۹۲۴۸۳۹
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

مکارم: شاید سوریه تا ۵۰ سال آینده بازسازی نشود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز یکشنبه در پیامی که از طریق ویدئو کنفرانس در کنگره نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان‌های تکفیری و افراطی و راه‌های مقابله با آن در سنندج پخش شد، اظهار داشت: تشکیل این همایش پرشکوه در این منطقه با حضور علمای تشیع و تسنن را تبریک می گوییم.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز یکشنبه در پیامی که از طریق ویدئو کنفرانس در کنگره نقش استکبار جهانی در حمایت از جریان‌های تکفیری و افراطی و راه‌های مقابله با آن در سنندج پخش شد، اظهار داشت: تشکیل این همایش پرشکوه در این منطقه با حضور علمای تشیع و تسنن را تبریک می گوییم.

وی با بیان اینکه هرگونه فعالیت و شرکت در چنین جلساتی ذخیره آخرت است که عمل صالح به شمار می رود و خداوند برای آن پاداش قرار داده است، افزود: امروز بزرگترین خطر اسلام، خطر تکفیری است که در دنیا آتش افروزی کرده و کشورهای اسلامی را به ویرانه تبدیل کرده است.

این مرجع بزرگ تقلید اضافه کرد: شاید سوریه تا ۵۰ سال آینده توان بهسازی و بازسازی ویرانی‌های خود را نداشته باشد و در عراق و دیگر کشورها هم آتش تکفیری‌ها، دامن اهل تسنن و تشیع را فرا گرفته است.

آیت‌الله مکارم شیرازی راه حل نظامی، سیاسی و فرهنگی را برای مبارزه با تکفیری‌ها الزامی دانست و گفت: بدون راه های فرهنگی، راه‌های نظامی و سیاسی جواب نمی‌دهد و جهان اسلام باید طوری عمل کند که تمام دنیا را از انحراف این گروه‌ها و فرقه ها از اسلام تبیین کند.

وی تاکید کرد: اسلام تکفیری با روح و جسم اسلام واقعی سازگار نیست لذا باید با اطلاع‌رسانی صحیح، انحراف این فرقه ها را از اسلام مشخص کرد تا کسی جذب این فرقه‌ها نشود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: با برگزاری کنگره‌های بزرگ اسلامی در ۲ سال اخیر در قم جلب و جذب در داعش و گروه‌های تکفیری و امثال آن کمتر شده که این نشان از تاثیرگذاری کارهای فرهنگی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه علما و مسئولین باید دست بدست هم بدهند و خطرات انحراف و بیگانگی تکفیری‌ها با اسلام و مسلمانان را به خوبی تبیین کنند، یادآور شد: اسلام دین رحمت است و دین تکفیری ها کشتار و تخریب است لذا باید اسلام واقعی را به جهان معرفی کرد.

وی خطر مهم دیگر تکفیری‌ها را جلوگیری از پیشروی اسلام در دنیا اعلام کرد و گفت: آنها اسلام را به عنوان دین خشونت جلوه می‌دهند و می‌خواهند با کمک به دشمنان مقابل پیشروی را بگیرند اما پاپ هم اذعان کرد که اسلام دین حقیقت است و تکفیری ها با اسلام بیگانه هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: تکفیری‌ها و وهابیت طرفدار واقعی اسلامی نیستند و در چچن هم در اجتماع بزرگ علمای اهل سنت به صراحت این گروه‌ها جدای از اسلام و مسلمانان معرفی شدند.

این مرجع تقلید شیعیان اضافه کرد: با آگاهی بخشی بیشتر به مردم و تداوم برنامه های فرهنگی، سیاسی و نظامی باید ریشه تکفیری‌ها را بر کند.

همایش نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی و تکفیری و راه های مقابله با آن با مشارکت دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و با حضور شخصیت ها و علمای برجسته اهل سنت و تشیع در سنندج در حال برگزاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم که نشود چون خرج بازسازیش رو هم ما باید بدیم !

    • بدون نام

      جهنم که نشد

    • بدون نام

      به جهنم به ماچه، ؟

    • بدون نام

      به ما چه

      پاسخ ها

      • shanjani.............

        '''' ما در ۵۰ سال آینده ''' در حیاط '' نیستیم !

    • بدون نام

      بابا این جوری نگید به جهنم. پس کی باید. سوریه رابسازه

    • بدون نام

      بابا این جوری نگید به جهنم. پس کی باید. سوریه رابسازه

    • بدون نام

      حاج اقا مگر اختلاس گران ایران انجا هم رفتند،

    • بدون نام

      به ما چه که ساخته بشه یا نشه

    • بولدوزر

      علتش اینه که پول وپله ی نداریم بدیم بچه های سوری کشورشون رو دسته گل کن. رومون سیاه به خدا.اگر چیزی داشتیم دریغ نمیکردیم. به جهنم اسفل سافلین که ما اینجا تو اهواز حداقل ها رو برا زندگی تو ابن لجن زار نداریم.به جهنم که آب خوردن فاضلابه .سیستم فاضلاب متلاشیه .راه آسفالت چهل تیکه س...........به جهنم که ........نداریم. رومون سیاه......برادران سوری حلال مون کنید

    • بدون نام

      شما آبادش میکنید نگران نباش

    • بدون نام

      سوریه برای ما چه فایده دا ره؟

    • بدون نام

      بە ما چی میخوام اصلا درست نشە مگر مردم ایران باید زجر بکشن

    • بدون نام

      خرمشهر آبادان پلدختر......بازسازیشون واجب تره

    • بدون نام

      به دست توانمند سپاه اباد میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج