جاباما
۹۲۴۴۲۳
۹ نظر
۵۱۰۵
۹ نظر
۵۱۰۵
پ

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

تابستان را پشت‌سر گذاشته‌ایم، وارد پاییز شدیم و کم‌کم به یکی از هیجان‌انگیزترین رویداد‌های سینمایی دنیا نزدیک می‌شویم؛ مراسم اسکار. شاید اسکار چند سالی است که دیگر مانند سابق نیست و بسیاری از جوایز براساس معیار‌های فرامتنی و فراسینمایی و گاهی سیاسی، بین شرکت‌کنندگان تقسیم می‌شود، اما ازآنجا که این مراسم در سطحی بسیار گسترده برگزار می‌شود و رقبایش ازلحاظ جهانی بودن به پایش نمی‌رسند، هنوز هم هیجان‌انگیز است.

برترین‌ها: تابستان را پشت‌سر گذاشته‌ایم، وارد پاییز شدیم و کم‌کم به یکی از هیجان‌انگیزترین رویداد‌های سینمایی دنیا نزدیک می‌شویم؛ مراسم اسکار.

شاید اسکار چند سالی است که دیگر مانند سابق نیست و بسیاری از جوایز براساس معیار‌های فرامتنی و فراسینمایی و گاهی سیاسی، بین شرکت‌کنندگان تقسیم می‌شود، اما ازآنجا که این مراسم در سطحی بسیار گسترده برگزار می‌شود و رقبایش ازلحاظ جهانی بودن به پایش نمی‌رسند، هنوز هم هیجان‌انگیز است.

در این مطلب، فیلم‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که از دید منتقدان و فیلمباز‌ها از بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰ هستند. با ما همراه باشید.

داون‌تون ابی

عنوان اصلی: Downton Abbey

تاریخ اکران: ۲۰ سپتامبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

چند سال پیش، سریالی به همین نام در شبکه بریتانیایی بی‌بی‌سی پخش شد و تعداد زیادی جوایز امی را از آن خود کرد. امسال، نسخه سینمایی این سریال نیز ساخته و اکران شده و یکی از امید‌های اسکار به‌شمار می‌آید.

درواقع این فیلم سینمایی، پایانی است برای رویداد‌های چند فصل سریال که تاکنون پخش شده است. سال‌هاست که در هر مراسم اسکار، یک فیلم سینمایی انگلیسی حضور دارد، اما شاید هیچکدام از این فیلم‌ها، به این اندازه ازپیش طرفدار نداشتند.

جوکر

عنوان اصلی: Joker

تاریخ اکران: ۴ اکتبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰
جوکر، یکی از شخصیت‌هایی است که امسال نیز مانند چند سال دیگر، سالن‌های سینمایی را به تسخیر خود درآورده است. به‌نظر می‌رسد که خوآکین فینیکس تصمیم دارد یک جایزه اسکار نیز به فهرست جوایزش اضافه کند؛ آن هم با اجرای متفاوتی از شخصیت یکی از مهمترین ابرشرور‌های تاریخ سینمایی هالیوود.

هرچند که شخصیت جوکر بار‌ها برای بازیگران و کارگردان‌هایش جوایز متعددی به ارمغان آورده، اما منتقدان و فیلمباز‌ها ادعا می‌کنند که این جوکر با سایر جوکر‌ها متفاوت است.

فانوس دریایی

عنوان اصلی: The Lighthouse

تاریخ اکران: ۱۸ اکتبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

تریلر فیلم سینمایی «فانوس دریایی»، این تصور را در ذهن بیننده ایجاد می‌کند که قرار است فیلمی متفاوت ببیند. گویا داستان فیلم درباره دو نگهبان فانوس دریایی با بازی «رابرت پتینسون» و «ویلیام دفوئه» است که بخاطر زندگی در جزیره‌ای دورافتاده، سلامت عقلشان به‌خطر افتاده است.

شاید داستان فیلم به‌نظر ساده بیاید، اما بازی دو بازیگر به‌گونه‌ای است که تا مدت‌ها نمی‌توانید درباره آن فکر نکنید. این فیلم نیز یکی از بزرگترین شانس‌های اسکار امسال است.

هریت

عنوان اصلی: Harriet

تاریخ اکران: ۱ نوامبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

باز هم یک فیلم سینمایی دیگر درباره دوران برده‌داری آمریکا و زندگی سخت سیاهپوستان؛ فیلمی که با معیار‌های اسکار هماهنگ است. داستان فیلم، درباره زنی به‌نام «هریت تابمن» است با بازی «سینتیا اریوو» که برنده جایزه تونی نیز شده است.

هریت، زنی برده‌ای سیاهپوست است که زندگی سختی را پشت‌سر می‌گذارد، اما بالاخره به آزادی دست پیدا می‌کند. اگر این فیلم برنده جایزه اسکار شود، فهرست چهار جایزه اصلی سینمایی‌اش، اسکار و امی و تونی و گیلد، تکمیل می‌شود.

مرد ایرلندی

عنوان اصلی: The Irishman

تاریخ اکران: ۱ نوامبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

«رابرت دنیرو»، «آل پاچینو» و «جو پشی» در فیلمی به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی»؟ آیا یک بار دیگر به دهه ۹۰ آمریکا سفر کرده‌ایم؟ فیلم سینمایی «مرد ایرلندی» دیرتر از سایر فیلم‌هایی که از آن‌ها نام بردیم، اکران می‌شود، اما این فیلم نیز یکی از بزرگترین شانس‌های اسکار است که البته با حضور نام‌های به این بزرگی در مقام کارگردان و بازیگر، اصلا هم چیز عجیبی نیست.

داستان فیلم درباره زندگی فرانک شیرن است؛ گانگستری که زندگی گذشته خود را مرور می‌کند. گویا او در ناپدید شدن یکی از اعضای بزرگترین خانواده گانگستر تاریخ آمریکا نقش داشته است.

فورد دربرابر فراری

عنوان اصلی: Ford V Ferrari

تاریخ اکران: ۱۵ نوامبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

از آخرین باری که در هالیوود، فیلم سینمایی بزرگی درباره مسابقات اتومبیل‌رانی ساخته شده، سال‌های زیادی می‌گذرد (البته به‌جز سینمایی دنباله‌دار ابرقهرمانی «سریع و خشن»).

اکنون پس از سال‌ها، فیلم سینمایی فورد دربرابر فراری، ۲۴ ساعت از مسابقه معروف اتومبیل‌رانی Le Mans در سال ۱۹۶۶ را به نمایش می‌گذارد که در آن، «کارول شلبی» و «کن مایلز»، نماینده کمپانی فورد هستند و اتومبیلی خاص را طراحی می‌کنند تا بتوانند کمپانی فراری را شکست دهند. این فیلم با بازی «کریستین بیل» و «مت دیمون»، یکی از بزرگترین شانس‌های اسکار است و انتظار می‌رود که فروش بسیار زیادی نیز داشته باشد.

یک روز زیبا در محله

عنوان اصلی: It's a Beautiful Day in the Neighborhood

تاریخ اکران: ۲۲ نوامبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

فیلم سینمایی «یک روز زیبا در محله» با بازی بازیگر افسانه‌ای هالیوود، «تام هنکس»، یکی از امید‌های اسکار است. تام هنکس در این فیلم، نقش آقای فرد راجرز دوست‌داشتنی را بازی می‌کند.

مجری کودک تلویزیونی که بخاطر رفتار‌های شاد و پرشروشور خود معروف است (گویا شبیه به عمو پورنگ خودمان است). آقای راجرز به روزنامه‌نگاری به‌نام «متیو ریز» کمک می‌کند تا شخصیت خود را که جامعه به او بدگمان است، ازنو بررسی کند.

بمب خبری

عنوان اصلی: Bombshell

تاریخ اکران: ۲۰ دسامبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

فیلمی سینمایی درباره «راجر ایلز» که هنوز اکران نشده، اما به‌نظر می‌رسد که قرار است همچون نامش سروصدا کند. بازیگران بزرگی همچون «چارلیز ترون»، «مارگو رابی» و «نیکول کیدمن»، نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کنند.

فیلم سینمایی بمب خبری درباره رسوایی‌های اخیر مدیر معروف تلویزیونی آمریکایی است که زنان زیادی ادعا کرده‌اند که راجر به آن‌ها تعرض جنسی کرده است. در این فلیم نیز داستان سه قربانی این مدیر تلویزیونی روایت می‌شود که سعی دارند تا عدالت را درباره این فرد اجرا کنند.

گربه‌ها

عنوان اصلی: Cats

تاریخ اکران: ۲۰ دسامبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

در نگاه اول، شخصیت‌های گربه‌ای این فیلم، وحشتناک و آزاردهنده به‌نظر می‌رسند، اما عده‌ای اعتقاد دارند که قرار است صحبت‌های زیادی درباره این فیلم در مجامع سینمایی شود. چهره‌های مشهوری ازجمله «تیلور سوییفت» و «جنیفر هادسون» در این فیلم بازی می‌کنند.

با آوردن نام تیلور حتما می‌توانید حدس بزنید که فیلم گربه‌ها، موزیکال است و فیلم‌های موزیکال پر از چهره‌های معروف نیز همیشه جزو شانس‌های بزرگ اسکار بوده‌اند. در این فیلم، مواردی مثل مو و ظاهر گربه‌ها به‌وسیله پرده سبز انجام شده است. کارگردان فیلم، «تام هوپر» است و فیلم در ماه دسامبر اکران می‌شود.

زنان کوچک

عنوان اصلی: Little Women

تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

به‌نظر می‌رسد که فیلم سینمایی «زنان کوچک» ساخته شده که برنده جایزه اسکار شود که این مسئله با بازی چهره‌های معروفی مانند «لارا درن»، «سایروس رونان»، «اما واتسون» و «تیموتی شالامت» چندان هم غیرمنتظره نیست.

همانطور که می‌دانید، فیلم سینمایی زنان کوچک، چندمین اقتباس از کتاب کلاسیک معروف «لوییزا می‌آلکات» است. «گرتا گرویگ»، کارگردان زن معروف فیلم‌هایی همچون «لیدی برد» (Lady Bird) که پیشتر بازیگر فیلم‌های سینمایی معروفی نیز بود، کارگردانی این فیلم را برعهده گرفته است.

داستان ازدواج

عنوان اصلی: Marriage Story

تاریخ اکران: ۲۹ آگوست

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

«اسکارلت جوهانسون» پس از مرگ شخصیتی که سال‌ها آن را ایفا می‌کرد (بیوه سیاه)، در فیلم «انتقامجویان، پایان بازی»، اینبار در فیلمی سینمایی به کارگردانی «نوآ بامباک» بازی کرده که خودش ادعا می‌کند دعوت از او برای بازی در این فیلم، دست سرنوشت بوده، زیرا در شرایطی این نقش را پذیرفته که بعد از طلاق از همسرش، وضعیتش تفاوت چندان زیادی با داستان فیلم نداشت.

داستان این فیلم درباره کارگردان و بازیگری است که درگیر طلاق هستند. پیشبینی می‌شود که فیلم داستان ازدواج نیز از شانس‌های اسکار امسال باشد.

روزی روزگاری در هالیوود

عنوان اصلی: Once Upon a Time in Hollywood

تاریخ اکران: ۱۵ آگوست

بزرگترین شانس‌های اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۰

این یکی نه‌تن‌ها از بزرگترین شانس‌های نامزدی اسکار امسال است، بلکه طبق نظر منتقدان، یکی از بزرگترین شانس‌های برنده شدن این جایزه نیز هست.

«کوئنتین تارانتینو» اینبار با دعوت از بازیگران بزرگی همچون «لئوناردو دیکاپریو»، «برد پیت» و «مارگو رابی»، داستانی را برروی پرده سینما برده که درباره شخصی به‌نام «ریک دالتون» است؛ کسی که زمانی یکی از بزرگترین ستاره‌های سینمای هالیوود بوده، اما اکنون دیگر به الکل معتاد شده و زندگی‌اش مانند سابق نیست.

این فیلم، نامزد جایزه نخل طلای جشنواره کن فرانسه شد و نظر منتقدان را بسیار جلب کرد. تارانتینو پیشتر دوبار جایزه اسکار را به‌عنوان نویسنده فیلم‌هایش دریافت کرده، اما نتوانسته جایزه کارگردانی اسکار را از آن خود کند. بسیاری پیشبینی می‌کنند که روزی روزگاری در هالیوود، شانس بزرگ تارانتینو برای بردن این جایزه است.

منبع: esquire

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط جوکر بعدش روزی روزگاری هالیوود

    • بدون نام

      این چه عکسیه ..همین شمایین بی عفتیو ترویج گیدین تو جامعه دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا شما جماعت باید همینجور این دهنتون باز باشه درباره هرچیزی نظر بدین؟؟؟

      • بدون نام

        شمایی که دائم التحریکی بهتره بری خودت رو درمان کنی چون بیماری

      • محمود

        ای وای مامانم اینا!!! خیلی عکسش زننده بود مغر پوسیدتو بذار توی موزه حیفه خخخ

      • بدون نام

        کدوم عکسو داری میگی دائم التحریک؟؟من دوبار بالا پایین کردم صفحه رو چیزی ندیدم که منو منقلب کنه

      • بدون نام

        خواهشن خود را به تیمارستان درمان تحریک مراجعه بفرمایید برایت خوب است

    • بدون نام

      خانم عسگریان سپاس از مطالبی که در مجله میگذارید

    • بدون نام

      کدوم عکسو میگه؟؟ خیالاتی شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج