۹۲۳۴۶۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

جهانبخش؛ رازی که بر همه پوشیده است

آینده علیرضا جهانبخش، گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران رازی است پوشیده بر همگان! حتی برای مربی خودش در تیم برایتون، گراهام پاتر.

ورزش سه: به نقل از یی بی سی ، در پایان فصل اول حضورش در لیگ برتر فوتبال انگلیس وقتی از مدیر برنامه‌هایش در مورد سال دوم جهانبخش در برایتون سئوال شد پاسخش این بود که علیرضا در فصل دوم "گل می‌کند."

استدلال امیر هاشمی‌مقدم ، مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش، این بود که او قبلا در لیگ هلند در تیم‌هایی که بازی کرده (نایمخن و آلکمار) همیشه در فصل دوم عملکرد به مراتب بهتری داشته است. اما در جنوب انگلستان فعلا از علیرضا خبری نیست. جهانبخش که گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه برایتون هم هست بعد از اینکه در فصل اولش نتوانست گل بزند یا پاس گل بدهد، در این فصل فقط در مسابقه حذفی مقابل تیم دسته پایین‌تر بریستول سیتی به میدان رفته است. در حالی که ۱۰ هفته از لیگ برتر گذشته او هنوز حتی یک دقیقه هم در این مسابقه‌ها شرکت نداشته و گاهی حتی در میان فهرست ۱۸ نفره تیم برایتون هم قرار نگرفته است.

داستان فقط برای علاقمندان فوتبال ایران عجیب نیست. حتی خبرنگارهای فوتبال انگلیس هم می‌خواهند بدانند دقیقا بر علیرضا چه می‌گذرد. به طور مثال چند هفته پیش قبل از مسابقه تیم‌های برایتون و تاتنهام که قرار بود به صورت زنده از تلویزیون آبونمان بریتانیا پخش شود شبکه "بی‌تی‌اسپورت" در تبلیغ قبل از مسابقه تصویر شادی علیرضا جهانبخش هنگام تمرین را پخش کرد ولی در طول این مسابقه هم ملی‌پوش ایرانی از روی نیمکت ذخیره‌ها بلند نشد. صبر روزنامه‌نگاران جمعه هفته پیش در نشست خبری قبل از مسابقه برایتون و اورتون، وقتی بار دیگر علیرضا جهانبخش در لیست ۱۸ نفره تیم برای روز مسابقه قرار نگرفت، لبریز شد.

آن‌ها سوال‌های زیادی از گراهام پاتر سرمربی برایتون در مورد علیرضا جهانبخش پرسیدند. خیلی‌ها دوست داشتند بدانند جهانبخش را در سال ۲۰۲۰ هم با پیراهن برایتون می‌بینند یا اینکه او به صورت قرضی و یا دائم به تیم دیگری خواهد پیوست. سوالی که انگار مربی هم جوابش را نمی‌دانست.

علیرضا: یک ورزشکار حرفه ای مثال زدنی

"همه فوتبالیست‌ها دوست دارند همیشه بازی کنند. این را می‌فهمم. ولی اگر قرار باشد در این مورد (رفتن علیرضا جهانبخش از برایتون) اتفاقی بیفتد، ما سر وقت به همراه او تصمیم می‌گیریم." گراهام پاتر مربی انگلیسی برایتون که خودش بعد از سال‌ها به سرزمین مادری برگشته حرف‌هایش در مورد علیرضا جهانبخش را این‌طور شروع می‌کند.

سرمربی برایتون که پیش‌تر در اوسترشوند سوئد سابقه همکاری با سامان قدوس را داشته، گفت: "او یک عضو مهم تیم ماست. در فوتبال شرایط می‌تواند به سرعت عوض شود و شاید هفته بعد به او بازی برسد. تصمیم نهایی به عهده باشگاه است. ما نمی‌خواهیم کسی را که دوست ندارد اینجا بماند به زور نگه داریم. اما در مورد علی مسئله فرق می‌کند. او یک حرفه‌ای صد درصد متعهد است. وقتی خودم بازیکن بودم زیاد نتوانستم بازی کنم، بنابراین احساس او را دقیقا می‌فهمم. ولی این بخشی از چالش بازی کردن در لیگ برتر است."

خبرنگار محلی دیگری صحبت‌های سرمربی در مورد علیرضا جهانبخش را این گونه خلاصه می‌کند: "واضح است که از نحوه تمرین کردن و رفتار حرفه‌ای علیرضا راضی هستند. البته این به معنی جای داشتن در ترکیب اصلی نیست. کادر فنی می‌خواهد او به این رویه ادامه دهد تا موقعی که فرصتی برای او باز شود."

"پسر خوب ایرانی"

نمونه‌های زیادی از فوتبالیست‌های درجه یک خارجی بوده‌اند که نتوانستند خود را با شرایط فیزیکی و سرعت لیگ برتر فوتبال انگلیس تطبیق دهند. البته هنوز نمی‌توان علیرضا جهانبخش را در این دسته قرار داد. او دو مسابقه آخر فصل پیش جلوی غول‌هایی مثل آرسنال و منچسترسیتی در ترکیب اصلی بود اما با آمدن سرمربی جدید در تابستان انگار وظایف دیگری برای بهترین گلزن دو سال پیش لیگ فوتبال هلند در نظر گرفته شده است.

شانس هم در این میان نقش مهمی داشته است. مصدومیت‌های بی‌موقع و اردوهای تیم ملی ایران کار علیرضا جهانبخش را سخت‌تر کرد. نتایج این فصل برایتون در لیگ برتر هم این فرضیه را تقویت می‌کند که انگار سرمربی جدید هنوز مشغول آزمون و خطا برای یافتن تاکتیک اصلی تیم است. برایتون می‌تواند یک روز تاتنهام را ۳-۰ ببرد و روز دیگر در خانه ۰-۲ به ساوتهمپتون ببازد.

هیچ کس دقیقا نمی‌داند چرا هنوز علیرضا جهانبخش در برایتون گل نکرده است اما هواداران این تیم ساحلی با وجود آمار نه چندان جالب، علیرضا یا "ای‌جی" را دوست دارند. این هفته در یک برنامه رادیوی محلی جنوب انگلستان موضوع بحث با طرفداران برایتون، علیرضا جهانبخش بود. نتیجه‌گیری نهایی: ممکن است در آینده جهانبخش در برایتون فرصت درخشش پیدا کند اما اگر این اتفاق نیفتاد، هر جا که باشد هواداران برایتون برایش آرزوی موفقیت می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید جدا بشه.بازیکنی که تو ترکیب نباشه فوتبالش نابود میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج