقدار میرسه
      و افراد زورگو بدست عدالت سپرده میشوند
      این سریال هم یکی از اونا
      قشنگ مشخصه چه میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلمش عالیه بازیگراش هم حرف ندادن

      • بدون نام

        حتی ی قسمتشم نديدم

    • بدون نام

      مرده شورتون ببرن با این فیلمتون.پس میشه هر کسیو با سماجت مال خودت کنی. اصلا هم ربط نداره پیغمبر باشی یا پیغمبر زاده. اصل سماجته. اونوقت همه میگن مردا واسه زن دوم غش وضعف میکنن این ستایش واسه این دومیه نرسیده داره غش میکنه. در کل گل بگیرن این فیلمتونو واون صداو سیما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشعور نفهم.به درک که نمیبینی فکر کردی ازت گله میکنند.

    • بدون نام

      فیلم خوبیه ولی فیلم نامش یه کم ایرادداره

      پاسخ ها

      • ایلام

        اصلا این اواخر خوب نبود به تبعیت از فیلمهای جم بود اوایل هم هندی یاور داره ننه میشه با دوست پسرش ازدواج میکنه که اندازه پسرش(ستایش) بعد هم توهینی به نیرو انتظامی یاور دو نفر راحت کشته بفکر نفر سوم پلیس هیچ کاری نکرده جعل اسناد شدن املاک فردوس

    • عسل

      آره دیگه .فیلم هندی ساخته

    • علیرضا عقیقی

      سلام بنظر بنده سریال ستایش بسیار خوب است همین که پر مخاطب ترین سریال شده معرف کار است کارگردانی و بازیگرها هم خوبند و اگر اینچنین سریال های خوب ساخته شود از نظر بنده خوب است و در ضمن لطفا مردم عزیز و شریفمان در موقع اظهار نظرشون شان و منزلت خودشان و دیگران را حفظ کنند ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم از مجبوری می بینند

    • پرویز

      حدود ۱۰ قسمت است که سریالی بصورت هندی داره دنبال میشه در صورتیکه چند فقره قتل و کلاه برداری بزرگ اتفاق افتاده ولیکن نویسنده به دنبال هندی بازی است فقط نقش اقای ارجمند مردم را به پای تلویزیون کشیده است نقش پلیس که اصلا بیخیال شده با این سریال کشکی

    • بدون نام

      کل فیلمای ایرانی قابل پیش بینی و آخرشون خوبه

    • بدون نام

      خدا کنه سری 4ستایش،حشمت فردوس هم جوون بشه محمد هم بشه ده ساله

    • حسن ۲

      من فکر میکنم سیمای جمهوری اسلامی قصد آزار مردم را داره. این سریال دق همه ی مردم را در آورده. با این حال هی در فکر ساخت قسمت جدید هستن.
      از هر کی میپرسیم ازین سریال بدشون میاد.

      بخدا یه مقدار به نظرات مردم اهمیت بدین.
      در تعجبم چرا دازیوش ارجمند با اون ابهت تن به بازی در این سریال داده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونائیکه دوست ندادن لطفا نگاه نکنید وبا اظهار نظرهای بی ادبانه به اکثریت جامعه توهین نکنید.

    • بدون نام

      تو رو خـــــدا چهارشو دیگه نساز التـــــماس میکنم نساز

    • بدون نام

      فکر کنم ستایش سه راساختند تا ستایش عروسی کند یک جورایی این فیلم هندیه

    • بدون نام

      الان اینو چجوری با پولدارک و پیکی بلایندرزق مقایسه کنیم آخه!!!!

    • حمزه مخملی

      سریال مزخرفیه

    • بدون نام

      مدیریت محترم چرادیدگاههای من راممایش نمیدین لطفاجواب بدید

    • سنجد

      کلا فیلمای هاله زنکی ملت مارو عاشق میمنه،ببینید خوبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا که سنجدی....

    • ممد

      بدترین نقش این سریال رو داریوش ارجمند بازی کرده با اون نقش مزخرفش که تکیه کلام . ببین و افتاد.. رو ۵۰۰بار تکرار میکنه ارزش خودشو پایین اورد .اصلا نقش لاتی نمیتونه بازی کنه . نقش لاتی فقط محمد علی کشاورز تو سریال هزار دستان

    • بدون نام

      غلط کردی

    • بدون نام

      85میلیون منهای خانواده 5 نفره من که هیچ کدوم از قسمت های قبلی و فعلی رو ندیدیم

    • بابا

      من موندم که وقتی میگویند جمعیت ایران 82 ملیون نفره این آقای کارگردان 3 ملیون نفر اضافه را از کجا آورده و تازه بچه شیرخوار توی بیمارستان و کودکستانی و امثالهم را جمع زده.. حتما ساقی خوبی داره که اينجور توهم میزند..... اعتماد به سقف......

    • پذر

      دروغ نکو

    • بدون نام

      توهم نزن

    • CR7

      جناب کارگردان . سریالی که دیالوگ های مزخرف و جفنگ و بی ربط داره ، سریالی که فرزند ستایش ۳ سال از خودش بزرگتره ، سریالی که داستان آبکی داره و ............... کجا ۸۵ میلیون بیننده داره ؟؟؟؟ کمی به عقلت رجوع کن . به سیما پول دادین تا اون برنامه چرت نقد و بررسی بزاره و با چهارتا آدم گزینشی توی خیابون مصاحبه بگیره تا گند خودتونو بپوشونین . که چی ؟ اخوی . مردم شعور دارن و برعکس شماها گول نمیخورن .

    • بدون نام

      کی گفته آقای کار گردان دروغ شاخدار ت به توان چنده؟ زیر ۱میلیونه حالا افتاد

    • بدون نام

      اینا تو جهان موازی زندگی میکنن .85 میلیون!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج