۹۲۲۷۱۲
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

خاطرات فراری‌های کره‌شمالی در ایران پُرفروش شد

بازار کتاب در آبان روزهای نسبتا خوبی را سپری کرد. در این میان، سه کتاب درباره خاطرات فراری‌های کره شمالی به کره جنوبی از جمله پرفروش‌ها بودند.

خبرآنلاین: ماجرای آبان و بازار کتاب سردرازی و قصه‌ای طویل دارد که در این مقال نمی‌گنجد اما در یک جمله خلاصه می‌شود؛ روزهای خوب برای بازار کتاب. آن‌چنان اوضاع بازار در چندین سال اخیر نامساعد بوده و هست که اگر یک ماه کتابفروشی‌ها رونق نسبی را تجربه کنند، از آن ماه به عنوان روزهای خوب بازار یاد می‌شود و این قاعده در مورد آبان صدق می‌کند.

با این حال حرف از اوضاع نامطلوب بازار کتاب ایران زیاد است و تکراری، پس از این مقوله گذر کرده و به سراغ پرفروش‌ترین آثار دومین ماه پاییز می‌رویم، جایی که رقابتی جذاب میان نویسندگان ایرانی و خارجی به مانند گذشته شکل گرفت.

در آبان به مانند گذشته نویسندگان ایرانی پا به پای همتایان خارجی در جلب نظر کتاب‌دوستان پیش آمدند و تناسبی مطلوب را در فهرست نویسندگان پرفروش ایجاد کردند؛ از عباس معروفی تا رضا جولایی و نسیم مرعشی. ترکیب نویسندگان خارجی هم این ماه حسابی جور است و از کلاسیک‌ها چون ویکتور هوگو گرفته تا امروزی‌ها چون یووال نوح هراری در پرفروش‌ها حضور دارند.

رمان‌ها و داستان‌ها، بیش‌ترین سهم را از پرفروش‌های این ماه از آن خود کردند. البته حوزه‌های روانشناسی، فلسفه و... هم در کنار ادبیات داستانی سهمی از پرفروش‌های آبان را به خود اختصاص دادند.

نکته جالب توجه این ماه حضور سه کتاب خاطرات انسان‌هایی است که به شیوه‌های مختلف از کره شمالی گریخته و به کره جنوبی پناه برده‌اند، از کتاب «آکواریوم‌های پیونگ یانگ» که داستان زندگی کانگ چول هوان است که از کودکی به اردوگاه‌های کار اجباری تبعید شد و توانست بگریزد تا «حسرت نمی‌خوریم» که داستان پناهندگانی است که از چونگ جین کره شمال فرار کرده‌اند.

خاطرات فراری‌های کره‌شمالی در ایران پُرفروش شد

جای دوری نمی‌رود اگر در این ایام که بازار کتاب‌های صوتی هم حسابی داغ است، به تازه‌ترین کتاب صوتی منتشر شده هم اشاره‌ای کنیم، «فوتبال علیه دشمن» نوشته سایمون کوپر که خود برای مدت زیادی از جمله آثار پرفروش بازار کتاب بود، با صدای عادل فردوسی‌پور که ترجمه کتاب را هم برعهده داشت، صوتی و در بازار عرضه شده که بسیار هم مورد توجه قرار گرفته است.

در ارائه جزییات پرفروش‌های آبان، اگرچه تلاش‌مان این بود که کتابفروشی‌ها تعداد نسخه آثار پرفروش خود را اعلام کنند، اما تعدادی چنین نکردند. در ادامه با آثار پرفروش نویسندگان ایرانی و خارجی در آبان آشنا می‌شوید.(ترتیب کتابفروشی‌ها اتفاقی است.)

مهدی درستی

انتشارات ثالث

خاطرات فراری‌های کره‌شمالی در ایران پُرفروش شد

خاطرات فراری‌های کره‌شمالی در ایران پُرفروش شد

خاطرات فراری‌های کره‌شمالی در ایران پُرفروش شد

خاطرات فراری‌های کره‌شمالی در ایران پُرفروش شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انسان خردمند و انسان خداگونه فوق العاده هستند
      جهان بینی منو عوض کردن
      عامه پسند هم خیلیی دوست داشتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج