۹۲۳۴۲۸
۳۸ نظر
۵۰۰۶
۳۸ نظر
۵۰۰۶
پ

جعفرزاده: مخالفان FATF دلسوز مردم نیستند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم پذیرش پالرمو و لوایح چهارگانه و فرار کردن از تصویبش بستن دست‌هایمان است.

خبرگزاری ایلنا: یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم پذیرش پالرمو و لوایح چهارگانه و فرار کردن از تصویبش بستن دست‌هایمان است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره اقدام «FATF» در قبال ایران و اینکه چقدر ضرورت دارد CFT و پالرمو در کشور تصویب شود، گفت: ابتدا باید این نکته را ذکر کنم که لوایح چهارگانه موسوم به «FATF» شامل اصلاح قانون مبازره با تأمین مالی تروریسم،‌ اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، پیوستن ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) و پیوستن به کنواسیون تامین مالی تروریسم (CFT) است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه تامین مالی تروریسم که یکی از این لوایح چهارگانه است تائید شورای نگهبان را گرفته، اما مابقی مانده است آن هم بدون این که توجیهی در کار باشد.

وی با بیان اینکه ما که نمی‌توانیم سازی جدا از ساز ساختار دنیا بزنیم، اظهار کرد: آخر این چه معنی دارد که ما همیشه می‌خواهیم تافته جدا بافته باشیم، اگر «پالرمو» را به تصویب نرسانیم ما با «کنگو» که حتی اسمش را هم خوب نمی‌توانم تلفط کنم باقی می‌مانیم.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با یادآوری این مطلب که ۱۹ سال است در ایران چانه می‌زنیم که این لوایح را امضا کنیم یا خیر، گفت: اگر امضاء نکنیم شرایط برای کشور ما بسیار سخت خواهد شد، در واقع ما با عدم امضاء این لوایح با ادبیات دیگری می‌گوییم حامی تروریسم هستیم درصورتی که اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ کشور دنیا به طور مشروط وارد «FATF» شده‌اند، بیان کرد: می‌توانستیم به طور مشروط وارد «FATF» شویم و بگوییم کشورهایی را که کمک می‌کردیم همواره کمک می‌کنیم و این تروریسم گفتن‌های شما را قبول نداریم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اگر نتوانیم وارد «FATF» شویم دیگر هیچ پولی نمی‌توانیم رد و بدل کنیم و همانطور که بارها عنوان کردم شرایط دور زدن تحریم با این رفتارها تقریبا غیرممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در یکپارچگی با دنیا شرکت کنیم و آن چیزهایی که بی‌خطر و مشکل است را بپذیریم، گفت: یعنی همه دنیا موقع امضا کردن (پالرمو) متوجه نشدند خطرناک است و فقط ما و کنگو متوجه شدیم! واقعا این رفتارها هیچ توجیهی ندارد و من می‌خواهم اگر کسی دلش به حال مردم می‌سوزد ورود کند، زیرا عدم تصویب این لوایح شرایط سختی را برای کشور به وجود می‌آورد.

جعفرزاده افزود: مردم به حد کافی زیر فشار هستند، کشور به اندازه کافی مشکلات دارد چرا می‌خواهیم دست خودمان را قپانی از پشت ببندیم؟ عدم پذیرش پالرمو و لوایح چهارگانه و فرار کردن از تصویبش بستن دست‌هایمان است، این رفتارها اشتباه محض و بر اساس احساسات تصمیم گرفتن است، درصورتی که باید بر اساس عقلانیت کشور را اداره کرد.

وی ادامه داد: واقعا جای تاسف دارد وقتی از بعضی‌ها می‌شنوم که می‌گویند «ما نخواهیم رفت، ما قبول نداریم». با این حرکات بعد از ۱۹ سال که پیش شرط را پذیرفته‌ایم فقط ما می‌مانیم و کنگو!

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اگر این لوایح را نپذیریم همانطور که اشاره کردید شرایط زندگی بر مردم سخت خواهد آن وقت چه کسانی باید پاسخگو باشند، عنوان کرد: مسلم است که مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال مسئول اظهارنظر کردن است.

وی ادامه داد:‌ در جریان بررسی عنوان کردیم که آرای اعضای تشخیص مصلحت نظام مشخص و در تاریخ کشور ثبت شود چه کسانی به این لوایح چهارگانه رأی ندادند. معتقدم آینده مشخص می‌کند این کار بر خلاف امنیت و مصلحت کشور بوده است و تمامی کسانی که در این لجبازی شرکت می‌کنند، دلشان برای مردم و کشور نمی‌سوزد و خیلی ساده‌لوحانه است که اینگونه به قضیه نگاه کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر این لوایح امضا نشود، باز شاهد اختلاس‌ها و دزدی‌ها در داخل کشور خواهیم بود زیرا تصویب این لوایح می‌توانست بساط فساد، قاچاق و پول خارج کردن از کشور را ببندد، می‌توانست پولشویی را از بین ببرد و کسی هم جرأت نکند از ایران پول خارج کند.

وی با اشاره به اینکه اگر زودتر تکلیف خود را در پیوستن به «FATF» مشخص نکنیم برای مراودات اقتصادی به مشکل برخواهیم خورد، گفت: حتی اگر یک بانکی دواطلبانه بخواهد با ما کار کند بانک‌های دیگر طبق قوانین بین‌المللی آن را تنبیه می‌کنند و اینگونه تقریبا هیچ بانکی با ما کار نمی‌کند، خب اسم این را چه چیزی می‌خواهند بگذارند؟ واقعا شأن ایران تا به این حد نزول کرده است که در حد کنگو باشد و از لحاظ اقتصادی هم پایه این کشور شود؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خاتمه با بیان اینکه ما که برای نابودی تروریسم خون‌ها دادیم و داعش را ما نابود کردیم،‌ گفت:۱۹ سال روی یک موضوع خیلی ساده بحث کردیم اما امروز مشاهده می‌کنیم عربستان که حامی تروریسم است عضو می‌شود! اسرائیل که رژیم نسل‌کش است عضو می‌شود! ما که هیچ کدام از اینها نیستیم چرا عضو نشویم؟ چرا می‌ترسیم و فرار می‌کنیم؟ چرا وارد معاهدات بین‌المللی نمی‌شویم؟ آن هم هنگامی که کشور شفافی هستیم و ساخت و نگهداشتن بم اتم را حرام می‌دانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره تو دلسوز مردمی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما موافقان خیلی دلسوز هستند.چه زود یادتان رفت که برای برجام هم این حرفها را میزدید

      • @

        مردم حالا فهمیدید که چه کسانی موافق تصویب این لوایح هستن؟؟ :) خوندین این جفر چی گفت؟ گفت اگه تصویب نشه ما نمیتونیم پول جابجا کنیم!!!!! :) میگه اگه تصویب نشه ما نمیتونیم پولایی که دزدیدیم رو به خارج ببریم! :) مردک جفری؟ یعنی الان کشورهایی که عضو fatf هستن پولشویی نمیکنن! اختلاس نمیکنن! به تروریستا کمک مالی نظامی نمیکنن؟ خودت رو خ ر فرض کردی مردک؟ میشه بگی چرا لوایحی که برای ایران تنظیم شده چرا اینقدر سختگیرانه هستش؟ مردک خدا زده میشه بگی بعد تصویب این لوایح ایران قراره چه تعهداتی رو اجرایی کنه؟ فقط زر زدن که بدرد نمیخوره فقط کنگو گفتن که نشد حرف یارو

    • عبدالرحمن

      کنگو هم از سر ما زیاده!

    • تابش

      دلسوزی جنابعالی ثابت شده یک کار مفید برای ملت نداشته ای

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همینکه رفت جبهه جنگید رشت و گذاشت رفت تا خوزستان و تهران سقوط نکنه دو تا پاهاشم داد کار بزرگی کرد

      • بدون نام

        واسه بعضیا هر کاری هم بکنه بازم مثل گربه چنگ میزنن

    • بدون نام

      ادبیات کوچه بازاری

    • بدون نام

      آقای نماینده مگه شما نمیدونی ، خوب بعضی ها داخل کشور میخوان دزدی و اختلاس کنن با ارقام نجومی، میخوان با داعش و تروریست باشن، اینها مردم ایران براشون مهم نیست، مگه شما نمیدونی آقای نماینده؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو راس میگی

      • بدون نام

        11/3 قرار نیست به هر کی که اینجا نظر دادی نظر بدی!!!

    • بدون نام

      مثل برجام
      شورای نگهبان FATF را تایید نکرده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ کدام تون به درد ملت نمی رسید

    • بدون نام

      از کی این آقای امین آبادی علامه دهر شده حالا فکر میکنه جانبازه یعنی همه چیزو میفهمه.نه عزیز جان تو به اندازه قد و قواره خودت میفهمی اینقدر خودتو فیلسوف ندون.اگه تصویب اینfatfبه صلاح مملکت بود قطعاً رهبری در سخنرانیها لفظاً تایید میکرد.پس لطفاً سنگ مردمو به سینه نزن آقای امین آبادی.

    • بدون نام

      بد بختی ملت این است که مسولیت با دولت است و اختیار دست دولت سایه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسن بلکه دشمن مردم هم هستند

    • بدون نام

      همه میدونن ومیفهمنن وقتی پمپییو نواستار تصویب FATF هست مثل شما طرفدار مردم هستند

    • بدون نام

      آقای ایمن آبادی واقعاً برات متاسفم.چقدر ساده لوح تشریف دارید.اگه میخوای جلوی اختلاس و پولشویی رو در کشور کنترل کنید حتماً باید خارج از کشور برات نسخه بنویسند.مجلس اینقدر بی خاصیت هست که بلد نیست برای خودش برنامه تهیه و تنظیم کنه پس میشه بگید شما در مجلس چکار میکنید.

      پاسخ ها

      • shanjani.............

        '''' مخالفان FATF ' فقط ' دلسوز خودشان' هستند''' و لاغیر ''''

      • کرد بچه

        دقیقا با حرف شما موافقم باید متمرکز داخل بود تا دزدی واختلاس کم شود ونسخه های بیرونی برای محدود سازی ماست

    • ایران سوخته

      مگه ایران هم دلسوزی داره !؟ اگه داشت که به این فلاکت و بدبختی و خواری نمی افتاد

    • سیدمهدی

      کدوم منفعت؟؟

    • علی

      این گونه لوایحه استعماری به درد مستکبران می خورد،موافقت با این به ضرر مملکت هست.

    • بدون نام

      پس اونایی که عزت و حیثیت ملت ایران را به باد فنا دادند و می دهند دلسوز ملتند تا کی خفت و خواری در برابر دشمنان پس برای چی انقلاب کردیم اون زمان که بهتر بود و اینهمه شهید و جانباز نمی دادیم ما برای عزت و سربلندی ملت و ایران قیام کردیم نه فروش شرف و عزتمان

    • بدون نام

      تو این مملکت هیچ مقامی دلسوز مر دم نیست همه دلسوز جیب های مبارک خودشان هستند

    • بدون نام

      لعنت بر فی اف تی اف همه طرفدارانش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بر شما دشمنانش

      • بدون نام

        درود بر روحانی

    • ابو امیر

      تو دلسوزی

    • بدون نام

      احسن, بلکه دشمن مردم هم هستند

    • بدون نام

      مخالفای FATF فقط دلسوز خودشونن. اونا اصولگراهای واپسگرای چندشین که فقط به خودشون و منافع خودشون فکر میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسن

    • Pooya

      گفتن که بوی دماغ سوخته میاید؟؟؟؟؟بابادوگانه سوز خخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      حتما شما موافقان خودفروخته FATF دلسوز مردمید خخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر روحانی

    • بدون نام

      مردم ایران که مهم نیستن،مهم اینه که راه دادن پول نفت و ثروت مردم بدبخت به لبنان و غزه و یمن و عراق و... بسته نشه یه وقت! راه دزدی و اختلاس و گم شدن های میلیارد دلاری بسته نشه یه وقت!پالرمو اخه،بده،جیزه...

    • تقی

      آره به خدا زدی تو خال مسئله این که به نظر شما اول اونا بعد خودمون

    • Mohammad Reza Hamidi

      اگر نمي فهمي ، بفهم ما به صد دليل تافته ي جدا بافته هستيم اقاي نماينده ي محترم. دنيايي كه ميفرماييد در دنياي شما جمهوري اسلامي چند دوست دارد؟؟ بيچارگي ما اين هست كه سياستمدران ما امثال شمايند. خيلي متاسفم اقاي نماينده ي بالنسبت محترم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج