۹۲۳۷۸۷
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

شفیعی: کدام تغییر تابعیت؟ بیخودی شلوغش کرده‌اند!

وحید شفیعی، امیر شجاعی، اسحاق سورغالی و هادی احمدی چهار فوتسالیست ایرانی که در لیگ جمهوری آذربایجان توپ می‌زنند تابعیت این کشور را گرفته و برای تیم ملی آذربایجان به میدان رفتند تا بعد از کشتی و تکواندو نوبت به کوچ بازیکنان فوتسال به این کشور همسایه برسد.

فرهیختگان: وحید شفیعی، امیر شجاعی، اسحاق سورغالی و هادی احمدی چهار فوتسالیست ایرانی که در لیگ جمهوری آذربایجان توپ می‌زنند تابعیت این کشور را گرفته و برای تیم ملی آذربایجان به میدان رفتند تا بعد از کشتی و تکواندو نوبت به کوچ بازیکنان فوتسال به این کشور همسایه برسد. هرچند بهانه‌های مختلفی مطرح می‌شود اما طبعا پیشنهاد خوب مالی باعث می‌شود برخی ورزشکاران تصمیم بگیرند برای کشوری دیگر بازی کنند. وحید شفیعی هم اگرچه صحبت از علاقه به این رشته و دیده شدن می‌کند اما نمی‌تواند منکر نقش پررنگ بحث مالی در این تصمیم شود. گفت‌وگو با شفیعی را در ادامه می‌خوانید.

چه شد که تصمیم گرفتی راهی آذربایجان شوی؟

قضیه بزرگى نیست که در رسانه‌ها پیچیده‌اش کرده‌اند و شکل سیاسى به آن داده‌اند. سال گذشته بعد از تمام شدن لیگ ایران برای دو ماه به نفتچی آذربایجان پیوستم و آنجا مسئولان تیم آراز برای فصل بعدشان به بنده پیشنهاد مالی خوبی دادند. کمی بد پیشنهاد حضور در تیم ملی آذربایجان را دریافت کردم و با توجه به این مساله که پنج سال از آخرین حضورم در تیم‌ملی ایران می‌گذشت و مجاز بودم برای کشور دیگری بازی کنم آن را پذیرفتم.

یعنی هرکس که 5 سال به تیم ملی کشورش دعوت نشود باید ملیتش را تغییر دهد؟!

تفکرم این نبوده که ملیتم عوض شود. این پیشنهاد به صورت ناگهانى داده شد من هم از مربی‌های تیم ملی ایران اجازه گرفتم اگر به بنده احتیاجی ندارید بروم فقط به خاطر عشق و علاقه‌ای که به فوتسال دارم و اینکه دیده بشوم برای آذربایجان بازی کنم.

یعنی تو و دیگر بازیکنان تغییر تابعیت نداده‌اید؟

خیر، تمام زندگی‌ام در ایران است و فقط یک پاسپورت آذربایجانی گرفته‌ام تا بتوانم برای تیم ملی‌شان بازی کنم. بیخود شلوغش کرده‌اند، همه چیز که پول نیست.

چقدر قرار است بگیری؟

پولی را که بابت حضور در تیم ملی می‌دهند دائمی و ماهانه نیست و به صورت پاداش داده مى‌شود، درصورت صعود به مراحل بالاتر پاداش می‌دهند.

سخت است باور کنیم که به خاطر پول این تصمیم را نگرفته‌ای!

ببینید پنج سال حتی به یک اردو هم برای تیم ملی دعوت نشدم و این بسیار دلسرد‌کننده بود زیرا حقم بود دعوت شوم. من می‌خواستم حقم را بگیرم و دیده شوم. درست نیست که همه چیز را به پول ربط دهند و بگویند کشورش را فروخت و از این قبیل مسائل. اصلا بحث تغییر ملیت و تابعیت نیست و نبوده و هیچ‌وقت پاسپورت ایرانی‌ام را از بین نخواهم برد و فقط رفتم تا از امکانات کشورهاى دیگر استفاده کنم. به آنها گفته‌ام که هر زمانی بخواهم دیگر برایشان بازی نمی‌کنم. هیچ‌کدام از ما قصد نداریم در آذربایجان زندگی کنیم. حتی اگر بهترین شرایط را برایمان فراهم کنند. سخت است که ایران را رها کنیم و جای دیگری برویم.

شمس: تاجیکستان و قزاقستان هم دنبال بازیکنان ما هستند

درباره ماجرایی که رخ داده سراغ حسین شمس هم رفتیم. مردی که برخی او را پدر فوتسال ایران می‌نامند. او نیز عقیده دارد در این ماجرا فقط بحث مالی وسط است. شمس گفت: «فوتسال ایران بسیار مظلوم واقع شده است. بازیکنان برای اینکه درآمد مختصری داشته باشند حاضرند بروند ملیت‌شان را عوض کنند، پولی بگیرند و زندگی کنند. فوتسال ایران نابود شده است و متاسفانه سازمان لیگ توجهی به این موضوع نمی‌کند. نه دنبال پخش تلویزیونی است و نه به فکر اسپانسر. فقط هم بحث آذربایجان نیست. تاجیکستان و قزاقستان هم دنبال بازیکنان ایرانی هستند و پیشنهاد ارائه پاسپورت داده‌اند. می‌دانند که بازیکنان ما دوسال است مبلغی دریافت نکرده‌اند و دنبال فرصت‌طلبی هستند. این یک فاجعه و زنگ خطری بزرگ برای فوتسال است.»

وی ادامه داد: «وزرات ورزش باید برای فوتسال کشورمان کاری کند. باید این رشته درآمدزا شود و پخش تلویزیونی داشته باشد. جای تاسف است که ما حتی در مسابقات بین‌المللی ارومیه هم پخش تلویزیونى نداشتیم. تیم باشگاهی فوتبال از تیم ملی فوتسال اهمیتش براى تلویزیون بیشتر است!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم اگه بخاطرپول هم رفتی باز هم مردم بهت خرده نمیگبرن این خبرنگاران خودشون بخاطر پول هر حاشیه ای برا هرکسی درست میکنن به بقیه که میرسن پول اخی میشه خبرنگاران خودتون این همه حاشیه برا پول درست میکنید این اقایون دارن تون بازوشون وعرقشون رو میخورن غلط میکنه کسی که بهشون تهمت بزنه

      پاسخ ها

      • سام

        دمت گرم.نفست حقه.حرف حساب جواب نداره

    • بدون نام

      مردم ایران بی تعصب و بی غیرت و وطن فروش نبوده و نیستند

      ببیند چه بلایی سر این مردم آوردند که به اینجا رسیده ایم

      پاسخ ها

      • فرزند آریایی

        احسنت بر شما

      • بدون نام

        تاریخو خوب نخوندی داداش، درطی تاریخ هر بلایی که سرمون اومده از خودمون بوده همنطور که زمان حمله اسکندر یک ایرانی راه ورود رو به سپاه اسکندر نشون داد چه تو حمله اعراب و آدم خاینی مثل افشین که خون مازیاررو ریخت، تاریخ بخونید حتما

    • پرویز

      ترک تابعیت دارای یک فرایند طولانی حداقل چند ساله است گرفتن گذرنامه یک کشور خارجی به منزله ترک تابعیت ایران نیست خیلی از مردم دنیا از جمله ایران گذرنامه های کشورهای خیلی کوچک و ناشناخته را با پرداخت پول می گیرند که از مزایای حقوقی و اقتصادی ان کشور بهره مند شوند حالا این چند جوان هم بخاطر بهره مندی از این مزایا چنین اقدامی کرده اند والله کار این جوانان به مراتب شرف دارد به کار مدیران دارای گرین کارت امریکا و اختلاس انان و فرار به کانادا امریکا انگلیس

      پاسخ ها

      • محمد حسن

        سلام
        ایول

    • م

      به منم بی اعتنایی میشدشک ندارم میرفتم هم بخاطرپول هم بخاطرچیزای دیگه...دمتون گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من الان راضی ام تابعیت مالدیو..یابورکینافاسو..یاتانزانیا ..انگولا هرجاکه بشه بگیرم...ادمی که خسته بشه این همه اختلاف طبقاتی که وحشتناکه روببینه میبره دیگه تعصب وعرق معنی مفهوم نداره حتی چن روزقبل یه خبری خوندم که 100خانوارایرانی تقاضاز پناهندگی به افغانستان رودادن..وقتی یه جابهت ارزش وبهاندن رفتن ازاون جاعزب نیست..

    • بدون نام

      وقتی توایران فقط فکر فلسطین ولبنان وسوریه هستن بهترکه بازیکنای ایرانی برن توکشورهای دیگه بازیکنن چون توایران فقط فکرشون اینه که جلو اسراعیل بازی نکن . هرجا که میتونید بازی کنید بهترین تصمیم همینه . اینجا ایران نیست شده خادم کشورهای عرب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج