۹۲۲۹۱۸
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

استقلال تیم دوم هم می‌خواهد

استقلال خود را پیدا کرده است و به نظر می رسد در ادامه این روند مدعی قهرمانی دراین فصل از بازی های لیگ برتر شود.

ورزش سه: استقلال خود را پیدا کرده است و به نظر می رسد در ادامه این روند مدعی قهرمانی دراین فصل از بازی های لیگ برتر شود. اما استقلال برای قهرمانی در لیگ برتر حتما یک تیم خوب روی نیمکت می خواهد. و البته تیم های خوب تر در رده های پایه. بی تعارف هم استقلال و هم پرسپولیس تیم های پایه خود را فراموش کرده اند. شاید به این دلیل که فوتبال ما آنی و نتیجه گرا شده است.

دیدید که به تازگی پرسپولیس با آریا بزرگر مهاجم تیم ملی جوانان قرارداد بست و به زودی تیم استقلال هم دو بازیکن تیم ملی جوانان را در اختیار خواهد گرفت. سوال اینجاست چرا استقلال و پرسپولیس نباید به تیم ملی جوانان بازیکن معرفی کنند و چرا باید برای تکمیل کادر فنی خود نیازمند تیم ملی جوانان باشند.

از بحث خارج نشویم. در بازی دوستانه تیم ملی جوانان با ذخیره های استقلال این تیم ملی جوانان بود که با بهره گیری از بازیکنان زیر ۱۸ سال حریف را با یک گل شکست داد. در حالی که تیم ملی جوانان یک گل دیگر هم توسط آریا برزگر به ثمر رساند که این گل مردود اعلام شد و البته در این بازی تیم ملی جوانان صاحب موقعیت های دیگری هم برای گل زنی شد که در برخی از صحنه ها عجله بازیکنان تیم ملی جوانان در زدن ضربه نهایی و در برخی از صحنه ها درخشش دروازه بان تیم استقلال موجب شد موقعیت ها از دست رود.

در ترکیب تیم استقلال بازیکنانی به میدان آمدند که در خیلی از بازی های استقلال روی نیمکت این تیم می نشنینند. مثل رضا آذری، میلیچ، مرتضی تبریزی، علی دشتی، میلاد باقری ... محمد بلبلی بازیکن محروم استقلال هم در این بازی برای تیم آبی ها به میدان آمد. چنین تیمی به تیم ملی جوانان باخت. البته این موضوع به معنی نفی ارزش های فنی بازیکنان تیم ملی جوانان نیست. کما اینکه آنها پیش تر با تیم لیگ برتری پارس جنوبی مساوی کرده بودند و تیم خوب خوشه طلایی در لیگ یک را هم برده بودند.

اما سوال اساسی اینجاست تیمی که یارای عبور از بازیکنان زیر ۱۸ سال را ندارد چگونه می خواهد به استقلال در مسیر قهرمانی در لیگ برتر کمک کند؟ نه فقط در استقلال بلکه در خیلی از تیم ها مربیان بیشتر روی یازده بازیکن اصلی و سه بازیکن ذخیره زوم می شوند و دیگر بازیکنان را برای حضور روی نیمکت در اختیار می گیرند تا لیست خود را پر کنند در حالی که نباید اینطور باشد. بازیکنی که روی نیمکت می نشیند حتی باید قوی تر باشد چرا که به بازی می رود تا در روند آن تغییر ایجاد کند و اگر ضعیف تر از بازیکن حاضر در میدان باشد این اتفاق صورت نخواهد گرفت.

استقلال تیم دوم هم می‌خواهد

تیم ذخیره های استقلال که در دیدار با تیم ملی جوانان یک بر صفر بازنده شد

از همه مهمتر اگر مربی روی نیمکت هم یک تیم خوب داشته باشد می تواند براحتی با هر ایده ای که دوست دارد و مبتنی بر شرایط حریف بازی کند. یک بار مهاجم سرزن به میدان می فرستد و یک بار مهاجمی که روی زمین خوب به توپ ضربه می زند. پر کردن لیست تنها یک وظیفه نیست. کمک به تیم است برای رسیدن به هدف. همیشه تیمی قهرمان می شود که روی نیمکت هم تیم خوب داشته باشد.

موج جذب بازیکنان پایه دیگر تیم ها هم یکی از ایرادات استقلال است. البته هم چنین پرسپولیس. چرا دیگر تیم های پایه دو باشگاه به تیم بزرگسالان بازیکن معرفی نمی کنند؟ آیا قحطی بازیکن خوب در رده های پایه به وجود آمده است؟ قطعا اینطور نیست. الهیار صیادمنش، امید نورافکن، سردار آزمون و دهها بازیکن دیگر ستاره های اخیر فوتبال پایه بوده اند.

استقلال و پرسپولیس برای معرفی ستاره ها به تیم های اصلی خود باید به معنی واقعی تیم پایه داشته باشند. این دو باشگاه تیم های پایه ای می خواهند که هر سال دو سه بازیکن خوب به تیم بزرگسالان معرفی کنند. هدف تیم های امید استقلال و پرسپولیس و دیگر رده های پایه باید سازندگی و معرفی بازیکن به تیم اصلی باشد در حالی که اکنون هدف آنها این است که در مسابقات باشگاهی تهران صاحب عنوان شوند. نتیجه این می شود که ذخیره های استقلال و جوانان این تیم به تیم ملی جوانان می بازند.

استقلال تیم دوم هم می‌خواهد

تیم امید استقلال که مربی آن صمد مرفاوی بود و در ترکیب از جباری، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان و ... بهره می برد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی وزارت رنگی عمل میکنه و سه مدیر، سه سرمربی و کلی بازیکن رو عوض میکنه، چه انتظاری دارین؟! رمز موفقیت یه تیم، ثباته که تو سال‌های اخیر در استقلال در هیچ زمینه ای وجود نداشته!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نذاشتن ثبات داشته باشه

    • ایرج دهیار

      نفرین خدا بر رسانه ای که پنجمین تیم پرهوادار جهان رو نمیبینه به جایه افتخار خباثت و حسادت تو وجودتون موج میزنه انگار که ایران فقط تهرانه تیم دیگه هم کشک هستن دیگه دشمنی رو با ما ترکها علنی کردین نه تنها ما بلکه کل شهرستانها برای شما هیچ ارزشی ندارن در حالیکه همتون شهرستانی هستین لیگ برتر ۱۶ تا تیم داره راسانه ملی هم مختص ۱۶ تا تیم هستش ولی شما خودتونو زدین به کوری کم کم ۲۰ میلیون هوادار تراختور رو نمیبینین یا سپاهان که ۵ بار قهرمان لیگ ۵ بار هم قهرمان جام حذفی شده پس چرا طرفداران تیم های دیگه احترام نمیزارین اگه تو کشور خارجی بودیم میگفتیم اینجا که کشور ما نیست بایدم از تیم های خودشون بنویسن ولی متاسفانه رسانه ملی پول بیت المال فقط مختص دو تا تیم هستش یعنی ۱۴ تا تیم دیگه خارجی هستن امیدوارم یه روز عدالت رعایت بشه و رسانه ملی هر ۱۶ تا تیم رو به یک چشم ببینه شماها بزور ما رو از ایران جدا میکنین ولی عاشق ایران خاک ایران عزیزمون هستین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج