۹۲۳۱۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
۱۷ نظر
۵۰۱۱
پ

کسی زیر بار گرانی گوشی نمی‌رود

در حالی که این روزها قیمت ارز در سراشیبی قرار گرفته، اما گوشی‌های موبایل با افزایش قیمت مواجه شده است. هرچند واردکنندگان گوشی معتقدند نباید چنین اتفاقی می افتاد، اما این تغییر قیمت حتی در فروشگاه‌های آنلاین هم قابل مشاهده است.

ایسنا: در حالی که این روزها قیمت ارز در سراشیبی قرار گرفته، اما گوشی‌های موبایل با افزایش قیمت مواجه شده است. هرچند واردکنندگان گوشی معتقدند نباید چنین اتفاقی می افتاد، اما این تغییر قیمت حتی در فروشگاه‌های آنلاین هم قابل مشاهده است.

پس از تغییراتی که برای واردات گوشی مسافری در نظر گرفته شد، بهترین موقعیت برای واردکنندگان رسمی فراهم شد تا با تفاوت قیمتی که اکنون گوشی‌های مسافری نسبت به واردات رسمی دارند و دیگر نمی‌توان گوشی‌های مسافری را به‌صرفه‌تر قلمداد کرد، بازار را در دست بگیرند و با فراهم کردن نیاز مصرف‌کننده، بازار گوشی‌های موبایل را که در طول دو سال گذشته، به دلایلی از جمله افزایش نرخ ارز و رجیستری و مانند اینها دچار بحران شده بود، ساماندهی کنند.

کسی زیر بار گرانی گوشی نمی‌رود

طرح رجیستری یا شناسنامه‌دار کردن تجهیزات سیم‌کارت‌خور با هدف مبارزه با قاچاق از سال ۱۳۹۶ اجرایی شد و واردکنندگان غیررسمی برای جبران این موضوع، به واردات چمدانی گوشی‌های مسافری رو آوردند که از معافیت‌های گمرکی برخوردار بودند. البته پس از آن، اقداماتی برای مقابله با این وضعیت در نظر گرفته شد، از جمله دریافت مستقیم کد فعال‌سازی گوشی مسافری پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه سریال دستگاه در گمرک بود که با اتصال گمرک به سامانه همتا امکان‌پذیر شد.

اما این اقدام هم چندان موفقیت‌آمیز نبود و به خرید و فروش اطلاعات مسافران و حتی بدون آگاهی آن‌ها منجر شد که در سفرهای زیارتی حجاج هم شدت گرفت. به همین دلیل با نزدیک شدن به ایام اربعین، وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، تعرفه گمرکی واردات تلفن همراه را با افزایش حقوق ورودی گوشی به ۲۶ درصد رساند، هم‌چنین معافیت ۸۰ دلاری برای واردات تلفن همراه مسافری حذف شد و مقرر شد استفاده از نرخ ارز بازار ثانویه برای محاسبه حقوق ورودی واردات تلفن همراه مسافری اعمال شود.

از طرفی بازار گوشی در یک سال اخیر بالا و پایین بسیار داشته و البته روند آن تحت تأثیر عواملی مانند افزایش نرخ ارز، عمدتاً صعودی بوده است. عواملی مانند مانند سودجویی برخی فروشندگان از اسم رجیستری و مشکلات واردکنندگان و اختلال‌های چندباره در سامانه همتا و واردات گوشی مسافری هم چند مرتبه بازار گوشی را دستخوش تحول کرد، اما این روزها شاهد کاهش قیمت ارز هم هستیم که حتی اگر به یک باره قیمت گوشی را کاهش ندهد، اما کمترین انتظار این است که افزایش قیمتی را هم در بازار شاهد نباشیم.

در این باره اخیرا رضا دیهیمی - نایب‌رییس انجمن واردکنندگان موبایل تبلت و لوازم جانبی- درباره احتمال افزایش قیمت گوشی گفته بود: افزایش قیمتی برای مصرف‌کننده نهایی نخواهیم داشت زیرا نه دلار گران شده و نه تعرفه گوشی‌های شرکتی افزایش پیدا کرده و نهایتا همان سه درصد هزینه خدمات پس از فروش به گوشی‌ها اضافه می‌شود و مورد دیگری برای افزایش قیمت وجود ندارد و با افزایش قیمت نامتعارفی روبه‌رو نخواهیم بود.

این در حالی است که به اذعان خریداران و مصرف‌کنندگان گوشی در دو هفته اخیر که خبر افزایش تعرفه گمرکی برای گوشی‌های مسافری منتشر شده، در بازار افزایش قیمتی رخ داده که البته شاید متناسب با دو تا سه برابر شدن قیمت گوشی به دلیل افزایش نرخ ارز نباشد، اما با توجه کاهش نرخ ارز و بازاری که از جهت واردات کمبود ندارد و از گوشی اشباع شده هم قابل توجیه نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نخرید حتی اگر در دراز مدت باشد تا ارزان شود اینها باید از انحصار خارج شود

    • امید

      این وزیرنادان اززمانی که طرح رجستری کردن گوشی رابنانهاد دیگه کسی نتونست گوشی بخرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رجیستری برای رسد کردن بهتر مردم بود قاچاق کیلو چنده

      • دهقان زاده

        دولت کلی از رجیستری درآمد کسب میکنه که قبلا به جیب قاچاقچی میرفت و این سیاستی است که اکثریت دولتها از آن استفاده می کنند. مشکل گرانی به خاطر تورم مزمن و بی ارزشی ممتد پول ملی است که نزدیک به ۴ دهه است اقتصاد کشور از آنها رنج میبره در واقع سیاستهای کلان اقتصادی و سیاسی بسیار نادرسند و تاثیرات بزرگی میذارند والا یک رجیستری حداکثر ۱۵ درصد گوشی رو گرون میکنه نه ۳۰۰ الی ۳۵۰ درصد

    • jafar.a گفتگو کردیbaforoush

      مردم چون آمار و قیمت های جهانی رو مشاهده می کنند، گرانی گوشی و خودرو و خیلی چیزهای دیگر توی کتشون نمیره و قبول ندارند.( مگر مجبور به خرید باشند)
      ولی عاملان گرونی ، مخصوصا عاملان داخلی در حق مردم خیلی بدی و ظلم کرده اند....

    • بدون نام

      وزیر شوآف از اینور گوشی گرون میکنه سود میلیارد دلاری به جیب میزنه از اونور با مانور تبلیغاتی رومینینگ زایرین اربعین رو برمیگردونه

      با تو دیگه کی هستی

    • ی مادر بدبخت

      تو رو خدا ب روزا قسمتون میدم گوشی هارو ارزون کنین بخدا قسم چند سال پسرم میگه گوشی میخام نمبتونم براش بخرم مغازه ها هم قستی نمیدن میگن قیمتا میره بالا ضرر میکنیم ی مثل من مستجر چ کار کنم بخدا همش باید گریه کنم تا پسرم ی چند روز نگه گوشی وا ب روزی ک ی اشناهی گوشی بخره تا چند روز من باید حرفاش تحمل کنم ب کجا درد دلم بگم ک خونه

    • بدون نام

      کاش گوشیا ارزون بشه ما بچه دارا چ گناهی کردیم میگه دوستم چوشی چند میلیونی داره من هم میخام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم گوشی داشتم بجه ام پرت کرد شکوند وخودمم کارمندم یه ماهه بدون گوشی موندم نمیتونم بخرم حتی به صورت قسطی

    • ی مادر بدبخت

      ی گوشی ک دستم مال چند سال یا خراب یا بلند گوش مشکل داره بدرک خودم نمیخام ولی بچه ها گناه دارن تو رو بخدا هر کی دستش تو کار گوشی ارزونشون بکنین ی جایی رو بزارین ک ما بتونیم قستی بخریم

    • بدون نام

      انوفت شما میگویید
      تورم کاهش پیدا کرده وضعیت اقتصادی بهتر شده .اخه چقدر خبرهاتون تناقض داره

    • کامران

      مرگت باد دولت تبخیر امید
      بقول اون سردار من اگه ۵تا گوسفند هم داشتم نمی دادم اون بچرونه!؟

      پاسخ ها

      • بی نام

        این دولت بدترین دولت پر از دروغ گفتن چه بلایی بر سر مردم اورده

    • بدون نام

      زیر بار گرانی هیچ چیز نخواهند رفت. بخواهند هم نمیتوانند زیر بار بروند.

    • بهزاد

      مفته بخرن

    • بدون نام

      وزیر بی کفایت ‌شومن باز .طرحهایی میده به نفع دولت وسرمایه دار وبه ضرر مردم .پدر اینترنت را هم در آورده اصلا بدرد نمیخوره نه سرعت داره نه قابلیت دانلود .آخه حقه بازی تا کی .خجالت بکشید

    • عبدالرحمن

      ما مردم آنقدر بی خاصیت و بی رگ شده ایم که حتی اگه برای خوابمون هم مالیات نجومی دریافت کنند می پردازیم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج