جاباما
۹۲۴۲۸۱
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

افتخار انگلیس به نقش خود در موجودیت اسرائیل

نماینده انگلیس به نقش خود در کمک به موجودیت رژیم صهیونیستی به موجب اعلامیه بالفور افتخار کرد و گفت این بیانیه به طور کامل اجرا نشده است و ما خواستار تشکیل ۲ دولت در آن سرزمین هستیم.

ایرنا: نماینده انگلیس به نقش خود در کمک به موجودیت رژیم صهیونیستی به موجب اعلامیه بالفور افتخار کرد و گفت این بیانیه به طور کامل اجرا نشده است و ما خواستار تشکیل ۲ دولت در آن سرزمین هستیم.

کارن پیرس روز جمعه در نشست خبری تشریح برنامه های شورای امنیت در ماه نوامبر که انگلیس ریاست آن را بر عهده دارد، گفت تلاش کرده ایم در این ماه چرخشی از مسایل جغرافیای سیاسی به مسایل شهروندان معمولی داشته باشیم.

وی ادامه داد: می خواهیم بر اثرات صلح و امنیت بین المللی بر شهروندان معمولی تمرکز کنیم که در این برنامه ها لحاظ شده است. سلاح شیمیایی، یمن، سوریه، سومالی، سودان جنوبی و لیبی در دستور کار قرار دارد.

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد اضافه کرد: روند آشتی جویانه در دستیابی به صلح پایدار مورد تاکید قرار خواهد گرفت. در این زمینه از تعدادی از انجمن های اجتماعی برای حضور در شورای امنیت دعوت کرده ایم.

افتخار انگلیس به نقش خود در موجودیت اسرائیل

پیرس اظهار کرد: نشست غیرعلنی با حضور مدیرکل سازمان منع سلاح شیمیایی در پانزدهم، نشست آشتی و مصالحه در نوزدهم و مساله خاورمیانه و سوریه در ۲۵ ماه نوامبر برگزار خواهیم کرد.

ارتباط بن لادن و البغدادی با حوادث کشورهای عربی

وی در پاسخ به این سوال که ۱۰ سال پیش با کشته شدن اسامه بن لادن بهار عربی آغاز شد و اکنون با کشته شدن البغدادی پاییز عربی شکل گرفته است، ایا درباره این شرایط در شورای امنیت برنامه ای خواهید داشت، گفت: من فکر می کنم موضوع بهار عربی با کشته شدن بن لادن، انگیزه های کاملا جداگانه ای دارد.

رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: با توجه به باقی بودن تهدیدات داعش با وجود از بین بردن قلمرو خلافت آن، این مساله در موضوع سوریه بررسی خواهد شد.

پیرس درباره مساله یمن و توافقنامه های آن هم با استقبال از نقش مذاکراتی سعودی ها در این زمینه اظهار کرد: ما درباره یمن روز ۲۲ نوامبر نشست خواهیم داشت و در این زمینه به طور مفصل بحث خواهیم کرد.

سرنگونی پهپاد صهیونیستی

پرسش دیگری که مطرح شد درباره اعلامیه حزب الله لبنان در سرنگون کردن پهپاد رژیم صهیونیستی در مرز جنوبی لبنان بود که نماینده انگلیس گفت: فکر می کنم این مساله در دستور کار خواهد آمد اما تا کنون هیچ یک از اعضای شورای امنیت درخواستی برای تشکیل شورا به منظور بررسی این سرنگونی و همچنین شرایط سیاسی لبنان نداده اند اما شرایط را از نزدیک رصد می کنیم.

چین

پیرس در پاسخ به سوال دیگری در زمینه مسلمان چین هم گفت این مساله در کمیته سوم و همچنین شورای حقوق بشر در ژنو تحت رسیدگی است. ما در کمیته سوم به نیابت از ۲۳ کشور در حمایت از مسلمانان چین بیانیه ای قرائت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود شورای امنیت در این زمینه دستور کاری ندارد و باید ببینیم سایر همکاران ما در شورا چه نظری خواهند داشت.

فسفر سفید

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد با اشاره به نشست روز پانزدهم که با موضوع سلاح شیمیایی برگزار می شود در پاسخ به اینکه آیا به سلاح های مورد استفاده ترکیه علیه کردها هم پرداخته می شود یا خیر، گفت به طور کلی استفاده از سلاح شیمیایی ممنوع است اما بحث استفاده از فسفر سفید کمی متفاوت است و در جایی ممنوع نشده است.

پیرس ضمن ابراز نگرانی نسبت به استفاده از اینگونه تسلیحات افزود گزارش نهایی از نتیجه تحقیقات و آزمایش ها و اینکه چه کسانی عامل آن بوده اند، در اختیارم قرار نگرفته است و نمی توانم اظهار نظر قطعی داشته باشم.

وی در پاسخ به اینکه در ناآرامی های عراق بیش از ۲۰ نفر کشته شده اند، آیا این مساله در دستور کار شورای امنیت قرار خواهد گرفت یا خیر هم گفت: تا کنون هیچ نشستی برای موضوع تظاهرات عراق برنامه ریزی نشده است.

اعلامیه بالفور

پرسش دیگر به یکصد و دومین سال اعلامیه بالفور از سوی انگلیس بود و اینکه آیا انگلیس حاضر است به خاطر ایجاد اسرائیل و خلع ید فلسطینیان از قلمروشان عذرخواهی کند؟ آیا حاضر خواهید بود شورای امنیت را برای دیدن غزه به آنجا ببرید یا تشویق کنید که این کار انجام شود؟

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد گفت: همانطور که گفتید مساله اعلامیه بالفور یک مساله ملی انگلیس است و ارتباطی به ریاست شورای امنیت ندارد اما همانطور که در یکصدمین سال این اعلامیه گفتیم بسیار مفتخریم از اینکه انگلیس برای شکل گیری موجودیت اسرائیل کمک کرد.

پیرس افزود: اما تنها ۵۰ درصد اعلامیه بالفور اجرایی شده و بخش دیگر آن که مربوط به سوال فلسطین است، باید مورد توجه قرار گیرد. ما همچنان بر این عقیده ایم که تشکیل ۲ دولت، راه حل این مساله است و اسرائیل و فلسطین می توانند در کنار هم زندگی کنند.

وی درباره بازدید از غزه هم گفت در حال حاضر برنامه ای در این باره نیست اما خودم به واسطه مسئولیت هایی که در وزارت خارجه انگلیس داشته ام از آنجا دیدن کرده ام. در صورتی که این ماموریت تصویب شود باید شامل دیدن از اسرائیل هم باشد.

برگزیت و دیپلماسی انگلیس

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که انگلیس خود درگیر مساله برگزیت است، آیا این نشان دهنده مناسب بودن دیپلماسی این کشور است، گفت: انگلیس دارای یک فرایند دموکراتیک برای برگزیت است و در این زمینه برنامه توافق با اتحادیه اروپا و همچنین برگزاری انتخابات را دارد.

پیرس اضافه کرد: نکته دوم این است که دیپلماسی انگلیس بسیار خوب عمل می کند و امیدواریم که در طول ریاست بر شورای امنیت، دستور کار آن را مطابق با مسئولیتمان به عنوان عضو دائم این شورا با موفقیت به پیش ببریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تاثیر عملیات ترکیه بر مبارزه با داعش و اینکه چه تعدادی از انگلیس به عضویت این گروه تروریستی درآمده اند، گفت: یکی از دلایل مخالفت ما با علمیات ترکیه تاثیر منفی آن بر مبارزه با داعش بود اما در حال حاضر تعداد اعضای داعش از انگلیس را ندارم.

موج سواری سعودی بر اعتراضات عراقی

خبرنگار سعودی پرسید: قاسم سلیمانی پدر شبه نظامیان عراق به طور مداوم به آن کشور تردد دارد و گفته می شود در سرکوب تظاهرات هم نقش داشته است، انتظاری از دولت عراق نداریم که بخواهد به خاطر دخالت ایران درخواست برگزاری نشست شورای امنیت بدهد، آیا خود شورا قصد ورود به این مساله را دارد.

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد پاسخ داد: برای ماه نوامبر تا کنون درخواستی برای تشکیل جلسه در این باره داده نشده است و در دستور کار نداریم اما در طول این ماه، هر یک از اعضای شورا می توانند درخواست جلسه بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسینی

      خاک برسرت انگلیس ووهابیت راکه صهیونیست کودک کش باهم هستید

    • بدون نام

      اسرائیل زائیده انگلیس و آمریکاست ...مرگ بر هر سه تا ..

    • ادریس

      مرگ.بر.انگلیس.روباه.سفت

    • هیتلر ایرانی

      و اینجاهست که که ادم باید بگوید خدا پدر هیتلر رو بیامرزه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج