۹۲۳۹۸۱
۴ نظر
۵۰۱۳
۴ نظر
۵۰۱۳
پ

کنگره به تحقیقات استیضاح ترامپ رسمیت بخشید

قطعنامه علنی شدن روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ۲۳۲ رای به تصویب مجلس نمایندگان این کشور رسید.

ایرنا: قطعنامه علنی شدن روند استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ۲۳۲ رای به تصویب مجلس نمایندگان این کشور رسید.

این قطعنامه که از سوی دموکرات ها و در پی فشار جمهوریخواهان که دموکرات ها به دنبال ساختن اسناد و مدارک علیه ترامپ هستند، از سوی دموکرات ها ارائه شد.

به موجب این قطعنامه تمام جلسات تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ بنا به تشخیص رئیسان کمیته ای که مشخص شده اند، به صورت علنی برگزار می شود.

کنگره به تحقیقات استیضاح ترامپ رسمیت بخشید

از نکات مهم جلسه امروز، حضور نانسی پلوسی در زمان اعلام آرای تصویب قطعنامه و برعهده گرفتن ریاست جلسه بود که خود پیام مهمی را به دونالد ترامپ فرستاد.

آرای مخالفان این قطعنامه هم 196 رای بود که تمام جمهوریخواهان را تشکیل می داد.

این قطعنامه فصل جدیدی را در استیضاح دونالد ترامپ می گشاید چرا که هم از نظر قانونی روند استیضاح به تصویب رسیده و هم علنی شدن آن مورد تاکید قرار گرفته است.

دونالد ترامپ و جمهوریخواهان پیشتر خواستار رای گیری درباره آغاز استیضاح در مجلس نمایندگان شده بودند و شرط همکاری کاخ سفید با این تحقیقات را انجام چنین فرایندی می دانستند اما رئیس مجلس نمایندگان معتقد بود که نیازی به این کار نیست و فرایند فعلی در مجلس بر اساس اختیارات قانون اساسی انجام می شود.

اما سرانجام قطعنامه ای را ارائه دادند که هیچ یک از اصلاحیه های مورد تقاضای جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان هم به آن اضافه نشد.

واکنش ترامپ به رسمی‌شدن روند استیضاحش

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر به رسمی شدن روند استیضاحش در مجلس نمایندگان این کشور واکنش نشان داد.

ترامپ در حساب توئیتری خود، رسمی شدن روند استیضاحش را «بزرگترین توهم جویی در تاریخ آمریکا»، عنوان کرده است.

کاخ سفید: ترامپ خطایی نکرده که استیضاح شود

کاخ سفید پنجشنبه‌شب در بیانیه‌ای به تصویب قطعنامه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری دمکرات‌ها برای رسمیت بخشیدن به فراینده تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهوری (ترامپ) هیچ خطایی نکرده است و دمکرات‌ها این را می‌دانند. هوس بی‌پایان نانسی پلوسی و دمکرات‌ها برای این استیضاح غیرقانونی آسیبی به رئیس جمهوری نمیرساند، بلکه به مردم آمریکا صدمه می‌زند.

کنگره به تحقیقات استیضاح ترامپ رسمیت بخشید

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در این بیانیه، نانسی پلوسی و رئیس دمکرات مجلس نمایندگان و آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات این مجلس را که وظیفه پیشبرد تحقیقات استیضاح ترامپ را دارد، به نقض تشریفات قانونی مقررات کنگره و برگزاری نشست‌های مخفی بدون حضور مقام‌های دولت متهم کرد.

این بیانیه همچنین با متهم کردن دمکرات‌ها به تلاش برای صدور حکم بدون دادن فرصت دفاع به دولت، این فرایند را "ناعادلانه و خلاف قانون اساسی آمریکا" دانست.

واکنش ایوانکا به رسمی‌شدن استیضاح پدرش

به نقل از سی ان ان، «ایوانیکا ترامپ»، دختر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا که به عنوان مشاور ریاست جمهوری آمریکا نیز به شمار می‌رود، تنها دقایقی پس از آن که روند استیضاح ترامپ و رسمی شدن آن در مجلس نمایندگان رای آورد، به این موضوع واکنش نشان داد.

کنگره به تحقیقات استیضاح ترامپ رسمیت بخشید

در همین ارتباط دختر ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر، در واکنش به استیضاح پدرش به بخشی از نامه «توماس جفرسون»، رئیس جمهور اسبق آمریکا به دخترش اشاره کرد که او در آن از خرده‌گیری‌ دشمنانش از سخنان و اظهاراتش گلایه کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بیکاری رو کم کرد تورم و کم کرد رشد اقتصادی رو بالا برد بغدادی رو کشت الان میخوان استیضاحش کنن....
      قابل توجه داش حسن

    • بدون نام

      یعنی بااین کارشون ثابت کردندازادی بیان اینومیگندرییس جمهورکشورواستیضاح میکنندانوقت توکشورمانماینده مجلس نمیتونه به یه مدیرکل بگه تو

    • جواد مقدم

      کنگره غلط کرده ! ایالات متحده رییس جمهوری دلچسب تر از جناب آقای دونالد ترامپ به خود ندیده است ، بدخواهان به پیشرفت های آقای ترامپ حسادت می کنند و کار بجایی نخواهند برد !!

    • بدون نام

      همه جا قانون دارن جز ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج