۹۲۳۹۸۰
۲۵ نظر
۵۰۰۶
۲۵ نظر
۵۰۰۶
پ

پاسخ صریح علی مطهری به احتمال ردصلاحیتش

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تاسیس برخی شوراهایی که در قانون اساسی به آنان اشاره‌ای نشده جزو آفت‌هایی است که دچار آن هستیم.

خبرآنلاین: علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جریان نخستین کنگره سراسری حزب جمهوریت طی سخنانی اظهار کرد: حزب هم دارای اثرات خیر و هم آفت است. حزب پرستی، تعصب حزبی و از بین رفتن استقلال فکری از آفات تحزب گرایی است.

اهم اظهارت وی را به به نقل از ایسنا و ایرنا بخوانید:

* متاسفانه افرادی حزب را به عنوان بت و معبود تلقی کرده و استقلال فکری خود را از دست می‌دهند که باید کسانی که حزب را تاسیس می کنند مراقب این آفت باشند.

*در ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی این سوال مطرح بود که آیا تعبیر جمهوری اسلامی تعبیری متناقض است یا خیر. جمهوری بودن با اسلامی بودن سازگار نیست و ممکن است در جاهایی تضاد در آن وجود بیاید چراکه جمهوری یعنی خواست مردم ولی اسلامی یعنی مبتنی بر احکام اسلامی بودن نظام که حالا به هر حال پاسخ‌هایی داده شد و شهید مطهری نیز به آن پاسخ داد.

*در قانون اساسی ما توجه خوبی به مسئله دموکراسی و جمهوریت شده البته باید قبول کرد که در کشور ما دموکراسی به معنای محض خودش که در دیگر کشورهای دنیا وجود ندارد پیاده نمی شود و ما مقید به احکام اسلام هستیم.

* در کشور ما مجلس مظهر وجود دموکراسی است. قانون اساسی خوبی داریم ولی آنطور که در قانون آمده مجلس اختیارات لازم را ندارد مشکلی که برای ما به وجود آمده این بوده که مسئله جمهوریت به تدریج محدود شده است.

*تاسیس برخی شوراهایی که در قانون اساسی وجود ندارد مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از مصادیق آن است. این شوراها به جای مجلس و مردم قانونگذاری می کنند. اینها به هر حال مسائلی است که به تدریج ایجاد شده و این شوراها کارهایی می کنند که در واقع وظایف مجلس یا قوه قضائیه را تحت الشعاع قرار می دهند. مثل شورای عالی امنیت ملی که درباره موضوعی تصمیم می گیرد که باید قوه قضائیه درباره آن تصمیم گیری کند. اینها آفت‌هایی است که ما دچارش هستیم. یا مثلا ورود قوه قضائیه در جاهایی که قانون وجود دارد به استناد مشاهده جرم یا احتمال وقوع جرم که معمولا چنین اقداماتی توسط دادستان‌ها انجام می‌شود.

پاسخ صریح علی مطهری به احتمال ردصلاحیتش

* یابه عنوان مثال هیئت نظارت بر مطبوعات دارای ۷ کارشناس است و تصمیمی درباره مطبوعات می‌گیرند اما به یکباره دادستان می‌آید و برای خود تصمیمات دیگری می‌گیرد. اینها همه محدود کردن جمهوریت است. یا کارگروه تشخیص مصادیق جرایم رایانه ای که یک کارگروه تخصصی است، تصمیماتی می‌گیرد و می بینیم دادستان مثلا می آید درست مقابل آن تصمیم، تصمیم دیگری می گیرد. اینها چیزهایی است که جمهوریت ما را محدود می کند.

*نظارت استصوابی در این شکلی که دارد اجرا می شود کاملا مسئله جمهوریت را محدود می کند. ان‌شاءالله احزاب بتوانند در رفع کاستی‌ها تلاش کند و برای مشارکت بالا در انتخابات تلاش کنند.

*شما را به شرکت در انتخابات و اهمیت دادن به شرکت در آن توصیه می کنم. به هر حال، آثاری در سطح دنیا خواهد داشت و به بهبود وضعیت فعلی ما بسیار کمک خواهد کرد. اگر مردم ما در انتخابات آینده مشارکت بالایی داشته باشند بسیار به حل مشکلات داخلی و اقتصادی ما کمک می‌کند و کسانی که احیانا معتقدند که شرکت نکنیم و فایده ای ندارد، اشتباه می کنند. ان شاءالله همه شرکت کنند و به تلاش ادامه دهند.

*{در پاسخ به این پرسش که آیا از لیست اصلاح طلبان کاندیدا می‌شود یا لیست اصولگرایان}: هنوز به جمع بندی نرسیدم که اصلاً در انتخابات شرکت کنم یا نه.
*{ در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها گفته‌اند که اظهارات شما علیه نظارت مقام معظم رهبری بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام موجب رد صلاحیت شما می‌شود }: آقای جبرائیلی اشتباه کرده است.

اگر احزاب قوی باشند مجلس محل کارآموزی نمی‌شود

محسن مهرعلیزاده استاندار پیشین اصفهان و فعال اصلاح طلب هم در این مراسم گفت: وقتی امام می خواست اسمی را برای نظام انتخاب کند فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد و ایشان بر هر دو بعد تاکید داشتند.

بنا به گزارش ایرنا وی با بیان این که بخشی از مشکلات کشور به خاطر رعایت نکردن جمهوریت نظام است، ادامه داد: بعد از ۴۰ سال هنوز در مورد مسائل اقتصادی، اشتغال و دیگر زمینه‌ها با ایده‌آل‌ها فاصله داریم.

مهرعلیزاده به نبود شاخص و ساختار برای پاسخگو کردن مسئولان اشاره کرد و افزود: هیچ شاخصی برای تعیین مصادیق خدمات مسئولان نداریم و معلوم نیست کجا و چه کسانی باید این شاخص‌ها را تعیین کنند.

استاندار پیشین اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سوال که چرا مجلس از کفایت لازم برای حل مشکلات برخوردار نیست، اظهار داشت: دلیل آن این است که مسائل در احزاب پخته نمی‌شوند و کادرهای ساخته شده و متخصص وارد مجلس نمی شوند. در حالی که اگر احزاب قوی شوند مجلس محل کارآموزی نمی‌شود.

مهرعلیزاده گفت: اگر بر اساس اصولی که در دنیا هست، افراد در چارچوب حزبی رشد کنند و به مجلس بروند پاسخگو خواهند بود. حزب با وحدت منافاتی ندارد و تمرین مردم سالاری است و می‌تواند جامعه را رشد دهد.

این فعال سیاسی از احزاب خواست برای حل مسائل جوانان به ویژه اشتغال اندیشه و برنامه تولید کنند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باور کن صلاحیت نداری

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAS

        مطهری تک روی های تو و حق حساب ندادن تو کار دستت داد
        کمی خرج میکردی میماند

    • علی اکبر

      سلام، مطهری و صادقی رو رد صلاحیت کنید تا مجلس همون چیزی بشه که دوست دارید، بله قربان گوی مطلق...

    • بدون نام

      همتون سر ته یه کرباسی .کدام قانون اساسی مرد مومن

    • بدون نام

      کسی که کاری برای مردم انجام ندهد باید رد صلاحیت بشه چهار سال بازی با سرنوشت مردم یه کشور و اونها رو سرکار گذاشتن شوخی نیست

    • بدون نام

      بایدردصلاحیت بشه چون این مطهری این اواخرضدانقلاب شده وبعضی وقتهاحرفهای نامربوط میزند

      پاسخ ها

      • احمد افشار

        تو تشخص دادی مطهری زد انقلاب شده اصلانددست راست چپ تان می شناسی به مطهری توهین می کنی اکر اسم این نظر شما توهین نگذاریم پس چه بگذاریم اول فکر کن بعد نظر بده

    • بدون نام

      آفای مطهری تواین چند سال چکار کردید برای مردم بودن یا نبودن شما فرقی برای مردم نمیکنه بهتر که رد صلاحیت بشید .

    • بی نام

      تا آنجا که روشن است حتی در کشورهای دیگر بدر هر مملکتی را همین حزب ها در آوردند

    • بدون نام

      واقعا این درست است که جمهوریت با اسلامی بودن در تناقض هست. این حرفش درست بود

    • حسن

      شاید کلا20%مردم تهران درپای صندوق رایمحاضر شوند بااین وضعیت نابسامان گرانی وفقرو تحریم ومیدان گیری تندروها شرکت درانتخابات ازجانب مردم بعید بنظر می رسد

    • بدون نام

      خسته نباشی بهتر است شما دیگر کنار بروید و راه را برای دیگران بازکنید

    • بدون نام

      امیدواریم رد صلاحیت بشی تا مردم از شر تو راحت شن

    • بدون نام

      هروقت انتخابات نزدیک میشود نطق آقایان هم دلنشین مردم گرا میشود افسوس زمان باور واعتقاد به این فرمایشات دیری است گذشته

    • عبدالله علی

      خدایا ملکت ما را از شر کوتوله های سیاسی مثل هطهری ومهرعلی و .....‌‌که ولکن نیستند نجات بده.

    • ن

      اگه امثال جناب مطهری بجای توئیت کردن و راه به راه مصاحبه تو مجلس کارشونو درست انجام میدادن دیگه نیازی به شورای عالی فضای مجازی و ش ع انقلاب فرهنگی نبود.
      از صحبتهای مهرعلیزاده مشخص میشه کار اموزی رو از ورزش و تربیت بدنی شروع کرده.

    • بدون نام

      خدایا ماکی ازقیافه این اقا خلاص شویم هروقت عکسش را میبینیم بایدکفاره بدهیم بخاطر دروغهایش، اگر مجلس ودولت اختیاراتی ندارد غلط کردید کاندیدشدید،ضمنا این همه چرت وپرت سرهم کردی واسه تشویق مردم بشرکت درانتخابات کورخواندید اتفاقا این سال تحریم وبایکوت مجلس است تا ازدست امثال قیافه منحوس تکراری شما راحت شویم ... دروغگو ووووووووو

    • بدون نام

      اینا باید بمونن تا کامل ایران نابود کنند

    • خ

      دقیقا درست فرمودند.

      پاسخ ها

      • بی نام

        انصاف هم خوب چیزی است این آقا اصلا قابل دفاع نیست

    • رزمنده بسیجی

      من فقط تاسف می خورم از اینکه از شهید مطهری چه کسی پا گرفته،شهید مطهری تا فرزندش 180 درجه تفاوت ،افسوس-صد افسوس-

    • بدون نام

      جناب مطهری بنظر بنده مجلس و دولت فقط یه هزینه بر دوش ملت است و بس

    • بی نام

      واقعا مطهری متاسفم که تو نماینده مجلس هستی،

    • بی نام

      چطور موقع حوادث مثل سیل و زلزله و غیره نظامیان به به ، اما موقعی که محرومیت زدایی و خدمت به مردم می کنند و در بد ترین نقاط کشور کارهای عمرانی یا صنعتی مثل پالایشگاه ستاره بندر عباس را بعد از آن تحریم ها انجام می دهند بد است چه چه،اگر آقای مطهری تو ریگ تو کفش نداری و نمی خواهی برای حزب و همپالگی امتیاز و رأی جمع کنی تو هم مثل این بچه‌ها ی بی ادعا آستین بالا بزن جا ی اراجیف گفتن خدمتی بکن ،در مجلس سودی که نداری حداقل سکوت کن.

    • بدون نام

      برایشون رای ندید ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج