۹۲۴۴۴۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

طراحی نرم‌افزاری برای کاهش خطرات پهپاد‌ها

کسپرسکی، نرم‌افزاری ارائه داده که می‌تواند خطرات ناشی از پهپاد‌های غیرنظامی را به حداقل برساند.

افتانا: پهپادهای غیرنظامی، خطری جدی برای فرودگاه‌ها و برخی تجارت‌ها به‌شمار می‌روند؛ به همین دلیل شرکت کسپرسکی (Kaspersky) که در حوزه امنیت رایانه فعالیت دارد، راه‌حل جدیدی ارائه داده تا به سازمان‌ها کمک کند از خود در برابر تخلف غیرمجاز پهپادها محافظت کنند. با وجود تعیین ارزش بازار جهانی پهپادها در سال ۲۰۱۸، سازگاری این فناوری در مقیاس گسترده می‌تواند تحت‌تاثیر پیامدهای منفی مربوط به پهپادها قرار بگیرد.

طراحی نرم‌افزاری برای کاهش خطرات پهپاد‌ها

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که فقط ۳۱ درصد کسانی که به سوالات این بررسی پاسخ داده‌اند، نگرش مثبتی نسبت به پهپادها دارند.

بیشترین دلیل پیامدهای منفی پهپادها، استفاده غیرقانونی از آنهاست. یکی از نمونه‌های بروز چنین مشکلی در سال‌جاری و در «فرودگاه گاتویک» (Gatwick Airport) لندن بود که حضور پهپادها به انحراف هواپیماها از مسیر خود منجر شد. از پهپادها می‌توان برای کارهای مخربی مانند جاسوسی، آسیب رساندن به مردم یا زیرساخت‌های مهم نیز استفاده کرد.

شرکت کسپرسکی برای استفاده ایمن‌تر از پهپادها و افزایش مسئولیت اپراتور، روش مخصوص به خود را ابداع کرده‌است. این شرکت، یک نرم‌افزار ابداع کرده که چند ماژول سخت‌افزاری در آن به‌کار گرفته‌شده تا بتواند پهپاد را از اشیای دیگر تشخیص دهد. ماژول مخصوص شناسایی می‌تواند با کمک دوربین‌ها، فناوری لیدار و حسگرهای شنیداری، پهپادها را جست‌وجو کند. کسپرسکی، نخستین شرکتی است که از اسکنر لیزری برای تعیین موقعیت پهپاد استفاده کرده‌است.

هنگامی که نرم‌افزار، یک جسم متحرک را در آسمان شناسایی کند، مختصات آن را به یک سرور می‌فرستد سپس این اطلاعات را به یک واحد خاص ارسال می‌کند. واحد پس از دریافت اطلاعات با چرخش به سوی جسم حرکت می‌کند، به ردیابی آن می‌پردازد و سپس دوربین روی آن زوم می‌کند.

کسپرسکی، یک شبکه عصبی را نیز آموزش داده‌ تا پهپادها را از اجسام متحرک دیگر تشخیص دهد و هم‌زمان به تحلیل آنها در ویدئو بپردازد. اگر شبکه عصبی تشخیص دهد که جسم موردنظر یک پهپاد است، سرور دستوری را به ماژول می‌فرستد تا ارتباط میان ابزار و کنترل‌‌کننده آن را برقرار کند. این کار موجب می‌شود پهپاد بتواند به جایی که از آن آمده، بازگردد یا در مکانی که سیگنال ارتباطی آن با کنترل‌کننده قطع شده، فرود آید. به این ترتیب آسیب‌های وارد شده به پهپاد به حداقل می‌رسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج