۹۲۴۷۵۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ماجرای فشار عربستان برای بسته شدن یک شبکه

خبرنگار شبکه المسیره از فشار‌های سعودی‌ها بر بسته شدن این شبکه تلویزیونی گفت و تأکید کرد که العالم می‌تواند جلوی آدرس غلط و وارونه‌گویی‌های جریان سلطه را بگیرد.

خبرآنلاین: خبرنگار شبکه المسیره از فشارهای سعودی‌ها بر بسته شدن این شبکه تلویزیونی گفت و تأکید کرد که العالم می‌تواند جلوی آدرس غلط و وارونه‌گویی‌های جریان سلطه را بگیرد.

ماجرای فشار عربستان برای بسته شدن یک شبکه

مردم یمن پنج سال است که از هر طرف زیر حملات خونین ارتش سعودی، امارات و محاصره کامل دریایی، هوایی و زمینی قرار دارند. طبعاً ارتباط آنها با مردم دنیا بسیار اندک شده و خبرهایی که از این کشور منتشر می‌شود به صورت گزینشی است، مگر توسط رسانه‌هایی که مخالف جریان مسلط رسانه‌ای‌اند. برای آگاهی از وضعیت اطلاع‌رسانی در یمن و بررسی مختصر اما تطبیقی فعالیت شبکه‌های خبری که به زبان عربی فعالیت می‌کنند با علی جعفر خبرنگار شبکه المسیره یمن گفت‌وگویی داشتیم که از نظرتان می‌گذرد:

*به عنوان مقدمه بفرمایید شبکه المسیره متعلق به یمن است...

بله. المسیره شبکه‌ای یمنی و متعلق به جنبش انصارالله است. این تلویزیون از زمان آغاز تجاوز نظامی آل‌سعود و متحدانش به یمن همواره تحولات این کشور را به طور کامل تحت پوشش مستقیم قرار می‌دهد. طبعاً این شبکه در محور مقاومت رسانه‌ای قرار دارد و به شدت هم فعال است. از این رو انتشار برنامه‌های این تلویزیون چندین بار به دلیل فشار دولت سعودی بر شرکت ماهواره‌ای نایل‌ست بسته شد.

در حال حاضر این شبکه از بیروت لبنان به صورت ماهواره‌ای و برای مردم یمن برنامه و خبر پخش می‌کند. برنامه‌های شبکه، متنوع و به یمن مربوط است که درصد بالایی از آن به مظلومیت یمنی‌ها می‌پردازد و آنچه را اطلاع‌رسانی می‌کند که دیگر شبکه‌ها یا نمی‌دانند یا نمی‌خواهند پخش کنند.

* با توجه به اینکه فعال رسانه‌ای هستید، آیا مردم یمن شبکه‌های ایرانی مانند العالم را می‌بینند؟

العالم از بزرگ‌ترین و مهمترین شبکه‌های خبری در جهان عرب به حساب می‌آید. بیشتر مردم یمن شبکه العالم را می‌بینند و مواضع این رسانه را دوست دارند. جالب است بدانید که حتی قبل از بحران یمن شبکه العالم بیننده بسیاری در یمن داشته و یمنی‌ها این تلویزیون را دنبال می‌کنند. این علاقه مردم کشورم به دلیل حقانیتی است که العالم در پوشش درست حوادث جنگ یمن دنبال می‌کند.

مضاف بر اینکه شبکه العالم برای پوشش اخبار یمن با شخصیت‌های سرشناس یمنی مصاحبه می‌کند و مردم این کشور می‌توانند از مسائل روز مربوط به خود از طریق این تلویزیون آگاهی صحیح و قابل اعتمادی به دست آورند.

* شبکه‌های جریان سلطه مانند بی‌بی‌سی و العربیه چگونه اخبار یمن و به طورکل منطقه غرب آسیا را منتشر می‌کنند؟

دشمنی شبکه العربیه با مردم مظلوم یمن که کاملا آشکار است و دلیل آن هم سعودی بودن آن شبکه است و به عنوان رسانه اشغالگران سعودی در یمن فعالیت می‌کند. شبکه بی‌بی‌سی عربی هم هدف‌های دراز مدت ضد مردم یمن دارد و باید در مقابل روش‌های رسانه‌ای تفرقه اندازش بسیار هوشیارتر از دیگر رسانه‌های جهان عرب باشیم.

در مجموع می‌توان گفت بیشتر تلویزیون‌های عربی به جز شبکه‌های فعال در محور مقاومت (مثل العالم و پرس‌تی‌وی که نمونه‌های بارز رسانه‌های مقاومت هستند) علیه مردم یمن فعالیت می‌کنند. البته برخی رسانه‌های عربی مانند روسیا الیوم هم هستند که مواضع خنثی دارند نه به نفع سعودی عمل می‌کنند نه دلشان برای مردم کشور من می‌سوزد هرچند در برخی مواقع مانند فاجعه‌های انسانی خبرهایی درست را هم مخابره می‌کنند.

* جایگاه الجزیره به چه صورت است؟

نحوه اطلاع رسانی شبکه الجزیره قطر به دو بازه زمانی تقسیم می‌شود؛ قبل از بحران و مشکلات پیش آمده بین قطر و عربستان سعودی و بعد از آن.

قطر قبل از بحران میان دوحه و ریاض، عضو ائتلاف متجاوزان به رهبری آل‌سعود بود اما اکنون که روابط میان آنها تیره است، شبکه الجزیره نقش بسیار مهم در نشان دادن جنایت‌ها و ددمنشی‌های سبعانه ارتش سعودی و متحدانش در تجاوز نظامی پنج ساله به کشور یمن دارد.

بخش رسانه‌ای اعلام الحربی بسیار قوی است و خیلی خوب می‌تواند موفقیت‌های مدافعان یمن علیه حملات نظامیان عربستان سعودی را اطلاع‌رسانی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج