۹۲۱۸۲۲
۵ نظر
۵۰۱۲
۵ نظر
۵۰۱۲
پ

اتهامات جدید آلمان به ترکیه

وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی جنجال برانگیز ترکیه را متهم کرد که در حملات نظامی خود به شمال سوریه بخشهایی از این منطقه را ضمیمه خود کرده و ساکنان آن را متواری می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "آنگرت کرامپ-کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان ترکیه را به الحاق بخش هایی از شمال سوریه به کشورش متهم کرده و با این اظهارات خود موجبات تحریک و عصبانیت برخی سیاستماران را ایجاد کرده است.

وی روز گذشته در سخنانی در ارفورت آلمان این اتهام را به ترکیه به عنوان شریک ناتو وارد کرد که به بهانه علایق امنیتی خود به صورت غیر قانونی مناطقی را ضمیمه خود کرده است.

اتهامات جدید آلمان به ترکیه

این ادعای وزیر دفاع آلمان حتی در داخل کشور هم انتقادهایی را به همره داشته و الکساندر گراف لامبسدورف، از سیاستمدران بلند پایه حزب لیبرال دموکرات آلمان این انتقاد را به وزیر دفاع آلمان وارد کرد که اطلاعات غلطی را گسترش می دهد.

رجب طیب اردوغان از آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه این هشدار را به اروپا داده بود که اگر شما تلاش کنید عملیات کنونی ما را به عنوان اشغالگری مشخص کنید بنابراین ما بازی ساده ای داریم. در این صورت ما درهای خود برای هجوم پناهندگان به سمت اروپا را باز می کنیم.

وزیر دفاع آلمان اخیرا همچنین طرح تاسیس یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را ارائه داده که این ایده هم بحث های داغ و جنجال برانگیزی را به راه انداخته است.

به درخواست وی یک منطقه امن بین‌المللی در شمال سوریه باید بر مبنای یک تصمیم شورای امنیت سازمان ملل اتخاذ شود.

به گفته وی این منطقه امنیتی را می توان به بخش هایی تقسیم کرد که آلمان مسئولیت یکی از این بخش ها را بر عهده می گیرد. وی با تاکید بر اینکه تمدید آتش بس در شمال سوریه مسئله را حل نمی کند گفت: بنابراین پیشنهاد وی در این باره منسوخ نشده است.

کارن بائر قرار است در دیدار آِینده وزرای دفاع ناتو در بروکسل درباره این طرح خود صحبت کند. وی این مسئله که روسیه هم دراین طرح مشارکت داده شود را مهم ارزیابی کرد.

با این همه "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان به این ایده وزیر دفاع انتقاد وارد کرده و گفته است: "آنگرت کرامپ- کارن بائر"، این پیشنهاد خود را در یک نقطه زمانی غلطی ارائه داده است.

مرکل البته از این طرح استقبال کرده و اعلام کرده است که در دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درباره پیشنهاد "کارن بائر" صحبت خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حقیقت رو گفته

    • بدون نام

      مرگ بر اردوغان از خدا بی خبر کودک کش آدم کش دیکتاتور همه کسانی که در کودتا به اردوغان کمک کردند در جنایات او شریکند .

    • بدون نام

      سوریه و فلسطین متعلق به تورکیه هست .

    • بدون نام

      اولش خواستم بگم سیاستماران اشتباه تایپی است اما بعدش دیدم اتفاقا چه ترکیب زیبایی است. خیلی پرمعناتر از سیاستمدارانه. من هم از این به بعد به این حرامزادگان به جای سیاستمداران میگم سیاستماران

    • بدون نام

      اردوغان قاتل وخودخواه وخیلی پر رو هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج