جاباما
۹۲۴۳۳۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

در سراسر دنیا موزه‌های زیادی وجود دارند که بعضی از آن‌ها قدمت بیشتری نسبت به دیگر موزه‌ها دارند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا بپردازیم که سالانه میزبان میلیون‌ها بازدید کننده هستند.

برترین‌ها: همه‌ی ما می‌دانیم که موزه‌ها محل نگهداری اشیاء قدیمی و وسایل باستانی هستند. موزه‌ها یکی از اصلی‌ترین نماد‌های یک کشور به حساب می‌آیند که بازدید از آن‌ها همواره برای مردم جذاب و جالب بوده است.

در سراسر دنیا موزه‌ های زیادی وجود دارند که بعضی از آن‌ها قدمت بیشتری نسبت به دیگر موزه‌ها دارند. در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به معرفی قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا بپردازیم که سالانه میزبان میلیون‌ها بازدید کننده هستند.

۱. موزه‌ی ملی هند

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

موزه‌ی ملی هند، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین موزه‌ی کشور هندوستان است که در آن اشیاء قیمتی زیادی نگهداری می‌شود. در این موزه از زیورآلات، مومیایی‌های باستانی، زره‌ها، نقاشی‌های مغول و اسکلت‌های قدیمی نگهداری می‌شود. ایده‌ی تأسیس این موزه در سال ۱۷۹۶ شکل گرفت.

در آن زمان اعضای دولت هند تصمیم به ایجاد مکانی برای نگهداری اشیاء باستانی کشور هندوستان گرفتند؛ بنابراین این ساختمان را در یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های کشور هند بنا کردند. در سال ۱۸۱۴، گیاه‌شناس معروف، «ناتانائیل والیچ» کمک کرد که این موزه توسعه یابد. امروزه این موزه دارای شش بخش و ۳۵ گالری است که مردم می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. گیاه‌شناسی، هنر، زمین‌شناسی، باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و جانور شناسی بخش‌های مختلف این موزه هستند.

۲. موزه‌ی لوور

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

موزه‌ی لوور واقع در شهر پاریس، یک اثر تاریخی و پربازدید‌ترین موزه‌ی هنر در دنیا است. در این موزه از بیش از ۳۵ هزار اشیاء باستانی پیش از تاریخ نگهداری می‌شود. مساحت این موزه بالغ بر ۷۲ هزار متر مربع است و یکی از اصلی‌ترین اماکن دیدنی در شهر پاریس محسوب می‌شود. این ساختمان در اواخر قرن دوازدهم میلادی توسط «فیلیپ دوم» بنا نهاده شد، اما در سال ۱۵۴۶ پادشاه فرانسه این ساختمان را به کاخ سلطنتی خود تبدیل کرد.

این موزه در ۱۰ آگوست سال ۱۹۷۰ با ۵۱۰ نقاشی هنری، فعالیت خود را شروع کرد. موزه‌ی لوور در دوره‌ی سلطنت ناپلئون توسعه‌ی زیادی یافت. ﺗﻤﺮﮐﺰ ﻣﻮﺯﻩ‌ی ﻟﻮﻭﺭ ﺭﻭﯼ آثار ﻫﻨﺮی و ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺑﺸﺮ است ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺯﻩ ﺟﺎﯼ ﮔﺮﻓﺘﻪﺍﻧﺪ. ﺍﺯ آثار معروف این موزه ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ «ﻟﻮﺡ ﺣﻤﻮﺭﺍﺑﯽ»، ﺗﺎﺑﻠﻮﯼ «ﺑﺎﻧﻮﯼ ﺻﺨﺮﻩﻫﺎ» ﻭ ﺗﺎﺑﻠﻮﯼ «ﻣﻮﻧﺎﻟﯿﺰﺍ» ﺍﺛﺮ ﻟﺌﻮﻧﺎﺭﺩﻭ ﺩﺍﻭﯾﻨﭽﯽ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩ.

۳. موزه‌ی بلودر

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

کاخ بلودر در ﺣﻘﯿﻘﺖ ﯾﮏ ﻣﺠﺘﻤﻊ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎنی ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺩﺭ شهر ﻭﯾﻦ، ﭘﺎﯾﺘﺨﺖ کشور ﺍﺗﺮﯾﺶ ﺍﺳﺖ که در سال ۱۷۸۱ در‌های خود را به عنوان موزه به روی عموم مردم گشود. کاخ بلودر در نزدیکی پارد «باروک» در منطقه‌ی سه شهر وین واقع شده است. این موزه گسترده‌ترین مجموعه نقاشی‌های «گوستاوو کلیمت» نقاش معروف را در خود جای داده است.

همچنین از این موزه به عنوان یکی از زیباترین و مهم‌ترین موزه‌های دنیا یاد می‌شود. موزه‌ی بلودر بزرگ‌ترین آثار هنری کشور اتریش از قرون وسطی تا به امروز را در خود جای داده است و سالانه هزارن گردشگر و بازدیدکننده از این موزه بازدید می‌کنند.

۴. موزه‌ی کانست کامرا

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

قدیمی‌ترین موزه‌ی کشور روسیه، موزه‌ی کانست کامرا است که در آن از بیش از ۲۰۰ هزار اشیاء قدیمی و هنری نگهداری می‌شود. این موزه که در سال ۱۷۱۷ به دستور «پیتر کبیر» تأسیس شده است در شهر «سن پترزبورگ» واقع شده است.

نام کونست کامرا از یک واژه‌ی آلمانی که به معنی «اتاق هنر» است گرفته شده است. این موزه امروزه به عنوان موزه‌ی انسان شناسی و قوم شناسی تکامل یافته است و یکی از پربازدیدترین اماکن در کشور روسیه محسوب می‌شود.

۵. موزه‌ی هرمیتاژ

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

موزه‌ی هرمیتاژ که در شهر سن پترزبورگ در کشور روسیه واقع شده است، مهم‌ترین موزه‌ی فرهنگ و هنر جهان است. این موزه فعالیت خود را در سال ۱۸۵۲ شروع کرد و در‌های خود را به روی عموم مردم گشود. در موزه‌ی هرمیتاژ بیش از ۳ میلیون اثر هنری وجود دارد که بازدید از همه‌ی آن‌ها برای بازدیدکنندگان تقریباً غیرممکن است.

از جمله این آثار هنری می‌توان به نشان‌ها، لباس‌ها، جواهرات سلطنتی، نقاشی‌های گرافیکی و سایر اشیاء قیمتی اشاره کرد. ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻣﻮﺯﻩ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﮊﻭﺋﯿﻪ ﺳﺎﻝ ۲۰۰۶ ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ۲۲۱ ﻓﻘﺮﻩ ﺁﺛﺎﺭ ﮐﻮﭼﮏ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺟﻮﺍﻫﺮﺍﺕ، ﺷﻤﺎﯾﻞﻫﺎﯼ ﺍﺭﺗﻮﺩﻭﮐﺲ، ﻇﺮﻭﻑ ﻧﻘﺮﻩ ﻭ ﺍﺷﯿﺎﺋﯽ ﺑﺎ ﻣﯿﻨﺎﮐﺎﺭﯼ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ، ﺍﺯ ﻣﻮﺯﻩ ﺑﻪ ﺳﺮﻗﺖ ﺭﻓﺘﻪ ﺍست. ﺍﺭﺯﺵ ﺍﯾﻦ ﺍﺷﯿﺎﺀ ﮐﻪ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ نیز ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻧﺸﺪﻩﺍﻧﺪ، ۵۴۳ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻻﺭ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩ ﺷﺪﻩﺍﺳﺖ.

۶. موزه‌ی هنر‌های زیبا و باستان شناسی بزانسون

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

قدیمی‌ترین موزه‌ی هنر‌های زیبا و باستان شناسی کشور فرانسه در شهر «بزانسون» واقع شده است. این موزه در سال ۱۶۹۴ با کمک هنرمند «ژان بابتیست» فعالیت خود را شروع کرد. متصدیان، آثار باستانی موجود در این موزه را به دو دسته‌ی نقاشی و باستان شناسی تقسیم کرده اند.

بخش باستان شناسی این موزه، دارای مجموعه‌های مصری، مومیایی‌های سرامون و یک مجموعه مهم باستان شناسی متعلق به دوره «گالو رومی» است. بخش نقاشی این موزه نیز سیر تحول هنر در اروپا را از قرن چهاردهم تا بیستم نشان می‌دهد. این موزه به لطف بیش از ۵هزار کمک هنری از مدارس سراسر اروپا، یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های نقاشی در دنیا را در خود جای داده است. بعضی از این نقاشی‌ها به جای مانده از قرن ۱۵ میلادی هستند.

۷. موزه‌ی امرباخ

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

ساختمان این موزه یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین ساختمان‌های کشور سوئیس محسوب می‌شود. موزه‌ی امرباخ در سال ۱۶۶۱ در شهر «بازل» فعالیت خود را شروع کرد. نخستین آثاری که در این موزه در معرض دید عموم مردم قرار گرفت، آثار «هانس هولبین» بودند.

قدمت بعضی از آثار هنری این موزه به قرن ۱۵ میلادی برمی‌گردد. فضای هنری حاکم بر این موزه، سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. این موزه برای کسانی که به کشور سوئیس سفر می‌کنند یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی محسوب می‌شود.

۸. موزه‌ی سلطنتی تسلیحات

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

قدیمی‌ترین موزه‌ی انگلستان در برج لندن واقع شده است و بدون شک یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین موزه‌های دنیا به شمار می‌رود. برج لندن وسیع‌ترین مجموعه‌ی زره‌پوش‌های جهان را در خود جای داده است و بازدیدکنندگان برای مشاهده‌ی این مجموعه‌ی سلطنتی باید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنند. این موزه در سال ۱۶۶۰ در‌های خود را به روی عموم مردم گشود و بعد‌ها با هدف ساخت موزه‌های مختلف در سه شهر لیدز، یورکشایر و قلعه‌ی ویکتوریا در پورتموث نیز تقسیم شد.

۹. موزه‌های کاپیتولین

با قدیمی‌ترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

این موزه در منطقه‌ی «پیازا دل کامپیدوگلو» در تپه‌ی کاپیتولین شهر رم واقع شده است. این موزه مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های باستانی و هنر‌های زیبا دارد. ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻣﻮﺯﻩ ﺍﺯ ۳ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﺍﺻﻠﯽ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺷﺪﻩ است ﮐﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﯾﻖ ﯾﮏ ﮔﺎﻟﺮﯼ ﺯﯾﺮ ﺯﻣﯿﻨﯽ ﺑﻪ یک دیگر ﻣﺘﺼﻞ شده‌اند. ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥﻫﺎ ﺩﺭ ﻗﺮﻥ ۱۲، ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺍﻭﺍﺳﻂ ﻗﺮﻥ ۱۶ ﻭ ﺳﻮمین ساختمان نیز ﺩﺭ ﻗﺮﻥ ۱۷ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺑﺨﺸﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺯﻩ ﺩﺭ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﮐﻨﺎﺭﯼ ﺁﻥ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ «ﭘﺎﻻﺯﻭ ﺩﯼ ﮐﻨﺴﺮﻭﺍﺗﻮﺭﯼ» ﻧﺎﻡ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻣﺮﮐﺰ ﺁﺛﺎﺭ ﻫﻨﺮﯼ ﯾﻮﻧﺎﻧﯽ ﻭ ﺭﻭﻣﯽ ﻭ ﻧﯿﺰ ﮔﺎﻟﺮﯼ ﻋﮑﺲ ﻣﺪﺭﻥ می‌باشد. ﺍﯾﻦ ﺑﺨﺶ، ﺁﺛﺎﺭ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻧﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ «ﮐﺎﺭﺍﻭﺍﺟﯿﻮ»، «ﺭﻭﺑﻨﺲ» ﻭ «ﺗﯿﺘﯿﺎﻥ» ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ جای داده است.

منبع: WorldAtlas

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      چقدر خوب بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج