۹۲۳۸۶۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

صیادان بوشهری از اسارت عربستان آزاد شدند

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان بوشهر گفت: با رایزنی‌های دیپلماسی ۱۹ صیاد ۲ فروند لنج صیادی استان بوشهر که سال قبل توسط گارد ساحلی عربستان سعودی دستگیر شده بودند آزاد شدند و به وطن بازگشتند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان بوشهر گفت: با رایزنی‌های دیپلماسی ۱۹ صیاد ۲ فروند لنج صیادی استان بوشهر که سال قبل توسط گارد ساحلی عربستان سعودی دستگیر شده بودند آزاد شدند و به وطن بازگشتند.

سیدعلی‌اصغر عرب‌لو با اشاره به آزاد شدن صیادان بندر رستمی منطقه تنگستان استان بوشهر از اسارت گارد اظهار داشت: این صیادان در خط مرزی ایران و عربستان به دست گارد ساحلی عربستان سعودی دستگیر شدند و شناور آنان توقیف شد.

وی با بیان اینکه یکی از شناورها ۱۰ دی‌ماه سال قبل با ۱۱ ملوان به سبب تجاوز مرزی توقیف شد گفت: این لنج صیادی با ۱۱ ملوان برای صید راهی خلیج فارس می‌شود که به سبب نامساعد شدن وضعیت جوی وارد مرزهای آبی کشور همسایه می‌شود و گارد ساحلی عربستان آنان را به سبب تجاوز مرزی دستگیر می‌کند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه استان بوشهر خاطرنشان کرد: لنج دیگری نیز به همراه ۸ ملوان از بندر رستمی تنگستان ۱۱ بهمن سال قبل به همین سبب به دست گارد ساحلی عربستان سعودی دستگیر شدند و شناورشان توقیف شد.

عرب‌لو از آزادی این صیادان از اسارت خبر داد و بیان کرد: با پیگیری‌ها مکرر و تلاش دستگاه دیپلماسی ۱۹ ملوان لنج‌های صیادی یاد شده از اسارت عربستان خارج شدند و صبح امروز وارد بندر رستمی تنگستان در استان بوشهر شدند.

وی با بیان اینکه همه صیادان آزاد شده در سلامت هستند تاکید کرد: صیادان تلاش کنند از خط مرزی در آب‌های خلیج فارس عبور نکنند تا دچار این چنین مخاطراتی نشوند.

وی افزود: برای آزاد شدن ملوانان یک لنج صیادی دیگر استان بوشهر که در اسارت عربستان سعودی است تلاش‌های لازم در حال انجام است که امیدواریم به‌زودی این ملوانان هم آزاد شوند و به آغوش خانواده بازگردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احمق ترین حکومت درمنطقه .حکومت آل سقوط.نوکرمستقیم امریکاوانگلیس نکبت واسرائیل همه شماو.....مرگتان باد.

    • بدون نام

      این هم لکه ننگی دیگربرپیشانی ما

    • بدون نام

      الهی شکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج