۹۲۴۴۳۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

منتجب‌نیا: جمهوریت قصد تک‌روی ندارد

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت گفت: به عنوان اصلاح طلب قصد تک روی نداریم و به هر حزب اصلاح طلبی که از نظر فکری نزدیک باشیم در روندی کاملا دموکراتیک تعامل و ائتلاف می کنیم ولی هر جا هم نیاز باشد مستقل عمل می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: رئیس هیات موسس حزب جمهوریت گفت: به عنوان اصلاح طلب قصد تک روی نداریم و به هر حزب اصلاح طلبی که از نظر فکری نزدیک باشیم در روندی کاملا دموکراتیک تعامل و ائتلاف می کنیم ولی هر جا هم نیاز باشد مستقل عمل می کنیم.

«رسول منتجب نیا» در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: نخستین کنگره حزب جمهوریت ایران اسلامی در صحت، سلامت، بدون حاشیه و به دموکراتیک ترین وجه برگزار شد. فعالیت‌های این حزب تازه تاسیس نیمه سال ۹۷ با تشکیل جلسات هیات موسس آغاز شد و پایه های یک حزب قوی خارج از قدرت با رویکرد کاملا مشورتی ریخته شد.

وی اضافه کرد: در این مدت تلاش های زیادی برای تصویب اساسنامه و مرامنامه و همچنین ساماندهی مراکز استانی انجام شد تا اینکه استعلام های مربوطه از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در مردادماه به نتیجه رسید و مجوز تاسیس حزب جمهوریت را صادر کرد.

منتجب نیا خاطرنشان کرد: پس از صدور مجوز تاسیس حزب، فعالیت های ما سرعت بیشتری گرفت. با توجه به اینکه باید حداکثر پس از گذشت ۶ ماه از تاسیس حزب، کنگره سراسری را برگزار و ارکان حزب و اعضای شورای مرکزی را مشخص می‌کردیم، این کنگره روز پنجشنبه برگزار شد.

رییس هیات موسس حزب جمهوریت ادامه داد: در راستای برگزاری این کنگره دعوتی از اعضای حزب از سراسر کشور انجام شد و از ستادهای استانی درخواست شد تا اسامی اشخاصی که می توانند به تهران سفر کنند به ستاد مرکزی حزب ارسال کنند. خوشبختانه با وجود اینکه ما حضور افراد را منوط به تایید مسئولان استانی کرده بودیم ولی استقبال پرشوری از این کنگره به عمل آمد.

منتجب نیا با اشاره به روند برگزاری کنگره حزب جمهوریت، گفت: پس از اتمام بخش اول کنگره و پایان تنفسی کوتاه جلسه به صورت رسمی تر با مدیریت هیات رئیسه ای که در افتتاحیه انتخاب شده بودند پیگیری شد. تعداد کاندیداها برای شورای مرکزی که با ۴۵ عضو اصلی و ۶ عضو علی البدل و ۳ عضو بازرس و ۲ علی البدل حزب تشکیل می‌شود، ۶۹ نفر بود.

رئیس هیات موسس حزب جمهوریت یادآور شد: ما فضا را برای تبلیغات و لابی کردن باز گذاشته بودیم. علاوه بر اینکه در فضای مجازی نیز نامزد ها رزومه خود را در معرض دید اعضای حزب قرار داده بودند.

وی افزود: از ۷۰۰ تعرفه آماده شده برای این انتخابات ۵۵۰ رای به داخل صندوق‌ها ریخته شد. البته اعضای شورای مرکزی، علی البدل و بازرسی حدنصاب قانونی رای را اخذ کردند. با توجه به اینکه از ابتدا تاکید ما به جوانان و بانوان شده بود شاهد حضور چشم گیر جوانان و بانوان در انتخابات شورای مرکزی بودیم به طوری که ۹ نفر از بانوان که ۲۰ درصد از منتخبان را تشکیل می دادند. همچنین از ۴۵ نفر اعضای شورای مرکزی ۲۵ نفر از منتخبان از جوانان زیر ۳۷ سال هستند که جای امیدواری دارد. به این ترتیب سن بیش از ۵۰ درصد اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت زیر ۳۷ سال است.

منتجب نیا گفت: یکی از نکات کنگره روز گذشته این بود که معتقدیم علاوه بر حضور پرشور اعضا از سراسر کشور، این کنگره یکی از کم حاشیه ترین کنگره هایی بود که بنده از گذشته تاکنون سراغ دارم.

احزاب اصلاح طلب معمولا پیامی از رئیس دولت اصلاحات قرائت می‌شود ولی در کنگره پنجشنبه چنین پیامی قرائت نشد، گفت: ما در این رابطه درخواست کرده بودیم که خاتمی پیامی دهند که در جریان کنگره خوانده شود. ولی گویا نامه ای که به دفتر وی فرستاده شد به دستش نرسیده و همچنین پیام هایی که به نزدیکان وی داده شده بود ظاهرا به او منتقل نشده بود که البته معتقدم که این اتفاق سهوی بوده و عمدی در کار نبوده است. این کنگره روز تعطیل برگزار شد و رئیس دولت اصلاحات نیز در تهران حضور نداشت.

منتجب نیا همچنین درباره کیفیت حضور محسن رهامی در حزب جمهوریت گفت: آقای رهامی عضو عادی حزب است و به رغم اینکه ما درخواست کردیم در انتخابات شورای مرکزی شرکت کند ولی از آنجا که وی عضو شورای مرکزی حزب دیگری هستند قانونا نمی توانند عضو شورای مرکزی دو حزب باشند.

وی افزود: به زودی شورای مرکزی حزب جمهوریت تشکیل جلسه می دهد و در خصوص انتخاب دبیرکل و ارکان حزب تصمیم گیری می شود.

منتجب نیا با بیان اینکه قصد تک روی نداریم، خاطرنشان کرد: ما اصلاح طلب هستیم و با هر حزب اصلاح طلبی که از نظر فکری نزدیک باشیم در یک روند کاملا دموکراتیک تعامل و ائتلاف می کنیم ولی هر جا هم نیاز باشد مستقل عمل می کنیم. در مورد درخواست عضویت در شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب نیز شواری مرکزی حزب تصمیم گیری می کند و من شخصا ورود نمی کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف مفت نزن.کی تو رو قبول داره.جمع کن عمو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج