جاباما
۹۲۳۹۲۶
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

«جامو و کشمیر» رسماً به دو منطقه تقسیم شد

دولت هند علیرغم اعتراضات گسترده ساکنان کشمیر هند، امروز (پنجشنبه) رسماً «جامو و کشمیر» را به دو منطقه«جامو و کشمیر» و «لداخ» تقسیم کرد که مستقیماً تحت کنترل دولت مرکزی «دهلی نو» قرار می‌گیرند.

خبرگزاری فارس: دولت هند بی‌توجه به اعتراضات چند ماهه ساکنان منطقه مورد مناقشه «جامو و کشمیر»، امروز (پنجشنبه) رسماً این استان را به دو منطقه فدرال تبدیل کرد.

بنا به گزارش هفته‌نامه «نیوزویک»، اوایل ماه آگوست (اواسط مردادماه)، دولت هند، در اقدامی که با اعتراض گسترده در منطقه کشمیر روبرو شد، وضعیت خودمختاری این منطقه یا همان ماده ۳۷۰ قانون اساسی را لغو و اعلام کرد که به زودی استان جامو و کشمیر را به دو منطقه تحت کنترل مستقیم دولت فدرال تقسیم می‌کند.

«جامو و کشمیر» رسماً به دو منطقه تقسیم شد

طبق ماده ۳۷۰ قانون اساسی هند، جامو و کشمیر، قانون اساسی و قوانین عرفی جداگانه‌ای دارد که شامل مسائلی همچون شهروندی، دارایی و مالکیت زمین می‌شد و هم‌اکنون با لغو این ماده، این منطقه همچون مناطق دیگر هند است و دیگر شهروندان هند می‌توانند زمین و ملک در این استان خریداری کنند و هرکسی نیز امکان رأی دادن در این منطقه را دارد.

بر اساس این تصمیم، بخشی از استان جامو و کشمیر به منطقه جامو و کشمیر بدل می‌شود و بخشی از این استان هم با یک منطقه بودایی‌نشین، منطقه «لداخ» را تشکیل می‌دهد که دولت مرکزی دهلی نو، مستقیماً اداره این دو منطقه را برعهده خواهد داشت.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند امروز طی یک سخنرانی در «گوجارات» تأکید کرد که از این پس جامو و کشمیر و لداخ در منطقه هیمالیا، «آینده روشنی» خواهند داشت.

طبق این گزارش، مقامات محلی منطقه کشمیر هند، دهها هزار نیروی دولتی مستقر کرده‌اند و برای حملات احتمالی و اعتراضات ضد دولت هند، اعلام آماده‌‌باش کرده‌اند.

از طرف دیگر، نیروهای امنیتی و نیروهای شبه‌نظامی با جلیقه‌های ضدگلوله در «سرینگار» و دیگر شهرهای جامو و کشمیر در حال گشت زنی هستند.

نیروهای امنیتی دهلی نو تاکنون چند هزار نفر از جمله صدها تن از رهبران سیاسی و مذهبی ساکنان کشمیر را نیز بازداشت کرده‌اند.

منطقه کشمیر که اکثریتی مسلمان دارد، سال‌هاست که میان هند و پاکستان مورد مناقشه قرار دارد. اسلام‌آباد تصمیمات اخیر دهلی نو در مورد این منطقه را به شدت محکوم کرده است. تنش لفظی میان این دو کشور تا تهدید یکدیگر به حمله اتمی هم پیش رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف

      هند نزز مانند چین دست به پاکسازی مسلمانان وتصاحب سرزمینهای آنها زده است متاسفانه جهان اسلام شاهد ظلم وبی عدالتیهای زیادی است وما مسلمانان نیاز به همدلی وتلاش برای رسیدن به قدرت مقابله با این ظلم ها دراقصاء نقاط جهان هستیم

    • بدون نام

      چرا مسئولین کشور ما صداشون در نمیاد، مگه ادعا نمیکنن دادرس مسلمین جهان هستن؟!

    • بدون نام

      پاکستان غلط زیادی کرده
      هند از اول هم باید به این منطقه خودمختاری میداد
      پاکستان کثیف ترین کشور منطقه اس

      پاسخ ها

      • يوسف

        آقا هند خودمختاري رالغو كرده ،كشور پاكستان مسلمان وهمسايه ماست واز مردم بيچاره جامو وكشمير حمايت مي كند هندوها عليه مسلمانان هستند وحق وحقوق مردم را پايمال كرده اند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج