۹۲۳۸۰۹
۹۸ نظر
۵۰۱۶
۹۸ نظر
۵۰۱۶
پ

افزایش ۳۰هزار میلیاردی درآمد مالیاتی دولت؟!

سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در پیش‌نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم درصدد اخذ مالیات از سود سپرده بانکی هستند. در متن این پیش‌نویس پیش‌بینی شده است که بتوان با اصلاحیه جدید ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات بیشتر اخذ کرد که بخشی از آن مربوط به مالیات بر سود سپرده‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی است.

برترین‌ها: پش‌نویس قانون اصلاح مالیات مستقیم، با چهار هدف، اجرای نظام مالیات بر جمع درآمد اشخاص حقیقی، ساماندهی معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی، معرفی مالیات بر عایدی دارایی و ایجاد یکپارچگی در مقررات ناظر بر اجرای فرآیندهای این سه حوزه در دستور کار قرار گرفت. در این اصلاحیه، مکانیزم اخذ مالیات از املاک، سهام، ارز، سود سپرده‌ها و سایر دارایی‌ها به روز شده است.

افزایش ۳۰هزار میلیاردی درآمد مالیاتی دولت؟!

نکته قابل توجه این است که این اصلاحیه در ۴ سال قبل نیز اجرایی شد، اما در شرایط کنونی اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم بعد از ۴ سال مجددا در راستای توسعه پایه‌های مالیاتی و رفع موانع و برخورداری از جامعیت بیشتر، در دستور اصلاح قرار گرفته است. بر این اساس، پیش‌بینی شده که از این درآمدهای مالیاتی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید مالیاتی پیش‌بینی می‌شود، منابعی است که جایگزین درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده شود.

کارشناسان معتقدند بخش مهمی از این اصلاحات در راستای شناسایی و تعیین مالیات بر مجموع درآمد صورت می‌گیرد. به نحوی که درآمدهای مختلف اشخاص حقیقی و حقوقی شناسایی می‌شود. پس از آن، افرادی که از یک سطح درآمدی مشخص بالاتر باشند، مشمول اخذ مالیات بر درآمد می‌شوند. این روندی است که در کشورهای پیشرفته دنیا نیز وجود دارد و لازم است که زیرساخت‌های لازم برای شناسایی درآمد افراد یا شرکت‌ها وجود داشته باشد.

حجم سپرده بانکی ایرانیان به عنوان مطمدن ترین محل سرمایه گذاری چیزی در حدود دو هزار هزار میلیارد تومان برآورده شده است.( توجه کنید دو هزار میلیارد نه! دو هزار هزار میلیارد. یعنی دو تریلیون تومان).

خبرگزاری فارس سندی منتشر کرده که نشان می‎‌‎دهد سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در پیش‌نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم درصدد اخذ مالیات از سود سپرده بانکی هستند.

در متن این پیش‌نویس پیش‌بینی شده است که بتوان با اصلاحیه جدید ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات بیشتر اخذ کرد که بخشی از آن مربوط به مالیات بر سود سپرده‌های بانکی افراد حقیقی و حقوقی است.

بر اساس این پیش‌نویس، ۶۰ درصد از سود حاصله از سود سرمایه‌گذاری کوتاه مدت کمتر از شش ماه، ۴۰ درصد از سود متعلق به سرمایه‌گذاری‌های میان مدت شش ماه تا یکسال و ۲۰ درصد از سود متعلق به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت بیشتر از یک سال به عنوان مالیات باید به دولت پرداخت شود.

این گزارش در حالی است که فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی را تکذیب کرده است.

وی گفته است: در طرح قانون مالیات‌های مستقیم نیز تاکنون چنین موضوعی مطرح و بررسی نشده است.

صندوق بین‌المللی پول اخیرا گزارشی منتشر کرد که می‌گوید ایران برای جبران کسری بودجه سال آینده نیاز به نفت ۱۹۵ دلاری دارد.

این در حالی است که طبق ارزیابی‌ سازمان‌های بین‌المللی انتظار می‌رود قیمت نفت در سال آینده حدود شصت دلار باشد.

صندوق بین‌المللی پول می‌گوید در سال جاری میزان کسری بودجه عمومی دولت ایران برابر با هشت درصد از کل اقتصاد کشور خواهد بود و سال آینده این رقم به ۸.۱ درصد خواهد رسید.

دولت در نظر دارد با افزایش مالیات‌ها، کاهش چشمگیر صادرات و درآمدهای نفتی را جبران کند که عمدتا ناشی از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا است.

در بند ۵۴ این پیش نویس که قرار است به ماده ۱۰۴ قانون فعلی الحاق شود آمده است:

افزایش ۳۰هزار میلیاردی درآمد مالیاتی دولت؟!

در بخش ۵۴ این اصلاحیه مکانیزم اخذ مالیات از سپرده را مشخص کرده است. در متنی که باید به‌عنوان ماده ۱۰۴ درج شود، عنوان شده که درآمد سود دریافتی، اشخاص حقیقی و حقوق حاصل از این موارد، مشمول مالیات می‌شود: نخست، ۵۰ درصد سود سهام و سهم‌الشرکه از اشخاص حقوقی، دوم، سود سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت و سایر انواع اوراق بهادار، موضوع سوم سود متعلق به حساب‌های پس انداز، سپرده‌های مختلف و گواهی‌های سپرده نزد بانک‌ها و موسسات مالی که به سه شکل تشریح شده است: سود متعلق به سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت کمتر از ۶ ماه، معادل ۶۰ درصد سود حاصله، سود متعلق به سرمایه‌گذاری‌های میان‌مدت ۶ ماه تا یک سال، ۴۰ درصد سود حاصله و سود متعلق به سرمایه‌گذاری‌های میان مدت ۶ ماه تا یک سال، ۴۰ درصد سود حاصله.

این موضوع نشان می‌دهد که از سپرده‌های کوتاه‌مدت سود بیشتری اخذ می‌شود، در نتیجه شایداین سیاست باعث شود که پایداری منابع در بازار پول بیشتر شود. البته به گفته کارشناسان، این مالیات از تمامی سپرده‌گذاران اخذ نمی‌شود و افراد باید شرایط لازم برای اخذ مالیات با توجه به احصای درآمد کل را داشته باشند.

این لایحه به گونه‌ای تدوین شده که در چهار حوزه اجرای نظام مالیات بر جمع درآمد اشخاص حقیقی، ساماندهی معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی، معرفی مالیات بر عایدی دارایی و رفع ابهامات، ایرادات، نقایض و پیچیدگی‌های برخی مواد قانونی و ایجاد یکپارچگی در مقررات ناظر بر اجرای برخی از فرآیندهای مرتبط با حوزه‌های اصلاحی را در برگیرد.

از سوی دیگر اصلاحات باید به شکل یکپارچه باشد. به این شکل که اگر از منابع سپرده بانک‌ها مالیات اخذ شود، اما اگر در خرید و فروش ارز یا طلا این مالیات وجود نداشته باشد، این سیاست نمی‌تواند از جامعیت برخوردار شود. آنچنان که در مقدمه متن پیش‌نویس لایحه اصلاح نیز عنوان شده است: تجارب سال‌های اخیر اقتصاد ایران مبنی بر رشد یکباره و غیرمنطقی برخی دارایی‌ها در بازه زمانی خاص، آثار مخربی در اقتصاد کشور از جمله افزایش تورم و گسترش شکاف طبقاتی را در پی داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالت هم خوب چیزیه قراربود همه چیز بهتر شود افتادیم به گدایی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت کور خوانده که با اینکار میتواند هم مالیات بگیرد هم پول را به بازار مسکنی بیاورد که تمام وزیر وزرا و نمایندگان در ان دخیلند. سپرده های اکثریت مردم در حدی نیست که توان و رونق در بازار مسکن ایجاد کند و مالیات بر انها فقط دست بانکها را خالی تر خواهد کرد. این طرح محکوم به شکست است و به محض اجرا سپرده های خورد از بانکها خارج و در بقچه ها نگهداری میشوند مطمئن باشید چون قدرت خرید ندارند. بیخود با دنیا بر سر هیچ نجنگید و دست از غارت مردم بردارید که بدجوری چوبش را خواهید خورد. خوب احمقها مگر مرض دارید که سود میدهید؟ شما چپاولگران برای دزدیهای خودتان سود میدهید حالا مالیاتش را میخواهید؟ این نشان میدهد شما میخواهید همینطور خلق پول کنید و مردم را روز به روز فقیرتر. خیلی احمقید واقعا به تمام معنا.

      • بدون نام

        ایرانی جماعت دوست داره مثل سوئیس زندگی کنه ولی رفتارش همون باشه که بود.نمیشه!بایدکار کنید و مالیات بدید!

      • ایران بزرگ

        این دولت مارو به فلاکت انداخته،تا حرفیم میزنی یکی که خودشم اوضاعش مثل منه میاد میگه، احمدی نژاد فلان بود و بهمان بود،برترینم نظر منو در این مورد این چند باره نمیگذاره، اینطوری پیش بره به عدالت برترین شک میکنم

      • علی

        درد اینجاست که مردم بهبود وضعیت و منافعی رو از پرداخت مالیات نخواهند دید وگرنه مثل اروپا با کمال میل پرداخت می کردن.

      • سانسور بی سانسور

        به نظر من این کار دولت نه چندان محترم صرفا بخاطر جلو گیری از ورشکستگی بانکهاست ،که منابعشون رو با اختلاس و وام های میلیاردی بدون وثیقه به زالو زاده ها از بین بردن

      • ZAPATA_70

        تا خر هست خر سوار هم هست

      • علی بیلکی

        من یک ایرانی هستم در روز اول اجرای این قانون کذایی تمام سپرده بانکی خودم رو از بانک خارج و ارز میخرم و دیگران رو تشویق به خرید ارز میکنم بزار بازار بترکه ما هم میخندیم ببینیم کی ضرر میکنه ما. یا مالیات بگیرها......

      • بدون نام

        خیلی عجیبه،همینطوری یاد داروغه ناتینگهام افتادم.

      • بدون نام

        سیکیرم تو عدالت برترین ها اولا

      • بدون نام

        ناموستون از اون بالا تا پایین گاییدم
        تف تو کص ناموستون بعد یه ترکوندن توپ
        حرومزادهای بی همه چیز

    • بدون نام

      خجالت بکشید فقط دزدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخداحرام مالیات دادن خرج۲۰ملیون افغانی شغلاشون ازجیب مملکت وملت میدن ریش به تیشه خودتون زدن

    • بدون نام

      خاک تو سر این دولت نکبت کنن که افتاده به جون مردم اخه بیشوورا پول کم اوردین به مردم چه ربطی داره که خون مردمو تو شیشه کردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول کم نیاوردن
        دنبال پول بیشترن بتیغن ملتو

      • بدون نام

        ببین این دولت و اون دولت نبوده و نیست..
        از اول همین بوده و یه چیزایی رو باهم بستن از همون اول
        ملت بدبخت ساده

    • بدون نام

      در عوض چی میدیم به مردم هیچی!؟خرج بچه هامون پس کی بده تو خارج

    • بدون نام

      قرار بود پول نفت بیاد سر سفره ها الان نون هم از سر سفره ها رفته تازه باید برای داشتن سفره مالیات هم بدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوره مفت خوری تموم شده

      • سانسور بی سانسور

        سیاست پولی و اقتصادی دولت=سیاست کثیف

      • بدون نام

        14:30
        راست میگی باید از حلقوم خودت و خانواده حلال خورت بکشیم بیرون.

      • بدون نام

        چه اتفاق خاصی افتاده که مفت خوری تموم شده باشه؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      این یعنی.اینکه شما اگه برای همسرتون طلا بخرید بعد مشکل پیدا کنید بخواهید بفروشید دولت یه مقدارش را می گیره، چرا؟ چون ناکارآمد بوده و تورم زیاد شده و طلا گران!!!

    • بدون نام

      آمریکا فروش نفت رو تحریم می کنه ، دولت محترم کسری بودجه رو از جیب ملت تامین می کنه
      حالا ما نمی دونیم بگیم مرگ بر آمریکا یا مرگ بر اصلاح طلب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحانی بهیچ وجه اصلاح طلب نیست. فقط از آرا اصلاحطلبها سو استفاده کرد

      • بدون نام

        بگو مرگ بر حکومت کثیف

    • م

      اگر میتونستید از پولدارها مالیات بگیرید تو این ۴۰سال میگرفتید چون بخشی از این ثروتمندان خود وزیر وکلای دولتی هستند.

    • بدون نام

      حالاکه دیگه نفت نمی تونیدیفروشید.میخواهید کسری بودجه رو ازجیب مردم تامین کنید.من برام سوال که چرابایدمالیات بدیم؟وقتی که توراه درستش مصرف نمیشه بیشترش متاسفانه خرج امورجاری دولت میشه مثل پرداخت حقوق کارمندان یابریزوبپاش سازمانهاودستگاههای دولتی.به نظرم کسی دلش به حال این مردم بیچاره نمیسوزه.مدیران بی کفایت وبی عرضه دولتی امانتدارنیستن.اونامیزمدیریت روفرصتی برای پرکردن جیب خودشون میدونن.

    • بدون نام

      بریدبمیریدلکه های ننگ تاریخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین حالا هم کسی پلشو تو بانک نمی گذاره وای به روزی که مالیاتم بگیرند

    • بدون نام

      بر پدرتون لعنت مردم اسیر شدن از دستتون

    • o

      مالیات رو از کشورهای پیشرفته مثال میزنید. ولی درآمد نسبت تورم کشورهای پیشرفته یادتون میره. خوبه دیگه یکطرفه عمل میکنید. افسوس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درامد قبایل امازون مالیات نروژ!!!!!!!

    • مهرداد

      آفرین به وزیر اقتصاد که اندازه ی بچه ۱۰ ساله هم فهم اقتصادی نداره.
      هر آدمی میفهمه که مالیات گرفتن از سپرده های مردم باعث خروج سرمایه ها از بانکها میشه و تبدیل به پول ربوی خواهد شد و جامعه رو از این گندی که تا حالا بوده بدتر خواهد کرد

    • دیدبان

      خوب کمتر دزدی و اختلاس بشه حالا دیگه پول نفت و منابع نیست ببرن دست کردن تو جیب مردم . عواقبش رو خواهید دید .

    • بدون نام

      فردا یکی مث خاوری میدزدش

    • مندا

      دقیقا دزدی و دست کردن در جیب ملت شما فکر کردید سرمایه داری که مالیات زوری ازش میگیرد از جیبش میده نخیر اونم از مردمدمیگیره ماست مهین 6ماه پیش سنتی 10000هزارتومن بوده کرده 13500تومن پس شما دزدی کردید زیادم هنری خرج نکردی که ادعا میکنید

    • بدون نام

      کاردرستی نیست ظلم است

    • Maral

      هوا هوای کاناداست

    • بدون نام

      شاید کسی ۵۰م یا۱۰۰بهش رسیده باشه با سود او مخارج زندگیشو میگذونه شما دنبال سود اون هستید کشورهای دیگر خدماتی رو که میدهند شما هم بدهید بعد این راه رو برید جاده و خیابانهای بی عیب و نقص درمان با هزینه خیلی کم شاید رایگان به بیماران حقوق و مسکن میدن چی بیکاران ما شبا دنبال اشغال روزها زیر پل میخوابند این همه خودکشی برای چیست

    • زهرا

      دولت چه امکانات رقاهی برای مردم انجام داده که میخواد مالیات رو بگیره ما همین جوری داریم تو شعب ابیطالب زندگی می‌کنیم رو که نیست به خدا از خودتون شروع کنین ببینید چند تا خونه ماشین تو کشورای دیگه دارین

    • بدون نام

      مردم نباشن مسئولین گشنه ان...

    • بدون نام

      مگه مردم خواستند تحریم بشوند که باید برای جبران زیانهای ناشی از تحریم مالیات بیشتری بدهند؟؟؟؟؟ حسابهای کوتاه مدت بانکی مالیات گرفتن داره ؟؟؟ بنده خدا اون کارمندی که سعی میکنه یک مقدار از حقوق ناچیزش رو پس انداز کنه چیکار کنه ؟ با اون یه ذره پول که نمیشه جایی سرمایه گذاری کرد! بذاره تو بالشش تا بعد یکسال با این تورم های وحشتناک بی ارزش بشه و باهاشون کاردستی درست کنه؟!

    • علیرضا

      مشکلات مردم که نتونستن حل کنن مشکلاتشون سرمردم مبندازن

    • بدون نام

      به این میگن زور و جیب بری

    • طررر

      اینقدر گدا صفت شدین که این مقدار پس اندازی که مردم هم تو بانک دارن میخواین با زور و بهونه باج و مالیات بگیرین،گرسنه های گدا صفت

    • بدون نام

      اونایی که پولدارن میرن پول هاشونو از بانک در میارن میرن ارز و دلار میخرن اونایی که فقیرن چاره ای به جز دادن مالیات ندارن فقیر ها از این هم بدبخت تر میشن

    • بدون نام

      خب دیگه همینو کم داشتیم ایشون از هرچیزی در امددارن ودم از کسری بودجه میزنن

    • بدون نام

      خوب از نفس کشیدن مردم هم مالیات بگیرید...اما بفرمایید چه تسهیلاتی به مردم میدهید....برای گذران زندگی دست تو جیب مردم میکنید...جلوی دزدی ها و رانت ها رو بگیرید...‌من باز نشسته هستم...این اوضاع حقوق...این اوضاع درمان و بیمه...خجالت که نمیکشید و زبونتونم درازه

    • حسین عزیز

      خوب اگه بخواد مالیات به همچین سپرده هایی ببندد که میشه چند تا کشور را از روی خاک ساخت ....به نظرتون مردم پولهاشون را خالی نمی‌کنند و بانکها و اقتصاد ایران فلج نمیشه .....بعید می‌دونم کسی ریالی در بانک بگذاره اونوقت .....

    • بدون نام

      مالیان بر سود یعنی فاتحه بانکها خوانده شده و مالیاتی هم عاید دولت نشده!!!!!!!!

    • بدون نام

      یعنی میخوا هید ابرو ش خوب کند اما چشمش در اوردین این دیگه چه کاری هست مالیات از سود سپرده ها یعنی چی کفگیر رسیده ته دیگ افتادین به جون پول های مردم اول سود های سپرده را کم کردید حالا مالیات هم برمیدارید دیگه چیش میمونه مردم دیوانه نیستن پول هاشون از بانک خارج میکنند میزنند به ارز وطلا و خرید ملک در نتیجه نابسامانی تورم بالاتر کمر شکن دولت و نبود پول در کشور خالی شدن بانک ها وشکست سیاست های نادرست اقتصادی دامن گیر دولت بد فکر میشود که دودش با سرعت زیاد تو ی چشم مسیولین میرود

    • بدون نام

      اگه این شکش درد میکنه بعدا چه انتظاری از مردم دارین که فکر میکنه در ماشین نشسته ومیگه گل وبلبل غلط زیادی میکنه تازه برای دلار نباید بودجه بگیره

    • بدون نام

      از جیب مردم؟ روز روشن. مثل اینکه این حضرات حیا را خورده و دفع هم نموده اند. خوب احمقها به سپرده ها سود ندهید. چرا سود میدهید و بعد 40 درصد ان را برمیدارید. آنقدر عقل ندارید که سود را نصف کنید؟ یا نه راه دزدی شما دزدها بسته میشود؟! و دیگر خلق پولی با بانکهای غارتگر صورت نمیگیرد که شما هم سر در آخورش کنید؟اتفاقا خیلی به نفع ملت است. چون خداوند در قران کریم فرموده ربا خوار دشمن اوست و او ربا را نابود خواهد کرد. دولت هم انشاالله از این ربا بخورد تا به یاری حق نیست و نابود شود.

    • بدون نام

      بر هر چی مالیات بگیر لعنت

    • بدون نام

      دو روز دیگه برا آب خوردن هم از ما مالیات میگیرند که کسری بودجه رو جبران کنند!

    • بدون نام

      چرا که نه، اما از جیب بدبختا!!!

    • بدون نام

      دروغه بیشتره بخدا ۳۰هزار ملیارد مال فقط مالیات ز خودروها گرفتن

    • ن ج

      سلام اگه در کلیت اداره کردن کشور ٬اراده وهمتی برای توسعه زیر ساخت کشور از نظر اقتصاد وکشاورزی وگردشگری و.. وجود داشت وما یک اقتصاد پویا همراه بارضایت اقشار مختلف مردم داشتیم برای هزینه های جاری کشور نیاز به داروغه بازی نبود

    • King of wor clan in clash of clans level 3

      این طرح بدون توجه به آموزش و کسب مهارت توسط افراد جویای کار و نیز بدون توجه به ایجاد اشتغال و در شرایط کنونی که بخش اعظم کسب و کار در کشور دچار رکود،تعطیلی یا نیمه تعطیلی شده،نتیجه ای جز نارضایتی عمومی نخواهد داشت.ضمناً گزارش تفریغ بودجه دولت سالهاست که فراموش شده که بایستی در این زمینه شفافیت لازم صورت پذیرد.ما باید بدونیم پولمان کجا خرج میشود؟

    • احد مراتی

      جدا بودن و تضاد احکام شرع و قانون موجب اعتراض علما است.

    • بدون نام

      ااز صددرصد منابع دنیا 4 درصدشو داریم هنوزم لنگه یه بودجه هستن آنقدر که دزدی بخور بخور هست و آخرشم از مردم میچاپن

    • بدون نام

      با اینکار، بانکها ورشکست مشن ودولت هم هیچ مالیاتی دریافت نمی کنه! به همین راحتی!

    • امین

      یه سوال پیش میاد اونوقت پول فروش نفت چی میشه!؟

    • حسین

      آخه اقتصادِ این کشور ثبات داره که مردم سرمایه هاشون رو بخوان از تو بانک بیارن بیرون و جاهای دیگه سرمایه گذاری کنن.برا کسانی که به بالا وَصلن اونا میدونن کجا سرمایه گذاری کنن که تو یه روز میلیاردها بیاد رو اصل پول ولی برا مردم عادی فقط استرس و اضطراب داره سرمایه گذاری.وگرنه در اینکه مالیات یک منبع درآمد خوب برا کشورهای پیشرفته هست هیچ شکی نیست ولی بدون فرق گذاشتن بین افراد اینکار رو میکنن.آخه چرا با دنیا سر جنگ دارین.

    • @ ‌سانسورچی @

      به به آشنا ها و فامیل جهت اختلاس ثبت نام کنند
      فقط عجله نکنید ۳۰ هزار میلیارد به هم خواهد رسید

    • H

      يك قرون پولي هم كه مردم دارن و از دست شما اختلاس گرها دور مانده مي خواين با ماليات الكي بالا بكشين كه ديگه كلا ملت به نون شب هم محتاج شن

    • بدون نام

      چ عالی

    • عبدالله

      بسیارنیکوست شماازحسابهای اشخاص رباخوار که شیره جان مردم رامی مکند مالیات اخذنمی کنید درصورتیکه درامدی ختلص وبدون زحمت دارند انوقت چشمتان به دست کارگرانی است که درسایه خدمات شما دغدغه نان خالی برای خانواده دارند اگراین حکومت وریاست لذت بخش است هزاران بارخداراشاکریم که ماراحفظ فرموده که به این نجاسات الوده نشویم

    • بدون نام

      خوش بحال آقازاده ها ودزد های دولت ومجلس کوفتتون بشه

    • ایمان

      مالیات از مردم
      با این تورم علاوه بر اینکه کمک که نمی کنن فشار بیشتری هم به مردم وارد می کنن.از ماست که بر ماست

    • ایمان

      مردم استانه تحملشون رو ببرن بالا.خخخخخ

    • بدون نام

      بجا اینکه بدهید به حزب الله لبنان حماس و حوثی حشدالشعبی به ملت خودتان خرج کنید در اربعین برای اهداف طاهر سازی چه کردید انهایی که از اسلام حرف میزنند این اسلام است

    • بدون نام

      چرا دارین تهمت ناروا میزنید پس مردم بدبخت وفلک زده وتوسری خور فلسطین لبنان یمن عراق سوریه از کجا باید نون مفت بخورن به ریش این ملت بخندند یکی باید بداد اینا برسه یانه
      پس کی بهتر دلسوز تر از دولت ایران و جیب ملت ایران

    • م

      بی تاثیر برای مردم

    • افشین

      همین جوری همه دارند پولهاشون از مملکت میبرند مالیات بگیرند که واویلا .مردم پولشان از بانکها بکشند بیرون ی تورم ۱۰۰۰ درصدی و شوک عظیم به جامعه وارد میشه حتما

    • بدون نام

      البته طبق معمول این طرح شامل حال ژن های خوب و خودی ها نمی شه ، خیالشان راحت باشه.

    • بی نام

      چرا همش دستتون روتوجیب مردم میکنیدیزره ازاختلاسها کم کنید وازجاهایی که باید مالیات بپردارند ونمیپردازند مالیات بگیرید مشکل اقتصادبراهمیشه ۸له احتباج به فروش نفت هم ندارید.

    • بدون نام

      متاسم ...

    • بدون نام

      متاسفم ...

    • بدون نام

      اگرحالاسال جدیدبخواد۴۰%افزایش حقوق بازنشیته بده هرسه تاسکته رابکجامیزنه انشاالله

    • محمد

      اگه اینجوری بشه دلار میشه صد هزار تومن خونه متر ی صد میلیون

    • عابد

      شما بفرما سیصدهزارمیلیارد تومان،،،چه خیری به مردم میرسه ویا چه حقوق بازنشسته ای همسانسازی میشه ،،این دولت چهارده میلیارددلار کالای اساسی را زد ورفت میخوای اینو بده به کسی ،،

    • مصطفی

      چرا از یک درصد پولدار جامعه مالیات نمیگیرید و بار کل کشور روی دوش کارمند و کارگر و طبقه متوسط و فقیره ؟ مگه خود اداره مالیات نمیگه سالی بالای ۱۰ میلیارد دلار پولدارها فرار مالیاتی دارن خب از اونا بگیرید دیگه ، خاک تو سرتون عرضه ندارید فقط بلدین از جیب مرد پول بدزدین که پوادارها که خودتون هم شاملشون هستید پولدارتر بشین ، اونوقت میگن اروپا امریکا کاپیتالیسم هستن !!

    • مرغ هدهد

      قبلا وقتی دفترچه بیمه سلامت کارمندی رو می خواستیم تمدید کنیم بابت آن دویست تک تومنی می دادیم اما از چند ماه پیش دیگه 3 هزار تومن می گیرند یعنی یکدفعه 15 برابر کردن و از طرفی بیمه سلامت ناکارآمدترین بیمه هست ....اینو گفتم که بدونید اینا زدن به سیم آخر .....سالها بود که برای اخذ مالیات از سپرده های بانکی دندان تیز کردن ....دیگه موقع ظهور رابین هوده !!!!!

    • شاهرخ

      کافیه ناخن یکی دو تا از ...بهش گیر کنه اونوقته که دیگه خبری از ۳۰ هزار میلیارد....نخواهد بود میشه حکایت دکلهای نفتی و صدها مورد دیگه،بله جونم آره عزیزم

    • بدون نام

      اگه به خدا اعتقاد دارید دیگه بسه دیگه چقدر نفت تموم شد حالا دارایی مردم

    • بدون نام

      اگه از ثروتمندان بگیرید و در قالب یارانه و سبد کالا و بیمه و .... به قشر ضعیف جامعه برسید کاره خیلی خوبیه وگرنه بدتر میشه .برای نمونه یکی از عواقب بدش اینه که ثروتمندان پولاشونو مثل قبل میبرن ترکیه و قطر و کشورهای دیگه

    • بدون نام

      از پولدارها که نمیگیرن...بیچاره طبقه متوسط جامعه که همه بارها بر دوش آنهاست....

    • شیوا

      دولت ازتولیدوخدمات،مالیات میگیردومالیات دهندگان هم بنابه میزان مالیاتی که داده اندقیمت کالا وخدماتشان راگران میکنندواین وسط مصرف کننده هست که بایدجور گرانی های سرسام آور رابکشد.دولت هم که بی عرضه است وفقط مول میگیردهیچ نظارتی هم برقیمتها ندارد.

    • بدون نام

      به امید سرنگونی فاسدان....

    • بدون نام

      الان 20 درصدسودبانکی پوشش تورم راهم نمی کند یعنی این که عملا وواقعا سپرده های بانکی هیچ سودی برای مردم ندارد وکسی که پولش رادربانک می گذارد به مرور زمان ارزشش پولش کم می‌شود بعد چطور می‌خواهند 60 درصد سود بانکی بگیرند اگر این حقیقت داشته باشد یک ظلم خیلی عظیم وبی سابقه می باشد

    • بدون نام

      با اونهمه درآمد نفتی چندین ساله چکار کردید؟ که الساعه به این فلاکت افتادید؟؟؟؟!

    • بدون نام

      خمس و زکات و فطریه و مهرانه ها و امورات خیریه و صدقه عوارض و مالیات بر در آمد و مالیات بر مصرف و مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر ارث و... هیچی نداشت که دست به گدایی دیگه زدید؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اگه مردم یه ذره سپرده جمع کردن قصد فرار و پناهندگی رو داشتن تا از ستم شما فرار کنن و گرنه مث کشورهای پیشرفته احتیاج به سپرده نبود

    • سعید

      مالیات رو با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنید خدمات و رفاهیات در حد برکینوفاسو

    • فرهاد

      مالیات بدیم که شماها بزنید به بدن که گنده تر شید بیشتر خون ما رو تو شیشه کنید ؟!

    • رابین هود

      ای مردم مژده که کاوه آهنگر درراه هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج