۹۲۴۵۲۶
۱۸ نظر
۵۰۱۵
۱۸ نظر
۵۰۱۵
پ

از دی‌کاپریو تا آدری هپبورن؛

سلبریتی‌های ما کجا و سلبریتی‌های آن‌ها کجا!

این جمعه هم دوباره جین فوندا طبق وعده‌اش باید جلوی کنگره آمریکا دست به اعتراض زد و بازداشت شد، او از آن دسته بازیگرانی که از شهرتشان برای آگاهی‌رسانی بهره استفاده می‌کنند.

خبرگزاری خبرآنلاین: چهره‌های پرطرفداری مثل بازیگران سینما در کانون توجه جامعه قرار دارند. رفتار و کردارشان زیر ذره‌بین رسانه‌ها است و با بزرگنمایی به سمع و نظر مردم می‌رسد.

این مشاهیر می‌توانند از این شهرتشان در راه‌های بسیاری استفاده کنند. مدل تبلیغاتی کالایی شوند و پول گزافی به جیب بزنند، در عرصه سیاسی از یک عقیده خاص حمایت کنند یا در کارهای خیریه پیش افتاده و خیل عظیمی از خیرین را دنبال خود بکشانند.

البته که بسیاری ترجیح می‌دهند به همان عرصه هنر یا در نهایت درآمدزایی از راه تبلیغات تجاری بسنده کنند و زندگی آرام و مرفه‌شان را پی بگیرند.

جین فوندا از آن دست بازیگرانی است که بیرون از دایره هنر فعالیت‌های زیادی دارد. از یک ماه پیش هر جمعه عکس‌های دستبند به دست او را جلوی کنگره آمریکا در رسانه‌های بین‌المللی می‌بینیم، در تلاش برای آگاهی رساندن درباره خطرات پیش روی محیط زیست.

سلبریتی‌های ما کجا و سلبریتی‌های آن‌ها کجا!

البته که این بازیگر ۸۳ ساله برنده ۲ اسکار خیلی پیش از این در سال‌هایی که مخالفت با جنگ ویتنام جسارت زیادی می‌طلبید در آمریکا علیه این جنگ فعالیت‌های زیادی کرد و حتی یکی از عکس‌های او با عنوان «هانوی جین» چنان جنجالی شد که او را متهم به خیانت به کشور و ایستادن مقابل سربازان آمریکایی کرد.

به همین بهانه بد ندیدیم که چند بازیگر از جنس جین فوندا معرفی کنیم.

تلاش آدری هپبورن برای کودکان

سلبریتی‌های ما کجا و سلبریتی‌های آن‌ها کجا!

ستاره انگلیسی سینمای جهان یکی از ۱۵ بازیگری است که توانسته سه جایزه معتبر اسکار، تونی و امی را در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از آن خود کند.

هپبورن از اواخر دهه ۸۰ میلادی سفیر حسن نیت سازمان ملل شد و خودش را وقف آگاهی‌رسانی درباره کودکان نیازمند سراسر جهان و بهبود وضع زندگی آن‌ها کرد.

او کارش را با سفر به اتیوپی آغاز کرد که تازه دچار قحطی شده بود و پس از آن با ترتیب دادن مصاحبه‌های گوناگون سعی کرد توجه جهانی را به این موضوع جلب کند. او پس از آن سفرهایش را به کشورهای مختلف از اکوادور و گواتمالا تا تایلند، ویتنام و سودان ادامه داد.

آنجلینا جولی و بحران آوارگان

سلبریتی‌های ما کجا و سلبریتی‌های آن‌ها کجا!

تقریبا بیشتر کسانی که با نام آنجلینا جولی آشنا هستند می‌دانند که این بازیگر فعالیت‌های بشردوستانه زیادی دارد و در همین چند سال اخیر چند بار به خاورمیانه هم سفر کرده است.

او به عنوان سفیر حسن نیت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، فعالیت‌هایی معطوف به گرفتاری‌های آورگان و پناهندگان در بیش از ۳۰ کشور جهان دارد. یکی از کشورهای مقصد آنجلینا جولی کامبوج بود. او در سفر به این کشور پسربچه‌ای را هم به فرزندی پذیرفت. او سرپرستی دو کودک دیگر به نام‌های زهرا و پکس را نیز به ترتیب در اتیوپی و ویتنام قبول کرد.

بازیگر «دختر ازهم‌گسیخته» از هنر فیلمسازی هم در راستای کارهای بشردوستانه‌اش بهره گرفته است. جولی سال ۲۰۱۷ فیلمی درباره جنایت‌های فجیع خمرهای سرخ در کامبوج با عنوان «نخست پدرم را کشتند» ساخت، که تصویر این جنایت‌های کهنه‌ را پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشت.

لئوناردو دی‌کاپریو نگران آینده زمین

سلبریتی‌های ما کجا و سلبریتی‌های آن‌ها کجا!

دی‌کاپریو بازیگری که با فیلم «تایتانیک» شهرتی جهانی پیدا کرد و پس از آن با نقش‌های رنگارنگ هنرش را به رخ کشید، از فعالان پر تکاپوی حفظ محیط زیست است.

او هم از شهرت و ثروتش برای آگاهی‌رسانی در زمینه حفظ محیط‌زیست و حمایت از فعالیت‌های گوناگون در این زمینه استفاده می‌کند. بازیگر «گرگ وال‌استریت» بنیادی به اسم خودش هم برای این کار تاسیس کرده است.

بازیگر برنده جایزه اسکار سابقه سخنرانی محیط‌زیستی در سازمان ملل را دارد و برای جلب نظر روسای جمهور آمریکا در به کار بردن انرژی‌های پاک با آن‌ها ملاقات کرده است.

این بازیگر در سال‌های اخیر با تهیه و بازی در مستندی به نام «پیش از سیل» تلاش بسیاری کرد تا خطر تغییرات اقلیمی را هویدا کند.

جرج کلونی و ماجرای سودان

شاید به اندازه نام‌های پیشین در زمینه فعالیت‌های انسان‌دوستانه شناخته شده نباشد، اما این بازیگر از فعالان پرکار برای جلوگیری از نقض گسترده حقوق بشر در سودان است.

او بنیان‌گذار بنیادی خیریه به نام «نه هنگام پاس ما»‌ است، و در این بنیاد از همبازیانش در «۱۱ یار اوشن» مثل برد پیت و مت دیمون یاری گرفته است.

هدف اصلی آن‌ها جلوگیری از کشتار انسان‌ها در سودان است اما در کنار آن تهیه غذا و مبارزه با فقر گرسنگی را هم در برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

تعداد بازیگرانی با دغدغه‌های این‌چنینی زیاد است و به این چند نمونه محدود نمی‌شوند و البته اینکه کارشان تا چه اثر دارد مشخص نیست. آنچه آشکار است تاثیر شهرت آن‌ها بر جلب توجه عموم به مشکلاتی است که بیان می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از اینجور خودنماییهای نمایشی سلبریتیهای ما هم زیاد دارن

    • بدون نام

      سلبریتی های ما اگه از این اعتراض ها بکنند دستگیر میشن
      خودتونو گول نزنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنوع الکاری و ممنوع التصویریشون هم که گفتن نداره

    • بدون نام

      از کوزه همان برون تراود که در اوست
      از فرهنگ منحط کثافت ما هم همین سلبریدی ها بیرون میان عین اون بیشرفی که میگفت دنیا هم نابود بشه برام مهم نیست توی دنیا فقط خودم و بچه خودم مهم هستیم و گور پدر بقیه دنیا. یادم نیست اسمش چی بود.
      این ها محصول کثیفترین و تباهترین فرهنگ دنیا هستند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بلد نیستی درست نقد کنی حرف نزن.چرا توهین می کنی آدم عاجز؟

      • بدون نام

        اسم اون حمید فرخ نژاده
        او هم ...مثل بقیشونه

      • بدون نام

        فرخ نژاد بود. ..

    • بدون نام

      سلبریدی های ایران هم از موسسات خیریه پول میگیرن تا برن اونجا باهاشون عکس یادگاری بندازن. مشکل ما مشکل تربیته که از از دوران کودکی که شخصیت بچه ها شکل میگیره پدر ومادرهای ایرانی بهشون میگن فقط پول جمع کنید به هر کی رسیدین اگه سود مالی نداشت ولش کنین. زرنگ باشین وبه دنبال پول باشین.کدوم خانواده ای به بچه ش میگه به فقرا کمک کن کمی از پولهاتو به خیریه بده؟

    • بدون نام

      دقیقا با سلبریتی های ما که مدام به فکر لباس و آرایش و شرکت توی جشنواره و افتتاحیه های مختلف هستن هیچ فرقی ندارن!!!!!

    • بدون نام

      جنیفر لوپز که ۱۵۰۰۰ یتیم رو زیر پوشش داره و نیشل اوباما که برای رساندن آب سالم به افریقا کمک میکنه و......

    • بدون نام

      اخه اونا کافرن ما مسلمون

    • بدون نام

      کاش از دولیبریتی های وطنی هم می گفتی که هنرشان اینه اینجا کاسبی کنن برن اونجا خرج کنن
      عکساشم بفرستن ما تماشا کنیم
      گاهیم یه بیانیه ای چیزی بدن راجب یه موضوعی که یعنی ما با شماییم.....

    • بدون نام

      سرامد همشون دی کاپریو وتلاش هاش برای محیط زیست وکره زمینه,اینا واقعا کار میکنن بی وقفه وبدون هیچ چشم داشتی نه نیازبه تعریف وتمجید دارن ونه در پی همچین چیزی هستن,فقط تلاش میکنن واخبارش ازگوشه وکنار به ما میرسه ,ولی تو مملکت خودمون ای دریغا ای دریغا ای دریغ

    • بدون نام

      بازیگران ما نگران مدل لباس برای اکران یا جشنواره

    • بدون نام

      اینا یک طرف سکه هست اون طرف هم انواع اقسام تجاوزات اعتیاد الکل فحشا که اکثرشان دچارش هستند

    • بدون نام

      لطفا از تلاشهاى هنرمند مردمى و محبوبمان خانم سحر قريشى هم تقدير كنيد. متشكرم

    • بدون نام

      سلبرتیهای اونهاملوچک مسولین صداسیماوپولکی بی غیرت بی عرص نیستن متل ایرانیا

    • بدون نام

      سلبرایای ما فقط بلدن لباس تنگ و کوتاه بپوشن البته مرداش و زنها برعکس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج