۹۲۱۸۲۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

همه چیز از فرمت جدید جام جهانیِ باشگاه‌ها

فیفا امروز تایید کرد که جام جهانی باشگاه ها از سال ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد.

ورزش سه: فیفا تایید کرد که جام جهانی باشگاه ها از سال ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم باشگاهی از تمام قاره ها برگزار خواهد شد. پیش از این رقابت های جام جهانی باشگاه ها با حضور ۷ تیم برتر باشگاهی هر قاره برگزار می شد اما حالا فیفا دست به گسترش این رقابت‌ها زده است. قرار است رقابت های جام جهانی باشگاه ها با حضور ۲۴ تیم هر ۴ سال یکبار برگزار شود. همچنین اولین دوره این رقابتها در کشور چین برگزار خواهد شد.

همه چیز از فرمت جدید جام جهانیِ باشگاه‌ها

میزبان رقابت های ۲۰۲۵

مورد دیگری که هنوز البته به تصویب نرسیده این است که در سال ۲۰۲۵ میزبانی این رقابت‌ها به کشورهای مکزیک، کانادا و امریکا داده خواهد شد. رقابت های جام جهانی باشگاه ها به نوعی جایگزین جام کنفدراسیون ها شده است. پیش از این جام کنفدراسیون ها برای آمادگی میزبانان جام جهانی برگزار می شد و حالا رقابت های جام جهانی باشگاه ها جایگزین آن شده است.

تیم های شرکت کننده

درباره باشگاه های شرکت کننده در این رقابت‌ها اما هنوز چیزی به تصویب نهایی نرسیده است. در این رابطه اختلاف نظرهای زیادی بین فیفا و یوفا وجود دارد. فیفا معتقد است که باید ۱۲ تیم اروپایی در این رقابت ها شرکت کنند اما یوفا تنها مایل به حضور هشت تیم اروپایی در این رقابت ها است. یوفا قصد دارد چهار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و چهار قهرمان رقابت‌های لیگ اروپا را به این رقابت‌ها بفرستد. آمریکای جنوبی اما بعد از اروپا بیشترین نماینده را در این رقابت ها خواهد داشت و شش تیم را روانه این مسابقات خواهد کرد. همچنین از قاره های آفریقا، آسیا و آمریکای مرکزی هر کدام سه تیم به این مسابقات اعزام خواهند شد. قاره اقیانوسیه نیز با یک تیم باشگاهی در این رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.

روش برگزاری مسابقات

ایده فیفا برگزاری مسابقات در هشت گروه سه تیمی است که از هر گروه یک تیم به مرحله بعد صعود خواهد کرد. همچنین در فرمت ۷ تیمی رقابت‌ها که پیش از این هم برگزار می‌شد تنها دو استادیوم برای برگزاری مسابقات تعیین می‌شد اما در حالت جدید و سال ۲۰۲۱ به ۴ یا ۵ ورزشگاه مجزا برای برگزاری این رقابت ها نیاز است.

زمان برگزاری مسابقات

این رقابت ها مانند جام کنفدراسیون‌ها حدود ۱۵ الی ۲۰ روز زمان میبرد. تاریخ دقیق اولین جام جهانی باشگاه ها با فرمت ۲۴ تیم هنوز مشخص نشده است اما به احتمال فراوان این مسابقات در ژوئن ۲۰۲۱ در کشور چین برگزار خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج