۹۲۳۸۷۹
۱ نظر
۵۰۱۹
۱ نظر
۵۰۱۹
پ

اصلاحات عربستان برای کاهش مصرف نفت

وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کرد اصلاحات انرژی مصرف داخلی نفت را معادل دو میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ کاهش می دهد.

خبرگزاری ایسنا: وزارت انرژی عربستان سعودی اعلام کرد اصلاحات انرژی مصرف داخلی نفت را معادل دو میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ کاهش می دهد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس ابتکار سرمایه گذاری آینده اعلام کرد اصلاحات انرژی در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و مصرف داخلی را معادل دو میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۳۰ کاهش می دهد زیرا ما ترجیح می دهیم به جای استفاده داخلی غیرموثر، صادرات داشته باشیم.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، همچنان برای تولید نیرو نفت می سوزاند اما اصلاحاتی را برای کاهش مصرف داخلی در پیش گرفته است. این کشور یارانه های چندین فرآورده نفتی شامل بنزین، برق و گاز برای مصرف صنعتی را کاهش داده تا نفت بیشتری برای صادرات آزاد کند.

وزیر انرژی عربستان سعودی پیش از این گفته بود عربستان سعودی می خواهد ۷۰ درصد از نیروی خود را با استفاده از گاز و ۳۰ درصد را با انرژی تجدیدپذیر تامین کند تا مصرف داخلی نفت کاهش پیدا کند.

وزارت انرژی عربستان سعودی دفتر توسعه پروژه انرژی تجدیدپذیر را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد که تولید ۲۷.۳ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر را تا سال ۲۰۲۴ و ۵۸.۷ گیگاوات را تا سال ۲۰۳۰ هدف گرفته است.

بر اساس گزارش پلاتس، آمار سازمان JODI‌ نشان داد استفاده داخلی عربستان سعودی از نفت خام در اوت به ۵۶۲ هزار بشکه در روز رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارت سوخت وسهمیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج