۹۲۲۸۵۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

فضاپیمای رکوردشکن به زمین بازگشت

فضاپیمای X-۳۷B یکی از پروژه‌های بلندپروازانه و البته محرمانه نیروی هوایی آمریکا است که توانسته رکورد پیشین خود را بهبود ببخشد و به ماموریت ۷۸۰ روزه خود در مدار زمین پایان دهد.

دیجیاتو: فضاپیمای X-۳۷B یکی از پروژه‌های بلندپروازانه‌ و البته محرمانه نیروی هوایی آمریکا است که توانسته رکورد پیشین خود را بهبود ببخشد و به ماموریت ۷۸۰ روزه خود در مدار زمین پایان دهد.

فضاپیمای رکوردشکن به زمین بازگشت

در ابتدا قرار بود این فضاپیما تنها ۲۴۰ روز در مدار زمین قرار گیرد و ماموریت‌های خود را انجام دهد. با این حال این فضاپیمای ساخته بوئینگ، ابتدا رکورد ۷۱۷ روز ۲۰ ساعت و ۴۲ دقیقه را شکست و اکنون در یک فرود غافلگیرانه در مرکز فضای کندی پس از ۷۸۰ روز، رکورد قبلی خود را بهبود بخشید.

بر اساس گفته‌های مرکز «Rapid Capabilities» نیروی هوایی آمریکا، فضاپیمای X-37B توانسته است تمام ماموریت‌های محول شده به آن را به طور کامل انجام دهد و با موفقیت فرود بیاید. البته همانطور که پیش‌تر نیز گفته بودیم، این فضاپیما، کاملا پروژه‌ای محرمانه بوده و اطلاعاتی از محموله‌ و حتی اهداف آن در دسترس نیست. با این حال پیش از این برخی از مقامات دولتی به محتویات داخل فضاپیمای X-37B اشاره‌هایی کرده بودند.

آن طور که مقامات گفته بودند، داخل فضاپیمای X-37B یک پخش کننده حرارتی وجود داشته که از آن برای تست «تجهیزات الکترونیکی آزمایشگاهی» استفاده می‌شده است. همچنین یک لوله حرارتی نیز برای خنک نگه داشتن آن‌ها در طول پرواز های طولانی مدت تعبیه شده است. برخی از مقامات نیز خبر از یک پیشرانه یونی اثر هال داده‌اند‌. با این وجود انتظار می‌رود که فضاپیمای X-37B چندین ماهواره کوچک نیز در فضا رها کرده باشد.

با این حال، پنج ماموریت فضاپیمای X-37B اولین و آخرین ماموریت‌های محرمانه و طولانی مدت نیروی هوایی آمریکا نیست. قرار است که این فضاپیما و همچنین دیگر فضاپیماها، به انجام کار‌های سری در مدار زمین بپردازند. پرواز بعدی فضاپیمای X-37B در سال ۲۰۲۰ خواهد بود و از ایستگاه «Cape Canaveral» پرواز خود را شروع خواهد کرد.

فضاپیمای X-37B انتظارات را بالا برده است و قطعا برای بهبود رکورد خود تلاش‌های بیشتری خواهد کرد. با این وجود این بار باید بیش از ۲ سال در مدار زمین قرار گیرد. باید دید آیا می‌تواند از پس آن براید یا خیر.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج