۹۲۱۹۳۱
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

۴ برزیلی جدید در خدمت تیم ملی چین!

رسانه‌های چینی خبر دادند که چهار بازیکن خارجی جدید پاسپورت کشور چین را گرفته اند و می‌توانند برای تیم ملی فوتبال این کشور به میدان بروند.

ورزش سه: چند سال پیش بود که تیم ملی قطر برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۰ بازیکنان خارجی همچون سباستین سوریا را استخدام کرد. این کار پیش‌تر هم توسط بعضی از کشورهای آسیایی انجام می‌شد اما اقدام قطر سروصدای بیشتری را به پا کرد چرا که آن‌ها تعداد بازیکن خارجی بیشتری را به کشور خود آوردند و البته به نتیجه مطلوب نیز نرسیدند.

اما این بیشتر در غرب آسیا دیده می‌شد تا این که چینی ها نیز برای پر کردن خلا بعضی از پست های خود به سراغ چند غیرچینی رفتند و ابتدا با جذب آن ها به تیم های سوپرلیگ چین و سپس اخذ پاسپورت برایشان، نشان دادند که عزم راسخی برای این کار دارند.

در خرداد ماه آن ها الکسن برزیلی و ینریس بریتانیایی تبار را به تیم ملی فراخواندند تا در این زمینه طلسم شکنی کنند. این دو در بازی با فیلیپین برای نخستین بار به میدان رفتند و در دیدار با مالدیو نیز به صورت رسمی رونمایی شدند. الکسن مهاجم تیم گوانژو اتفاقا در همان بازی با مالدیو دو گل هم زد تا شروع فوق العاده ای داشته باشد. حالا خبر آمده که ۴ بازیکن جدید نیز به این جمع دو نفره خواهند پیوست.

۴ برزیلی جدید در خدمت تیم ملی چین!

نکته جالب این است که فوتبال دوستان چینی باوجود علم به وجود استعدادهای پرتعداد، واکنش مثبتی به این تصمیم فدراسیون فوتبال نشان داده اند. به طور مثال در بازی با مالدیو هواداران چینی به شدت الکسن و ینریس را مورد تشویق قرار دادند و در پایان بازی نیز شال هواداری تیم ملی را بر گردنشان انداختند تا موافقت خود با حضور این دو در تیم چین را اعلام کرده باشند.

البته از سوی دیگر شاید فوتبالی های چین در این سال ها به خوبی دریافته‌اند که حضور سرمربی نامدار، باتجربه و کاربلد نمی‌تواند همه چیز را تعیین کند. به طور مثال در این سال ها به جز ژنگ ژی، فوتبال چین هیچ مهاجم خوبی در قواره قاره آسیا را معرفی نکرده است. بنابراین استفاده از سرمایه برای پر کردن این جای خالی به این شکل، تصمیم غلطی هم نمی‌تواند باشد.

چهار بازیکنی که حالا در تیم ملی چین بازی خواهند کرد، همان هایی هستند که در سوپرلیگ درخشیدند: «ریکاردو گولار، آلان کاروالیو، آلویسو دوس سانتوس و فرناندینیو». بازیکنانی که همگی شاخصه های یک بازیکن هجومی را دارند و در کنار الکسن، پنج ضلعی خطرناک فوتبال چین را تشکیل خواهند داد و چین را به حریفی خطرناک در مقدماتی جام جهانی 2022 تبدیل خواهند کرد.

ریکاردو گولار هافبک هجومی 28 ساله ای است که از سال 2015 با گوانژو اورگراند قرارداد بسته و حالا به صورت قرضی در تیم پالمیراس حضور دارد. او حتی یک بازی ملی هم برای تیم بزرگسالان برزیل انجام داد اما مشکلی برای حضور در تیم ملی چین نخواهد داشت. گولار با سابقه کسب جام لیگ قهرمانان آسیا و کفش طلای این مسابقات و همچنین تجربه بالا در میادین مختلف، در پست شماره 10 تیم مارچلو لیپی ایفای نقش خواهد کرد.

آلان کاروالیو نیز همچون گولار و دو بازیکن دیگر، برزیلی است. وی سال 2015 از سالزبورگ اتریش جدا شد و به تیم گوانژو اورگراند پیوست اما حالا در تیم تیانجین تیانهای ایفای نقش می‌کند. آلان نزدیک به 100 بازی در فوتبال چین انجام داده و پاسپورتش از ژانویه 2020 به همراه ریکاردو گولار صادر خواهد شد.

دوس سانتوس پیش از آلان و گولار به فوتبال چین پیوست. این مهاجم 31 ساله در سال 2014 به شاندونگ لوننگ ملحق شد و با این تیم درخشش قابل توجهی را از خود نشان داد و میانگین 0.5 گل در هر بازی را به ثبت رساند. پاسپورت ولی حالا صادر شده و دوس سانتوس می‌تواند از اردوی بعدی چینی ها را همراهی کند.

فرناندینیو هنریکه 26 سال دارد و می‌تواند حتی تا جام جهانی 2026 نیز برای فوتبال چین نقش آفرینی کند. او در تیم چونگقینگ لیفان درخشید و روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و حالا می‌خواهد جایگاه بهتری را در فوتبال چین داشته باشد. این وینگر کوتاه قامت در سائوپائولوی برزیل متولد شد و یک فصل سابقه بازی در تیم فلامینگو را هم در کارنامه دارد. پاسپورت او از ماه جولای در اختیارش قرار خواهد گرفت.

حالا سوال مهم این است که مارچلو لیپی چند نفر از این بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کند و چند نفر از آن ها به صورت فیکس بازی می‌کنند. اما به صورت فرضی اگر قرار باشد تمام بازیکنان خارجی در تیم چین بازی کنند، بیش از 50 درصد این تیم غیر بومی خواهند شد که در تاریخ فوتبال شرق آسیا بی نظیر است.

با این وصف تیم ملی چین قدرتمندتر از همیشه به مصاف رقبا خواهد رفت. تیم ملی ایران در سه تقابل قبلی مقابل این تیم نتایج خوبی را کسب کرد اما این بار در صورتی که ایران با چین هم‌گروه شود، کار آسانی را پیش رو نخواهد داشت. این آخرین دوره ای است که جام جهانی با 32 تیم برگزار می‌شود و چینی ها هم به هر قیمتی که شده می‌خواهند بلیت قطر را به دست آورند اما این که مربی قهرمان جام جهانی و مهاجمان برزیلی و ستاره انگلیسی موفق به این کار می‌شوند یا نه، سوالی است که در پایان مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی پاسخش را در خواهیم یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشالا چین میره جام جهانی. با این بازیکنا و لیپی حتما میره

    • مهدی

      چرا حرف مفت میزنید همین بازیکنان قطر رو قرمان کردن وعلم روز روتوفوتبال قطر بردن ما هم بااین همه هیاهو هیچی نیستیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج