جاباما
۹۲۴۹۶۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

حزب برگزیت در انتخابات انگلیس شرکت نمی‌کند

«نایجل فاراژ»، رهبر حزب برگزیت انگلیس اعلام کرده در انتخابات پارلمانی زودهنگام شرکت نخواهد کرد.

خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز: « نایجل فاراژ»، رهبر حزب برگزیت انگلیس در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرده که حزب متبوع او در انتخابات پارلمانی کشورش شرکت نخواهد کرد.

رهبر حزب برگزیت گفته است که بجای شرکت در انتخابات پارلمانی پیش رو، تلاش خود در سراسر انگلیس را علیه توافق نخست وزیر با اتحادیه اروپا متمرکز خواهد کرد.

نایجل فاراژ از طرفداران سرسخت اجرای برگزیت بدون توافق با اتحادیه اروپاست و هرگونه توافق احتمالی با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه را خیانت به حامیان برگزیت اعلام می‌کند.

پیش از این « نایجل فاراژ»، رهبر حزب برگزیت خواستار ائتلاف انتخاباتی با «بوریس جانسون» رهبر حزب محافظه کار به شرط عدم توافق با اتحادیه اروپا شده بود، اما جانسون این پیشنهاد را باعث ضربه به حزب محافظه‌کار عنوان و آن را رد کرده بود.

انگلیس در سال ١٩٧٢ به عضویت جامعه مشترک اروپا - که بعدها به اتحادیه اروپا تغییر نام داد - درآمد، اما در انتخابات پارلمانی سال ٢٠١٥، دولت محافظه‌کار به رهبری دیوید کامرون اعلام کرد که در صورت پیروزی مجدد در انتخابات، ادامه عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را به همه‌پرسی خواهد گذاشت.

با این حال این همه پرسی در ژوئن سال ٢٠١٦ برگزار شد و نزدیک به ٥٢ درصد از رای‌دهندگان به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند. با اعلام نتیجه همه‌پرسی، دیوید کامرون، نخست وزیر که از ادامه عضویت بریتانیا حمایت کرده بود، از سمت خود کناره‌گیری کرد و ترزا می به رهبری حزب محافظه‌کار و نخست وزیری انگلیس رسید.

با وجود مذاکراتی که در زمان ترزا می برای نحوه خروج از اتحادیه اروپا با سران این اتحادیه دنبال شد، اما این مذاکرات در پارلمان انگلیس در دو نوبت رای گیری با رای بالایی رد شد و شکست طرح «می» منجر به استعفای او از نخست وزیری و روی کارآمدن «بوریس جانسون» در ساختمان نخست وزیری انگلیس شد.

از سوی دیگر جانسون نیز توافقاتی را با اتحادیه اروپا دنبال کرد و این توافقات دومین توافق بین لندن و اتحادیه اروپا بود که بازهم به تصویب پارلمان انگلیس نرسید.

در نهایت با شکست توافق «بوریس جانسون» درباره خروج از اتحادیه اروپا، بوریس جانسون سرانجام توانست موافقت احزاب مختلف برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید را به دست آورد و قرار است این انتخابات زودهنگام ۱۲ دسامبر (۲۵ آذرماه) برگزار شود.

کارشناسان معتقدند که جانسون با برگزاری انتخابات زودهنگام به دنبال آن است تا وضعیت برگزیت در پارلمان جدید را از بن‌بست خارج کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج