۹۲۴۹۰۸
۵۰۵۵
۵۰۵۵
پ

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

معمولاً وقتی وارد خانه جدیدی می‌شوید و برای صفر تا صد وسایل آن برنامه‌ریزی می‌کنید در قدم آخر متوجه خواهید شد که پایان‌دهنده تلاش‌های شما برای زیباتر شدن دکوراسیون منزل انتخاب پرده‌های مناسب است. انتخاب پرده خانه می‌تواند کار سختی باشد، چراکه تأثیر آن در زیبایی دکوراسیون منزل و حتی بزرگ و کوچک‌تر کردن آن بسیار زیاد باشد.

برترین‌ها: معمولاً وقتی وارد خانه جدیدی می‌شوید و برای صفر تا صد وسایل آن برنامه‌ریزی می‌کنید در قدم آخر متوجه خواهید شد که پایان‌دهنده تلاش‌های شما برای زیباتر شدن دکوراسیون منزل انتخاب پرده‌های مناسب است.

انتخاب پرده خانه می‌تواند کار سختی باشد، چراکه تأثیر آن در زیبایی دکوراسیون منزل و حتی بزرگ و کوچک‌تر کردن آن بسیار زیاد باشد.

قطعاً شما هم مثل هر کس دیگری می‌خواهید بابت هزینه‌ای که برای خرید پرده پرداخت می‌کنید نتیجه مناسب و خوبی به دست آورید، به همین دلیل هم در این مطلب با شما هستیم تا موضوع انتخاب پرده خانه را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و آن را تحلیل کنیم.

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

محصول خود را انتخاب کنید

اولین چیزی که باید در رابطه با انتخاب پرده در نظر بگیرید آن است که محصول مورد نظر شما باید با فضای موجود در خانه تناسب و هماهنگی داشته باشد.

بهتر است به جای اینکه فقط هزینه بالایی را صرف خرید پرده کنید، وقت بیشتری بگذارید و از نیاز خانه خود به پرده اطلاعات بیشتری به دست آورید، برای مثال اینکه می‌خواهید خانه‌تان تا چه اندازه‌ای نور داشته باشد و بنابراین باید به دنبال پرده‌ای با چه نوع ضخامتی باشید، پس در وهله اول باید در رابطه با نوع محصولی که قصد خرید آن را دارید اطمینان خاطر حاصل کنید و بعد از آن به مواد و متریال و همین‌طور شکل ظاهری آن توجه نمایید.

جنس محصول را بشناسید

حالا وقت آن می‌رسد که به جنس و متریال محصول خود بپردازید. بررسی کنید و ببینید که چه پارچه‌ای برای فضای خانه شما مناسب‌تر است، برای مثال ممکن است پارچه‌های شفاف، عبور نور را تا حدودی محدود کنند، اما نمی‌توانند برای فضا‌هایی مثل اتاق کودک مناسب باشند.

توصیه ما این است که از متخصصی و مشاورین این حوزه کمک بگیرید و کاربرد هر نوع و جنس از پرده خانه را به خوبی بپرسید. یادتان باشد که شما می‌خواهید برای مدتی طولانی از این پرده استفاده کنید و به نوعی با کمک آن دکوراسیون منزل خود را به اتمام رسانده و یکپارچه نمایید، بنابراین هرچقدر هم که برایش زحمت بکشید و وقت بگذارید باز هم ارزشش را دارد.

برای مثال اگر در منطقه‌ای گرمسیری زندگی می‌کنید بهتر است که به سراغ پرده‌هایی سبک و لطیف‌تر بروید و اگر هم عکس آن است و در منطقه‌ای سردسیری زندگی می‌کنید به دنبال پرده‌هایی با بافت سنگین بروید، چیز‌هایی مثل پارچه مخمل و یا مدل‌هایی شبیه آن.

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

به موقع اقدام کنید

بسیاری از متخصصان و مشاوران دکوراسیون بر این عقیده هستند که یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات مردم در زمان انتخاب پرده و طراحی دکوراسیون منزل آن است که پرده را در آخرین مرحله از چیدمان نصب می‌کنند و تمام!

بهتر است که قبل از به پایان رساندن طراحی دکوراسیون خود، پرده مورد نظرتان را بار‌ها بر روی پنجره امتحان کنید و آن را با مراحل اولیه تزئینات داخلی‌تان تطبیق دهید. اگر ایرادی دارد و یا اندازه آن نیازمند تغییر است این کار را انجام دهید.

برای این کار باید موارد بسیاری را مورد توجه قرار دهید، مثلاً اینکه باید پرده‌ای را انتخاب کنید که عرض آن تا ۳ سانتی‌متر از عرض پنجره بیشتر باشد. این کار باعث می‌شود که در زمان باز و بسته شدن پنجره، منظره بدی برای پرده به وجود نیاید. علاوه بر این ارتفاع پرده نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ارتفاع معمول پرده‌ها چیزی بین ۱۶۰ تا ۳۶۰ سانتی‌متر است. با این حال سلیقه شما حرف اول را می‌زند. پرده مورد نظرتان را به صورت امتحانی نصب کنید و اگر به نظرتان ارتفاع آن چنگی به دل نمی‌زند تغییرش دهید. در نهایت نیز بعد از تمامی تغییرات و اصلاحاتی که برای پرده خود انجام داده‌اید می‌توانید آن را در مرحله پایانی طراحی دکوراسیون منزل بر روی پنجره نصب نمایید.

انواع پرده برای دکوراسیون خانه

بعد از اینکه با تمامی این مراحل همراه شدید وقت آن می‌رسد که با برخی از انواع پرده در دکوراسیون منزل نیز آشنا شوید:

پرده کرکره‌ای

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

این نوع از پرده‌ها که با نام پرده‌های غلتکی نیز شناخته می‌شوند با قابلیت کنترل میزان نور واردشده در خانه انتخاب بسیاری از افراد هستند. در پرده‌های کرکره‌ای یک رولپلاگ وجود دارد که با کمک آن می‌توان میزان باز یا بسته بودن پرده خانه را تنظیم کرد. این نوع از پرده‌ها امروزه با تنوع بسیار بالایی در بازار موجود هستند.

پرده‌های کرکره‌ای برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌روند، به علاوه آنکه می‌توان از آن‌ها در دکوراسیون منزل کوچک نیز بهره برد، چراکه دارای کمترین تزئینات هستند، تنها قاب پنجره را پوشش می‌دهند و هیچ فضای اضافی اشغال نمی‌کنند.

پرده رومن

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

پرده رومن به شکل منحصربه‌فردی به کنترل نور وارد شده از پنجره می‌پردازد. این نوع از پرده‌ها با ترکیب ظرافت و زیبایی دارای ردیف تای مرتب به صورت افقی هستند که وقتی باز می‌شوند، سطح صافی از پرده را به شما نمایان خواهند کرد. از این نوع پرده می‌توان برای پوشش هر نوع پنجره‌ای استفاده کرد.

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

به علاوه آنکه با ترفند‌های دکوراسیونی نیز می‌توان کارایی آن را افزایش داد، برای مثال وقتی به سراغ پرده رومن راه راه به صورت افقی بروید می‌توانید پنجره را عریض‌تر نشان دهید و اگر پرده رومن با راه راه عمودی انتخاب کنید، پنجره را بلندتر نمایان خواهید کرد، بنابراین انتخاب طرح و شکل پرده رومن به نوبه خود تأثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون منزل شما خواهد داشت.

پرده ساده

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

پرده‌های ساده را که همه ما به خوبی می‌شناسیم. این نوع از پرده‌ها به عنوان یک دسته‌بندی کلی شامل انواع برش‌های متنوع از پارچه‌های مختلف می‌شوند.

در ظاهر پرده‌هایی که دوخت آن‌ها ساده است همگی شبیه هم هستند، ولی ابعاد پرده، قد آن، جنس پارچه به‌کاررفته و همین‌طور طرح پارچه نیز به نوبه خود تأثیر بسیار زیادی در شکل این نوع از پرده‌ها خواهند داشت، به همین دلیل هم هست که پرده‌هایی با دوخت ساده معمولاً طرفداران بسیاری دارند، چراکه دست افراد را برای انتخاب طرح و جنس پارچه بازتر می‌گذارند.

پرده اتریشی

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

انتخاب پرده‌ی خانه، چه باید بکنم؟

این نوع از پرده‌ها به صورت مجموعه‌ای از والان یا همان شکل‌های دالبری است که دکوراسیون منزل شما را کمی لوکس جلوه می‌دهد، به همین دلیل هم هست که معمولاً از آن برای دکوراسیون پذیرایی استفاده می‌شود. برای پرده‌های مدل اتریشی تقریباً می‌توان از هر نوع پارچه‌ای استفاده کرد، ولی پارچه‌های لطیف مثل ابریشم گزینه‌های بهتری برای این کار هستند، چراکه لطافتشان دوخت این نوع پرده را بهتر نشان می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج