۹۲۳۱۱۷
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

اعتراض جمهوری آذربایجان به سفیر فرانسه

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه سفیر فرانسه در باکو را در رابطه با امضای یک سند میان شورای منطقه ای اورین - رون - آلپ این کشور و منطقه قره باغ کوهستانی، احضار کرد.

ایرنا: وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز دوشنبه سفیر فرانسه در باکو را در رابطه با امضای یک سند میان شورای منطقه ای اورین - رون - آلپ این کشور و منطقه قره باغ کوهستانی، احضار کرد.

به گزارش وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، "خلف خلف اف" معاون وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با "زاکاری گروس" سفیر فرانسه در باکو در راباطه با ملاقات اخیر "لوران ووکیه" رئیس شورای منطقه اورین - ران - آلپ فرانسه با "ماسیس مایلیان" وزیر امور خارجه رژیم خودخوانده قره باغ کوهستانی در ایروان و امضای بیانیه مشترک فیمابین، یادداشت اعتراض جمهوری آذربایجان را به وی تسلیم کرد.

اعتراض جمهوری آذربایجان به سفیر فرانسه

خلف اف در دیدار با سفیر فرانسه اظهار داشت: مطالب انعکاس یافته در این سند امضا شده لطمه جدی به روند مذاکرات حل مناقشه قره باغ وارد می کند.

در این دیدار همچنین اعلام شد که این سند امضا شده میان یک نهاد محلی فرانسه با رژیم خودخوانده قره باغ کوهستانی غیر قانونی و مغایر با مفاد قانون اساسی فرانسه و مصوبات اتحادیه اروپا است.

همچنین به نظر سفیر فرانسه رسانده شد که امضای چنین سند غیر قانونی بر موضع بی طرفی فرانسه به عنوان یکی از روسای گروه میانجی سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ، تردیدی ایجاد می کند.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین خواستار توضیحات طرف فرانسه در رابطه با دیدار نماینده رسمی این کشور با وزیر امور خارجه رژیم خودخوانده قره باغ کوهستانی شد.

منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان در همجواری آن در جریان درگیری های نظامی سال‌های ۱۹۹۲ الی ۱۹۹۴ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تحت تصرف نیروهای ارمنی درآمد.

آمریکا، روسیه و فرانسه از سال ۱۹۹۷ میلادی ریاست مشترک در گروه میانجی مینسک سازمان المنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ را بر عهده دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جومونگ چوسان قدیم

      هیچ گونه اعتراضی نیس

    • مرتضی

      هرجا ندای جدایی طلبی و آشوب و هرج و مرج باشه،دولتهای استعمارگر هم در نهان هم عیان پشتیبانی میکنن،
      چرا در فرانسه(و هم پیاله هاشون) کسی نمیگه به معترضین کمک کنیم؟؟

    • ■■■■

      منطقه قره باغ از نامش(ترکی)معلوم است مال آذربایجان است و این منطقه با همکاری بعضی کشورهای همجوارش اشغال ارمنستان متجاوز شده با قتل عام وحشیانه مردم آن دیار

    • بدون نام

      هر سه میانجی مسیحی !!!!عجب

    • بدون نام

      این فرانسه دست کمی ازآمریکاندارد!همیشه طرفدارارمنستان بوده!جنگی جدید راه نیندازن!لبنان وسوریه ومصرو...مستعمره آنهابوده!این قره باغ هم پیدایش میشه!بروکشورخودتواصلاح کن،مردم هرروز تظاهرات می کنند!

    • بدون نام

      این دولتهای ملعون اروپایی همون استعمار گران و خونخواران سابق هستن که در عصر حاضر پشت نقاب دموکراسی قایم شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج