جاباما
۹۲۱۹۲۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شبه‌نظامیان کُردِ سوری در ارتش سوریه

شبه نظامیان کرد سوری موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» (قسد)، روز پنجشنبه آمادگی خود را برای ادغام شدن با ارتش سوریه اعلام کردند.

ایرنا: شبه نظامیان کرد سوری موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» (قسد)، روز پنجشنبه آمادگی خود را برای ادغام شدن با ارتش سوریه اعلام کردند.

«مصطفی بالی» مدیر مرکز اطلاع رسانی نیروهای قسد در مصاحبه با خبرگزاری نووستی روسیه گفت: این نیروها پس از حل و فصل سیاسی آماده پیوستن به ارتش سوریه هستند.

شبه‌نظامیان کُردِ سوری در ارتش سوریه

وی افزود: ما اطمینان داریم که به یک راه حل سیاسی نیاز هست تا از طریق آن مردم سوریه و همه عناصر آن به آشتی و دوستی با هم دست پیدا کنند. پس از آن، همه نیروهای دموکراتیک سوریه آماده پذیرش همه تصمیم های موجود خواهند بود.

بالی تاکید کرد: شبه نظامیان کُرد تا عمق ۳۲ کیلومتری(۲۰مایلی) از مرز ترکیه عقب نشینی کردند.

وی ادامه داد: روسیه باید از همه نفوذش برای حل بحران سوریه استفاده کند. ما به یک راه حل سیاسی برای مصالحه و آشتی در کشور نیاز داریم. معتقدیم که روسیه به جهت قدرت و ثقل سیاسی و نظامی که در منطقه دارد، مسئولیت بزرگی در سوریه به عهده دارد. باید به مسئولیت اخلاقی خود عمل کند و همه قدرتش را برای حل بحران سوریه به کار گیرد.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از مرکز اطلاع رسانی قسد گزارش داد: ارتش سوریه در مناطق مرزی مستقر شده و طبق نقشه راه موردنظر عمل می کند.

با عقب نشینی نیروهای قسد از مناطق شمالی سوریه، ارتش این کشور با تجهیزات و نیروهای جدید در مناطق الحسکه و الرقه مستقر شدند.

در همین راستا، «مظلوم عبدی» فرمانده کل نیروهای قسد پیشتر در سخنانی، از نقش مسکو در توافقی که موجب می‌شود درگیری‌ ها در شمال شرق سوریه متوقف شود و غیرنظامیان کُرد از فجایع و تلفات جنگ در امان بمانند، قدردانی کرد.

ترکیه در ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کُرد سوری از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

این حملات بیش از یک هفته ادامه داشت که با توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

به دنبال این آتش بس ۵ روزه در شمال سوریه و امضای تفاهمنامه میان روسیه و ترکیه در سوچی برای توقف عملیات نظامی ترکیه، نیروهای قسد شروع به عقب نشینی از محدوده اعلام شده کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج