جاباما
۹۲۳۶۷۸
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

قطر زیر بار شروط سعودی‌ها و متحدانش نمی‌رود

"علیا احمد بن سیف آل ثانی" نماینده قطر در سازمان ملل ضمن تاکید بر اصل گفت وگو و مذاکره تاکید کرد، دوحه تنها بدون پیش شرط با کشورهای تحریم کننده مذاکره می کند.

ایرنا: "علیا احمد بن سیف آل ثانی" نماینده قطر در سازمان ملل ضمن تاکید بر اصل گفت وگو و مذاکره تاکید کرد، دوحه تنها بدون پیش شرط با کشورهای تحریم کننده مذاکره می کند.

به گزارش روزنامه قطری "الشرق"، آل ثانی کشورهای تحریم کننده را به مذاکره بدون پیش شرط دعوت کرد.

قطر زیر بار شروط سعودی‌ها و متحدانش نمی‌رود

آل ثانی با قرائت بیانیه ای در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: کشورهای تحریم کننده در اثبات ادعاهای خود در خصوص قطر ناکام ماندند و اصرار آنان برای تحمیل اقدامات غیر قانونی و ظالمانه گفت وگو و مذاکره را با چالش مواجه می کند.

وی افزود: اقدامات غیر قانونی کشورهای تحریم کننده، با تلاش های سازمان ملل برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس در تضاد است و نقض آشکار قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل به شمار می رود.

نماینده قطر در سازمان ملل همچنین ضمن قدردانی از تلاش های امیر کویت برای حل این بحران تاکید کرد که دوحه با رعایت احترام متقابل و رفع پیش شرط ها حاضر است با کشورهای تحریم کننده مذاکره کند.

امیر کویت پیشتر با ارسال نامه های جداگانه به سران برخی کشورهای عربی خلیج فارس از جمله قطر و عربستان از آنان خواسته بود تا با در نظر گرفتن منافع امت، اختلافات خود را کنار بگذارند.

پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ / ۱۵ خرداد سال ۹۶، چهار کشور عربی شامل عربستان، امارات، بحرین و مصر با طرح ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابطشان را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با این کشور بستند.

این کشورها همچنین برای عادی سازی روابط خود با دوحه ۱۳ پیش شرط را مطرح کردند.

قطع روابط با ایران، تعطیلی شبکه "الجزیره" و بستن پایگاه نظامی ترکیه در این کشور از جمله شروط مطرح شده از سوی ۴ کشور است که دوحه زیربار آن نرفته و خواستار گفت وگوی بدون پیش شرط با تحریم کنندگان است.

جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصول انساندوستانه ،‌در خلال این بحران، مرزهای زمینی و دریایی خود را به روی قطر گشود و با ارسال کمک های فوری از جمله مواد غذایی، این کشور را از محاصره همه جانبه نجات داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منصور بیگی

      و اینم قطر که برگشت خود ایران و تحریم کرد سیاست اینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج