۹۲۲۲۴۸
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

سهراب مرادی: جان سخت‌تر از خودم ندیدم!

سهراب معتقد است در این تورنمنت فقط برای کسب امتیاز آمده است، نه چیزی بیشتر و نه کمتر. به همین بهانه قبل از وزنه زدن سهراب مرادی در سوییس با او گفت و گویی داشتیم تا از شرایط آمادگی و روحی این وزنه‌بردار ملی‌پوش مطلع شویم.

ایان ورزشی: معتقد است هیچ وزنه‌برداری در دنیا تا به امروز نتوانسته بلافاصله بعد از انجام ۲ عمل جراحی سنگین (دیسک کمر و کتف) به فرم ایده‌آل بدنی برای وزنه‌ زدن و حضور در رقابت‌های بین‌المللی برسد! اما ستاره ۹۶ کیلویی وزنه‌برداری ایران درست مثل رکوردشکنی‌های خیره‌ کننده خود، موفق شده این اتفاق عجیب اما محقق شده را هم به نام خود ثبت کند.

سهراب مرادی بعد از گذراندن دوره نقاهت در هانوفر آلمان (محل جراحی و درمانش) بعد از یک ریکاوری ایده‌آل از هانوفر آلمان به شهر ترامیلان سوییس رفته تا ضمن آماده‌سازی نهایی خود در محل برگزاری تورنمنت (چلنج کاپ سوییس) بعد از مدت‌ها دوری از صحنه مسابقه، ضمن حضور روی تخته، برای کسب امتیاز ورودی به المپیک ۲۰۲۰ دست به وزنه شود.

سهراب معتقد است در این تورنمنت فقط برای کسب امتیاز آمده است، نه چیزی بیشتر و نه کمتر. به همین بهانه قبل از وزنه زدن سهراب مرادی در سوییس با او گفت و گویی داشتیم تا از شرایط آمادگی و روحی این وزنه‌بردار ملی‌پوش مطلع شویم.

از ریکاوری و فیزیوتراپی که در اعزام مجددت به آلمان داشتی راضی هستی؟

بله، واقعاً جا دارد همین‌جا از آقای دکتر بابک امینی عزیز، تیم پزشکی کلینیک تخصصی هانوفر و دوست خوبم قهرمان سال‌های نه چندان دور وزنه‌برداری ایران آقای حسین آبرون نازنین که به عنوان فیزیوتراپ برای بازگشتم به شرایط آمادگی و وزنه زدن خیلی تلاش کردند و زحمت کشیدند، تشکر کنم.

البته نباید زحمات، پشتیبانی و تلاش‌های بی‌وقفه دوستانم در فدراسیون پزشکی ورزشی، مجموعه مدیریتی فدراسیون وزنه‌برداری، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را فراموش کرد چون اگر اینها نبودند و حمایتم نمی‌کردند معلوم نبود شرایط درمانی کتفم به چه شکلی پیش می‌رفت. همانطوری که گفتم من برای رسیدن به المپیک از همه وجودم گذشتم اما اگر تمام این حمایت‌ها نبود قطعاً نمی‌توانستم در این فرصت زمانی کوتاه برای بازگشت روی تخته آماده شوم.

نوع تمریناتت در کلینیک تخصصی هانوفر بعد از انجام حرکات تقویتی و مکملی که داشتی نشان می‌داد که هنوز به آمادگی صدرصد نرسیدی ولی وضعیت رکوردی بدی هم برای وزنه زدن در تورنمنت چلنج کاپ سوییس نداری.

ببینید، تا جایی که ذهنم یاری می‌کند به یاد ندارم تا کنون وزنه‌برداری در تاریخ این رشته ورزشی بوده باشد که بعد از انجام ۲ عمل جراحی سنگین و خطرناک (دیسک کمر و کتف) توانسته باشد در قامت یک مدعی دوباره روی تخته برگشته و جرأت زیر وزنه رفتن را داشته باشد. به همین دلیل است که معتقدم تا به حال وزنه‌برداری «جان سخت‌تر» از خود در دنیای قهرمانی ندیدم.

البته قطعاً بودند وزنه‌بردارانی که مثل من آسیب دیدگی داشتند و بعد از مدتی دوری دوباره به تیم ملی برگشتند اما تا امروز ندیدم وزنه‌برداری کتف یا دیسک کمرش جراحی شود ولی باز هم بهتر و باکیفیت‌تر از قبل روی تخته برگردد. خدا را شاکرم و دست‌بوس محبت تمامی عزیزانی هستم که برای بازگشتم به شرایط وزنه زدن خیلی زحمت کشیدند و تلاش کردند. همانطوری که می‌دانید در دوره ریکاوری و فیزیوتراپی که قبل از حضورم در سوییس و آلمان داشتم شرایط و فضای بسیار ایده‌آلی برایم فراهم شد تا با انگیزه، آرامش و فرم بدنی نسبتاً خوبی در چلنج کاپ سوییس وزنه بزنم. البته نیتم برای وزنه زدن در سوییس به هیچ وجه حمله به رکورد یا رفتن زیر وزنه‌های سنگین نیست.

با این اوصاف چه برنامه‌ریزی برای وزنه‌ زدن و مسابقه با رقبایت در تورنمنت سوییس داری؟

برنامه‌ریزی که برای این تورنمنت با هماهنگی فدراسیون و کادرفنی داشتم، فقط حضور در مسابقه گزینشی المپیک و کسب امتیاز ورودی این رقابت با ثبت امتیاز مجموع بود. فقط همین نه چیزی بیشتر و نه کمتر. من الان در ترامیلان محل برگزاری مسابقات حضور دارم و تمریناتم را برای وزنه زدن در این مسابقه گزینشی شروع کردم. امیدوارم مشکلی رخ ندهد تا بتوانم همانطوری که برنامه‌ریزی کردم مسیرم را برای المپیکی شدن ادامه دهم.

پیش‌بینی ثبت چه مجموعی را در تورنمنت سوییس داری؟

خودتان بهتر می‌دانید، چون هنوز مدت زمان زیادی از جراحی کتفم نمی‌گذرد و من تازه با تأیید پزشکم برای رفتن زیر وزنه آماده شدم، صلاح نیست ریسک کرده و روی کتفی که تازه از زیر تیغ جراحی بیرون آمده فشار بیاورم. به همین دلیل برنامه‌ریزی‌ام برای ثبت رکورد مجموع و کسب امتیاز ورودی به المپیک مهار وزنه‌های ۱۰۰ یا ۱۱۰ کیلوگرم در یکضرب و اندکی از این وزنه بیشتر در حرکت دوضرب و نهایتاً مجموعی در حد ۲۱۰ یا ۲۲۰ است. به امید خدا بعد از این تورنمنت قطعاً تمریناتم را تحت نظر پزشک و کادرفنی ادامه می‌دهم تا با کسب آمادگی بهتر و ایده‌آل قبلی در تورنمنت‌ها و مسابقات گزینشی آینده با کیفیت بیشتر و بهتر در میادین حاضر شوم.

حتما خبر داری کیانوش رستمی هم در سوییس حاضر شده اما چون او دیر برای وزنه زدن در این تورنمنت اعلام آمادگی کرده قرار است فقط به صورت وزنه‌بردار آزاد در سوییس روی تخته برود؟

بله، برای کیانوش آرزوی موفقیت دارم. البته ناکامی و حذف او در مسابقات جهانی تایلند ضربه بزرگی در مسیر المپیک برای این وزنه‌بردار بود. به هر حال امیدوارم هر چیزی که خیر است و به صلاح همه ما است خداوند سر راهمان قرار دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشاالله مشکی پیش نیاد سلامتی قهرمان مهم تر از المپیک است

    • ندا

      سهراب جان سلامتی ات مهمتر از المپیک است شما خودت را ثابت کردی و در دل ما جا داری

    • ندا

      سهراب جان سلامتی ات مهمتر از المپیک است شما خودت را ثابت کردی و در دل ما جا داری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج