۹۲۳۳۴۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بیانیه کشورهای عضو روند آستانه در ژنو

کشورهای ضامن روند آستانه در بیانیه ای اعلام کردند که روسیه، ترکیه و ایران در خصوص حمایت از کمیته قانون اساسی سوریه توافق دارند.

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیا الیوم، کشورهای ضامن روند آستانه در بیانیه ای اعلام کردند که روسیه، ترکیه و ایران در خصوص حمایت از کمیته قانون اساسی سوریه توافق دارند.

متن بیانیه به این شرح است :

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه بعنوان ضامنین فرمت آستانه یک نشست سه جانبه در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۹ در ژنو برگزار کردند و مشورتهایی را با آقای گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای سوریه انجام دادند.

بیانیه کشورهای عضو روند آستانه در ژنو

وزرای خارجه:
۱. بر تعهد مستحکم ضامنین آستانه نسبت به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه مجددا تصریح نموده و تاکید کردند که این أصول باید مورد احترام همه طرفها باشد. آنها اهتمام قوی خود برای مبارزه با تروریسم در کلیه اشکال و مظاهر و مقابله با دستورکارهای تجزیه طلبانه در سرزمین سوریه را تکرار کردند.

۲. از تشکیل کمیته قانون اساسی و آغاز بکار آن در ژنو در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۹ بعنوان نتیجه کمک موثر ضامنین آستانه و اجرای تصمیمات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی استقبال کردند و در این ارتباط از تلاشهای نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه تقدیر نمودند.

۳. ضمن ابراز این اعتقاد که آغاز بکار کمیته قانون اساسی تایید می کند که راه حل نظامی برای منازعه سوریه وجود ندارد، بر تعهد خویش مبنی بر پیشرفت فرایند سیاسی سوری- سوری پایدار و مداوم با تسهیل سازمان ملل در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل مجددا تصریح کردند.

۴. اهتمام خویش در حمایت از کار کمیته قانون اساسی از طریق تعامل مستمر با طرفهای سوری و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه به منظور اطمینان از کار موثر و پایدار آن را مورد تایید مجدد قرار دادند.

۵. این دیدگاه را بیان کردند که کار کمیته قانون اساسی باید با احساس مصالحه و تعامل سازنده، بدون دخالت خارجی و تحمیل جدول های زمانبندی خارجی، با هدف رسیدن به توافق کلی اعضای آن که نتیجه کار بتواند گسترده ترین حمایت ممکن مردم سوریه را کسب نماید، اداره شود.

۶. بر اهمیت فرایند حل و فصل گسترده تر در پیشبرد افزایش کمکهای انساندوستانه برای کلیه سوری ها در سراسر کشور بدون پیش شرط و تبعیض، تسهیل بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان و اشخاص بی خانمان داخلی به مناطق اصلی زندگی اشان در سوریه و همچنین اطمینان و اعتماد سازی میان طرفهای سوری تاکید کردند.

ژنو، ۲۹ اکتبر ۲۰۱۹

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ترکیه خودش به سوریه حمله کرده از گروه های تروریستی حمایت کرده و سوریه رو بهم زده حالا تو کمیته قانون اساسی سوریه هم هست؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج